DS 7 Crossback

DS7 Crossback 1.6 litri 225 CP Aut8
4.3
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, joi, 2 aprilie

Frenchic

Salonul Auto de la Geneva a fost infectat iremediabil cu psihoza virusului COVID-19 și a fost obligat să își închidă porțile. Ce a însemnat asta? Pierderi de câteva sute de milioane de euro pentru producători și organizatori.

Din fericire, epoca internetului de mare viteză face ca totul să nu fie pierdut. Chiar și în contextul unei posibile pandemii, marile branduri încă își pot lansa mașinile programate să apară la saloane auto anulate. Fie că vor fi simple comunicate de presă, fie că vor fi conferințe cu scaune goale, transmise în direct pe internet.

Facem un arc peste timp și ne întoarcem în anul 1955. Salonul Auto de la Paris. Vă imaginați ce ar fi însemnat închiderea celui mare salon auto al vremii din cauza unei amenințări similare? Pe lângă mașinile noi prezentate atunci, publicul n-ar mai fi făcut cunoștință cu apariția SF, cu OZN-ul salonului: noul DS.

Istoria ar fi sunat altfel astăzi, întrucât Citroen DS este una dintre cele mai populare mașini din istoria automobilului. Sunt fotografii și filme de la debutul mondial. Standul Citroen era ticsit de curioși pentru că Traction Avant avea oficial un urmaș.

În primele 15 minute de la deschiderea comenzilor, Citroen DS adunase deja 750 de clienți. La finalul zilei avea 12.000 de comenzi. După 10 zile de salon auto, DS a înregistrat 80.000 de comenzi. Nici o altă mașină nu a mai reușit performanța asta până acum câțiva ani, când comenzile s-au făcut pe internet.

Dar pe atunci nu exista internet. Nu existau formulare online. Vă imaginați câte hârtii au completat vânzătorii Citroen în prima zi? Vă imaginați frenezia?

Astăzi, DS este un brand de sine stătător, poziționat în segmentul premium și dispus să se ia de gât cu nume grele ca BMW, Audi sau Mercedes. Ca să ajungă rapid la inima europenilor, DS a desfășurat deja o gamă de crossovere variate, bazându-se, bineînțeles, pe ajutorul părintelui PSA Peugeot-Citroen.

Am testat nava amiral a noului brand premium, adică DS7 și am descoperit că nebunia ergonomică și estetică de care dădea dovadă Citroen în trecut și-a găsit un nou exponent.

  • ACE - Craiova, joi, 02.04.2020 11:05

    Avantaje: - transmisia automata productie AISIN (Japonia); - garda la sol de 19,1 cm; - portbagaj destul de mare. Arata foarte bine si este si masina prezidentiala din Franta! Nota 8-9! Putea lua o nota mai mare daca varianta E-tense (PHEV) avea mai mult de 50 km autonomie pur electrica...

  • Andrei, joi, 02.04.2020 11:12

    Nu inteleg punctajul mare pe care il are aceasta masina mediocra. Autocar ii da 3.5/5 si afirma: Good Interesting design details Roomy cabin and boot Fairly punchy, quiet, economical petrol engine Bad Design isn’t very original Interior’s perceived quality isn’t consistently high High prices, average residuals Ride tuning lacks premium brand sophistication Adica e o masina spatioasa, cu motor decent si design interior interesant, dar care se conduce prost, arata ieftin si se devalorizeaza rapid. Masina e o incercare palida si fara sorti de izbanda in segmentul premium.

  • fan skoda, joi, 02.04.2020 11:29

    O masina foarte frumoasa si spectaculoasa ! Si este chiar ieftina pentru segmentul Premium ! Bravo DS ! Pacat ca are 4x4 doar pe PHEV. Dar, probabil este ca sa incurajeze vanzarile de PHEV. Oricum, PHEV-ul nu este cu mult mai scump si este si 4x4. Cu optionale este putin peste 51.000, aproape 52.000. (depinde de echipare, dar oricum, acest DS are un pret excelent fiind si premium, daca in comparam cu rivalii. Chiar in general, pentru ce ofera este o masina cu un pret excelent) Este un pret excelent pentru ce ofera. 4x4, PHEV, premium, portbagaj mare, garda la sol excelenta. Pe scurt, este un SUV premium excelent. Personal, mie imi place mai mult DS7 Crossback, decat BMW X1. Si ca pret, si ca design, si ca spatiu, si ca interior. Chiar isi merita nota. Este cu mult mai frumoasa decat X1. Este un SUV premium cu un pret excelent si cu multe dotari si tehnologii. Merita 9 din 10 stele pentru aceasta versiune si 10/10 pentru PHEV. Masina asta isi merita toti banii !

