Motor / Transmisie
Înainte să te sperie nota dată propulsorului, dă-mi voie să îți explic.
Mașina condusă de noi a venit echipată cu motorul diesel BlueHDi, de 1.5 litri, care dezvoltă 130 de cai putere la 3.750 de rotații și 300 Nm la 1.750 de rotații pe minut.
În oraș, unitatea cu 4 cilindri se descurcă destul de bine. Simți că trage la viteze mici (până la 50-60 km/h), astfel că trecerile de pe o bandă pe alta și depășirile se realizează destul de ușor.
Dar DS7 este cel mai mare SUV din portofoliul francezilor, o mașină gândită pentru drumuri lungi. Și, tocmai în afara orașului, motorul diesel cu 130 de cai putere își arată dezavantajele.
Este subdimensionat pentru cele 1.500 de kilograme, la gol. În plus, atunci când calci pedala de accelerație mai hotărât, la 80-90 km/h, nu se întâmplă mare lucru. Cifrele arătate de vitezometru cresc, dar tot ai emoții dacă intri într-o depășire rapidă. Situația a fost similară pe autostradă, acolo unde trebuie să ai răbdare, pentru că totul se întâmplă gradual.
În rest, nu pot spune că unitatea este foarte gălăgioasă, dar nici cea mai silențioasă pe care am condus-o. În fond, e un diesel, iar caracterul gutural e acolo. Nu s-au făcut minuni când vine vorba de antifonare.
Motorul vine în compania unei transmisii automate cu 8 rapoarte. Trecerea prin treptele de viteză este lină, iar cutia de viteze își face bine treaba atâta timp cât nu o grăbești. Pentru că, atunci când vine vorba de kickdown, lucrurile nu sunt tocmai prompte.
Dacă ar exista un catwalk pentru mașini, cu siguranță, din partea DS ar trebui să defileze multe reprezentante: DS7, DS9, sau conceptul E-Tense, fără să mai vorbim despre cele ce au dat tonul DS, însăși regina, oricare dintre DS19, 21, 23.