Tinuta de drum
Un Bentley trebuie să te facă să plutești. Cel mai rapid SUV diesel din lume trebuie însă să facă mai mult de atât. Și este puțin cam dificil, dacă ne gândim că are 2.4 tone și o gardă la sol destul de mare. Bentley a găsit însă o soluție. De fapt, departamentul de dezvoltare a Grupului Volkswagen a găsit o soluție, pe care o folosesc acum Bentley Bentayga și Audi SQ7.
Este vorba despre o stabilizare electromecanică antiruliu. Ea este mereu activă și răspunde în doar 300 de milisecunde la suprafața de rulare. Asta înseamnă insesizabil de rapid. Stabilizarea este ținută în viață de un sistem electric de 48 volți.
Ce înseamnă toată această tehnologie? Ei bine, înseamnă că Bentayga își merită coroana pentru cel mai sportiv SUV diesel din lume. Iar impresia este că îi detronează chiar și pe colegii de concern, Porsche Cayenne Diesel și Audi SQ7.
Mașina se simte extraordinar de bine închegată. Ruliul a fost estompat aproape complet, iar legile fizicii sunt constant contestate. Mașina se lipește instant de asfalt și devine simțitor mai rigidă când selectați modul Sport.
Apoi totul stă în mâinile celui de la volan, care are la dispoziție o direcție asistată electronic, extrem de precisă și pe care rar o întâlnești pe un SUV. La toate acestea se adaugă un sistem de tracțiune integrală, cu repartizare 40/60 a cuplului motor, care te face să zâmbești ori de câte ori auzi că anvelopele scârțâie într-un viraj, iar tu simți că mai merge să riști.
La toate acestea se adaugă un pachet de frâne cu discuri de 400 de mm pe față și 380 de mm pe spate, care, deși s-au încins serios în timpul testului, n-au încetat să funcționeze. Au continuat să oprească mastodontul, indiferent de efortul la care au fost supuse.
Aici ar însă fi ceva de precizat: faptul că vorbim de o mașină atât de mare, cu o masă ridicată, face ca inerția pe frânare să se resimtă și să dea o ușoară senzație de disconfort.
Cât privește rularea în off-road, există un șasiu Bentley Dynamic Drive și o serie de setări Responsive Off-Road. Combinația lor se traduce prin opt moduri de rulare, cu personalități diferite. Unul dintre ele este cel Sport, despre care am amintit deja. Există însă și o funcție Comfort și una Auto, în care inginerii Bentley au configurat tot ce e mai bun și mai echilibrat pentru tine. Există totodată și mai multe moduri de parcurgere a traseelor off-road, de la cel pentru dunele de nisip (hello, Dubai!), la cel pentru macadam.
Garda la sol se reglează cu ajutorul unei suspensii pneumatice cu patru moduri (High 2, High 1, Normal și Low). Ea poate fi coborâtă și direct din portbagaj, atunci când trebuie încărcate bagaje grele sau voluminoase.
Putere este destulă, garda la sol se ridică considerabil, iar cu un set de anvelope potrivite lucrurile se pot transforma într-o adevărată aventură. Bentayga chiar este o mașină capabilă în off-road. Am avut la dispoziție un traseu cu dificultate medie pe care Bentayga l-a parcurs fluierând. Poate nu este la fel de confortabil ca un Range Rover în teren accidentat, însă cu siguranță se simte mai solid și mai luxos.
0-100 in 4.8 0-200 in 18.6 Avand in vedere ca Audi SQ7 are acelasi motor si acelasi 0-100, e de presupus ca si 0-200 e acelasi http://www.autobild.de/artikel/audi-sq7-test-10951943.html