  • @Andrei, joi, 02.04.2020 11:32

    Tu nu ai dubii niciodată în legătură cu nimic, nu-i așa? Pur și simplu, ȘTII.

  • X, joi, 02.04.2020 12:00

    Versiunea DS 7 E-Tense, sugera PSA, în data de 12.12.2017 - va costa aproximativ 65.000 de Euro. Vezi: https://www.motor-talk.de/news/start-frei-fuer-die-anti-co2-allzweckwaffe-von-psa-t6215047.html Iată-l că, modelul DS Crossback 7 E-Tense pornește de la 49.400 Euro, în România, cu mai bine de 15.000 Euro mai ieftin (sic?!) decât se estima exact acum 2 ani și jumătate, datorită: 1) evoluției tehnologice și 2) concurenței producătorilor auto mondiali (Mitsubishi, Volvo, Renault, Audi, BMW, Mercedes Benz, Toyota etc.). Vezi articol automarket.ro din 27.03.2020: https://www.automarket.ro/stiri/versiunea-plug-in-hybrid-a-lui-ds-7-crossback-este-disponibila-si-in-97095.html

  • Kirotractor, joi, 02.04.2020 12:49

    Bună paralela lui Bogdan cu DS-ul 1955 ca figură de stil, dar atât -- părerea mea, fiindcă DS-urile actuale nu aduc chiar nimic nou, nici măcar din p.d.v. estetic. ...Spre deosebire de strămoșul lor expus și-n muzee de artă modernă, ca să nu mai vorbim de latura tehnic-inovativă (suspensia hidropneumatică), îngropată definitiv de francezi odată cu C6. Păcat -- și un Saxo VTS era mai atractiv la vremea lui, Lindo... dar asta e cu political correctness-ul, ia-te de mânuță cu Mary Barra.:-).

  • Tatraurs, joi, 02.04.2020 18:25

    Nu mai are nimic din farmecul modelelor vechi,de interioarele nonconformiste,de tehnica care era cu ani in fatacelorlalti,mai ales solutiile tehnice,vai,ce modele si ce interioare aveau(Citroen DS 21 Presidentielle). Interiorul de acum zici ca e o chinezarie ieftina,ultimul citroen a fost xm-ul,atunci a murit,cum a iesit din fabricatie.PS Citroenul oltenesc avea discuri ventilate puse langa cutia de viteze si discuri pe spate,id3 de la Vw ,cea mai noua masina a lor are acum tamburi pe spate,asta asa,exemplu de solutii tehnice. Si motor ca de subaru de acum :)

  • inexorabil, joi, 02.04.2020 20:42

    Mda. Complet de acord cu Mister K şi Tatra. O arhitectură “flască”. La “scanarea” unor puţine mărci (contemporane) mi s-a întâmplat să rămân atât de indiferent. De fapt, întotdeauna m-a surprins (neplăcut) un fapt pe care îl consider curios: spre deosebire de englezi, francezii sunt înclinaţi spre latura artistică şi, totuşi, imaginaţia în materie de design auto a primilor enumeraţi mi se pare mai fecundă, chiar dacă şi perfidul Albion a mai greş (nu de puţine ori) şi chiar dacă, vorba lui @Tatraurs, nu putem face abstracţie de înclinaţia futuristă de altădată a lui Citroën. Eh, încă mă fascinează…Renault 25 (mai ales datorită acelui interior foarte “tehno”, pro-ingineresc), alias singurul meu punct de interes la confluenţa cu industria franceză de profil, dar, de când am urmărit un test de siguranţă la care modelul cu pricina a cam fost “daună”, mi s-a temperat entuziasmul (şi tind să elimin 25-ul de pe lista “E”-urilor mele preferate). Cât despre experienţa “brânzarilor” pe tărâmul…luxului, nu-i aşa că nu prezintă importanţă un asemenea aspect, câtă vreme există dorinţă puternică de afirmare în domeniu? :P Apropo de ultima frază: să nu-mi pomeniţi de…Bugatti, căci ar fi greu de estimat “cât de” francez ar fi HPSC-ul lui VAG şi câtă atenţie ar acorda acesta rafinamentului ca modus pensandi/operandi.

