Motor / Transmisie
La momentul redactării acestui test, Bentayga diesel nu a intrat încă în producție. Dar rețeta i-a ieșit perfect. Și, chiar dacă sună ciudat, nu este pentru prima oară când Bentley încearcă să ofere clienților săi un motor diesel.
A mai încercat și în trecut, în secret, cu unități V6 și V8 împrumutate tot din familia Volkswagen. N-a prea reușit: ba nu ofereau puterea pe care o așteptau clienții Bentley, ba nu dovedeau același rafinament. Acum însă, odată cu cel mai avansat diesel al Grupului, au devenit încrezători. Este vorba despre motorul V8 de 4.0 litri și 435 de cai putere, regăsit deja pe Audi SQ7.
Este motorul cu care nemții le răspund eternilor rivali de la BMW, ajunși acum la un diesel cvadriturbo. Și le răspund bine, pentru că soluția oferită de Grupul VAG este una extrem de ingenioasă și eficientă. Motorul V8 dispune de două compresoare clasice, care se trezesc pe măsură ce căutați resursele în plaja de turații. Lor li se adaugă și un compresor electric, menit să ofere cuplu maxim la o turație extrem de redusă și să elimine turbo lag-ul.
Soluția este sinonimă cu descoperirea Americii de către Cristofor Columb. Ca să înțelegeți de ce zic asta, cuplul motor, care are o valoare impresionantă de 900 de Nm, este disponibil de la numai 1000 de rotații. Oficialii Bentley chiar glumesc pe seama acestei performanțe: ”suntem la 1000 de rotații distanță de o mașină electrică.”
Cum se traduce asta în viața reală? Simplu: apeși pedala de accelerație și simți cum inima îți este împinsă în piept de o forță uriașă. Capul are toate șansele să se izbească de tetieră, iar privirea procesează cu greu detaliile care se succed atât de repede. Fascinația continuă mult și bine, pentru că plaja de cuplu maxim se termină pe la 3250 de rotații. Să nu vă imaginați însă nici o secundă că mașina gâfâie sau dă semne de oboseală dincolo de acest prag. Este la fel de alertă.
Bentley susține că Bentayga este cel mai sportiv SUV diesel din lume. Și pe bună dreptate. Modul constant în care sunt livrate resursele, fără un turbo lag, precum și generozitatea lor sunt unice.
Și tot unică este și antifonarea dieselului. Bentley nu s-a rezumat doar la a împrumuta dieselul lui Audi SQ7. A trecut la calibrarea și rafinarea lui. Motorul diesel, produs la uzina vecinilor unguri din Gyor, trece printr-un proces de rafinare la Crewe. Aici, el devine mai silențios. Am cercetat materialul fonoabsorbant folosit de Bentley sub capotă și pot să vă spun că seamănă cu o tapițerie din pluș.
Rezultatul acestor eforturi se simte în habitaclu. O liniște exemplară, tulburată doar atunci când încercați zonele înalte ale turometrului. Bonus, spre deosebire de Audi SQ7, Bentayga nu filtrează sunetele și nici nu le amplifică. Le lasă așa cum sunt, pure și plăcute.
Transmisia cu opt rapoarte schimbă și ea extrem de liniar. Nu o să realizați că sunteți în treapta a opta. Pentru un feeling sportiv însă, vă folosiți mai bine de padelele cromate din spatele volanului. Abia atunci primești acea putere neîntreruptă, promptă. Și nici nu e nevoie să te joci prea mult transmisia în căutarea unei trepte potrivite, pentru că resursele sunt mereu acolo grație celor trei compresoare.
0-100 in 4.8 0-200 in 18.6 Avand in vedere ca Audi SQ7 are acelasi motor si acelasi 0-100, e de presupus ca si 0-200 e acelasi http://www.autobild.de/artikel/audi-sq7-test-10951943.html