Interior
Emoție. Asta simți când treci dincolo de portiera unui Bentley, iar Bentayga nu face excepție. Este o emoție dublată de respect pentru o serie de meserii pe care le credeai pierdute odată cu revoluția tehnologică și automatizarea producției.
Tâmplarii și croitorii încă își mai găsesc locul pe foile de pontaj ale unui constructor auto. Sunt păstrați pentru că execută materiale cu un nivel de precizie incredibil. Lemnul, pielea, cusăturile scaunelor, toate sunt dezăvârșite. Îmbinările sunt demne de un robot japonez, iar atenția la detalii este obsesivă.
Ca să înțelegeți de ce insist atât de mult asupra acestei atenții, nu vă spun decât că au trecut cinci ani de la ultima inserție de lemn introdusă în lista de personalizare Bentley. Atât le-a trebuit meșteșugarilor din Crewe să desăvârșească noul Liquid Amber, creat dintr-un arbore ornamental care trăiește în zona temperată a Americii de Nord și care poate reda cu fidelitate culorile vii ale toamnei.
Există însă și detalii care te coboară cu picioarele pe pământ. De fiecare dată când apeși unul dintre butoanele de pe planșa de bord primești două palme ca să-ți revii în simțiri. Mașina asta face parte din Grupul Volkswagen, iar semnele de înrudire sunt inevitabile.
”N-am fi putut să facem această mașină fără componentele Grupului”, recunoșteau și oficialii cu o seară înainte de test. Butoanele au un aspect destul de ieftin, fiind realizate dintr-un plastic tare. E o discrepanță evidentă între ele și lemnul lăcuit de pe consola centrală, spre exemplu. Plus că acestea dau un aspect învechit zonei din jurul sistemului multimedia. Dacă îl comparăm cu cel de pe Porsche Panamera, am putea spune că sedanul german este cu două generații înainte.
Și volanul, deși a fost ușor redesenat de Bentley, dispune de butoane care ne amintesc de Volkswagen Touareg. Ca să nu mai vorbesc de plafonieră.
Partea bună a acestui compromis? Ergonomia excelentă a modelelor din Grupul VAG se transferă pe Bentayga.
Revenim la visare: gurile de ventilație sunt o creație pură Bentley, cu o acționare metalică, "grea", folosită pentru închiderea și deschiderea lor. Până feeling-ul acesta greoi a fost intens studiat, el insuflând senzația de calitate.
Spațiul interior este suficient, fie că optați pentru varianta cu cinci sau patru locuri. În cazul acesteia din urmă, scaunele individuale cu masaj și ajustare electrică vor fi o adevărată binecuvântare la drumurile lungi.
Bentley susține că Bentayga poate fi comandat, odată cu introducerea versiunii diesel, și cu șapte locuri. Însă până și oficialii se arată sceptici privind accesul pe ultimul rând de scaune. Dar dacă oamenii cer, Bentley oferă.
În condiții normale, portbagajul însumează doar 430 de litri, mai puțin decât ceilalți rivali. Îi pasă cuiva de asta?
La toate acestea se adaugă o serie de opționale care nu țin neapărat de tehnologie, ci de artizanat. Clienții pot comanda mochetă pentru portbagaj, lemn nobil pe planșa de bord (noi am avut în mașină lemn de eucalipt), covorașe personalizate și iluminare ambientală.
Unde mai pui că pentru aproape 26.000 de euro primești un set de picnic, creat de Mulliner și echipat cu tacâmuri scumpe, frigider pentru șampanie și alte accesorii de care ai nevoie la picnic.
0-100 in 4.8 0-200 in 18.6 Avand in vedere ca Audi SQ7 are acelasi motor si acelasi 0-100, e de presupus ca si 0-200 e acelasi http://www.autobild.de/artikel/audi-sq7-test-10951943.html