  • Copernic, vineri, 03.04.2020 00:50

    O masina pe care am testat-o si care mi a depasit asteptarile . La calitatea perceputa la interior este clar peste x1 si de spatiu numai vorbesc . Este o iesire originala din tiparele cu care suntem obisnuiti de cateva decade bune dinspre triada nemteasca, poate doar Lexus mai face ceva in propriul stil si astept cu interes Genesis in Europa. Daca as avea banii clar as alege un DS7\DS9 decat un Q5 sau A6 . Nu m ar convinge ca e mai bun Audi nici un dealer ! De ce ? Pentru ca eu unul sunt satul de banal pana peste ochi iar un DS7 este clar ceva mult mai rar si deosebit decat un banal Q5 pe care daca nu dai 80.000 arata ca o masina de 30.000 din pacate . Eu sunt clientul target pentru DS\Citroen , poate sunt si subiectiv nu stiu pentru ca in loc de un S4 am ales o Insignia OPC si ma felicit in fiecare zi. Este o masina foarte rara si speciala cum nu va fi niciodata un S4 . Si DS-ul cred ca este din aceeasi categorie! #statiacasa

  • mm, vineri, 03.04.2020 09:20

    pare o masina zen, mai ales cu suspensia aia desteapta, in schimb lipsa 4x4 pe un suv este un mare incovenient, mai ales ca nu locuim pe coasta de azur, pacat, oare cand or sa le intre in capul ala patrat al celor de la psa ca un suv nu e doar o caroserie cocotata si ca un potential cumparator e posibil sa mai si incerce din cand in cand sa urce cate-un deal inzapezit (o cabana la munte), situiatie in care doar 4 roti motrice pot face fata.

  • Parere, vineri, 03.04.2020 11:32

    O masina depasita tehnologic inca de la lansare. Daca adaugam valoarea de revanzare mare si costul ridicat al servisarii obtinem raspunsul daca merita sau nu achizitia.

  • fan skoda, vineri, 03.04.2020 12:13

    @mm 4x4 este pe PHEV. Dar, asa este, trebuia sa fie si pe benzina/diesel. Un SUV maricel trebuie sa aibe 4x4. Asta este problema la PSA. Peugeot nu are 4x4 nici pe 3008 si nici pe 5008. De asta sunt atat de putine pe strada (cel putin in Bucuresti/Romania). Este un mare dezavantaj la Peugeot. SUV-urile astea ( DS 7 Crossback, 3008, 5008 ) sunt pentru calatorii, pentru familie. Daca vrei sa te duci cu 3008/5008/ DS 7 Crossback ( asta daca nu iei varianta PHEV care are 4x4 ) la munte s-ar putea sa "esuezi". La DS 7 Crossback poate nu este o problema atat de mare, pentru ca pe varianta PHEV exista 4x4. Si este cu putin mai scumpa, dar nu mult, si oricum, noul trend se duce catre PHEV/BEV. Dar la 3008/5008 nu exista 4x4. De aceea sunt foarte rare. @Parere Serios ? "O masina depasita tehnologic inca de la lansare." Uita-te in pozele cu interior si o sa vezi ca exista o calitate, o ergonomie si niste tehnologii foarte bune. "Depasita tehnologic inca de la lansare". Tu ai idee ce vorbesti ? Masina asta este foarte tehnologizata. Ai citit tot articolul ? La capitolul "Siguranta" scrie: "Lista sistemelor de siguranță este una foarte stufoasă și, în multe situații, acestea se dovedesc a fi foarte zeloase. Mai ales când vine vorba de păstrarea benzii de mers. Mi-a atras atenția sistemul care monitorizează starea de oboseală a șoferului. Acesta se ascunde în spatele volanului și arată ca o pereche de ochi cu infraroșu care se uită fix la tine. Pot fi observați mai ales pe timp de noapte." "Și tot pe timp de noapte o să beneficiezi, bineînțeles opțional, de tehnologia DS Night Vision, care proiectează pe ecranul din spatele volanului imagini surprinse de camera frontală, semnalizând prezența unor pietoni. DS7 Crossback beneficiază și de recunoașterea semnelor de circulație, de frânare automată de urgență, de menținerea benzii de mers și de monitorizarea unghiului mort." Intelegi ? Are foarte multe sisteme de asistenta si siguranta. Si foarte multe tehnologii si dotari. Si are o suspensie foarte buna si extra confortabila: "Cu o asemenea tradiție în familie, suspensia lui DS7 Crossback nu putea fi altfel decât magică. Ea se numește DS Active Scan Suspension și include o cameră care analizează calitatea drumului pe următorii 5 metri. Informațiile culese permit ajustarea rapidă a suspensiei și pregătirea amortizoarelor adaptive pentru orice denivelare. Tipul acesta de suspensie, capabil să analizeze calitatea asfaltului și apoi să calibreze suspensia, nu este străin industriei auto. L-au mai folosit și Audi și Mercedes, însă doar pe vârfurile de gamă A8 și Clasa S." Deci cum poti sa spui ca este depasita tehnologic inca de la lansare ? Personal, as alege varianta PHEV, pentru ca are 4x4 si un consum mai mic. Este mai buna decat BMW X1 si ceilalti rivali. Este mai spatioasa in interior si in portbagaj. Si da, merita achizitia pentru ca ( pentru PHEV, care are 4x4) este mai spatioasa, mai ieftina, iar tehnologia este foarte buna. Chiar daca poate mai are cateva intarzieri, se poate trece cu vederea. Dar ca sa ai 4x4, trebuie sa achizitionezi varianta PHEV. Dar nu este cu mult mai scumpa si are si 4x4. Deci, merita.

  • @parere, vineri, 03.04.2020 22:05

    Presupun ca esti un frustrat cu Logan ;) Masina e top dpdv tehnologic (poate citesti si articolul, hai ca nu e greu! e frumos sa te uiti pe poze, stim) Partea de service, ce sa zic? Ma indoiesc ca este mai scump decat service-ul BMW, Audi, Jag. Multa sanatate si stati in casa!

  • Pt frustrati, vineri, 03.04.2020 22:12

    Tot citesc pe aici opinii de frustrati care probabil nici nu au vazut un DS in realitate. Am testat-o si este F A B U L O A S A. Ar fi fost ideal daca avea un motor mai potent, dar nu se face de ras. Interiorul este superior competitiei, designul este fabulos. Este o masina care arata cu totul special si iese in evidenta oriunde (hear me, Kirotractor?) am condus o aproape o zi intreaga, cand parcam se oprea lumea sa ma intrebe de masina. Am iesit dintr-un magazin, am gasit un domn in varsta care se uita la masina si a zis ca a asteptat propietarul ca sa ii spuna despre masina. Daca tie nu iti place e problema ta, dar dupa cum spunea si autorul articolului, masina face senzatie. Si btw, momentan am un Audi Q5 si l-as da la schimb cu un DS7 fara sa clipesc. Ceea ce probabil se va intampla :)

  • OVIDIU, vineri, 03.04.2020 22:44

    ESTE CU ADEVARAT FENOMENALA FIECARE SPUNE SI GANDESTE CUM POATE ESTE O VARIANTA PENTRU MINE IAR DACA NU VOI REUSII CU SIGURANTA VOI LUA UN C5 AIRCROSS ACUMA IN REST NU MA INTERESEAZA DE LOC PAREREA CUIVA SPER SA FIE DIN CE IN CE MAI PUTINE TDI PE DRUMURI CA PENTRU AFUMAT SLANINA AVEM AFUMATORI ACASA

  • Pt frustrati 2, sâmbătă, 04.04.2020 11:46

    Felicitari celor care publica numai dupa ce fac minim o plimbare cu masina respectiva.

  • @Andrei, duminică, 05.04.2020 20:58

    Nu uita ca Autocar e o revista britanica si astia taie o stea din start pentru orice model frantuzesc, altfel nu se mai vinde revista. Deci e ca si cum ar fi luat 4.5 stele.

  • Bolivar, marţi, 21.04.2020 22:45

    Am avut plăcerea sa merg cu aceasta masina și nu pot sa spun decât ca e fabuloasa, cu un interior pe măsură. Probabil ca mulți din cei ce comentează răutăcios au văzut-o doar în poze, altfel nu mi-aș explica unele afirmații aberante