Bentley Bentayga

4.0 Diesel Biturbo (TDI) 435CP 4x4 Aut8

Tinuta de drum

5.0

Un Bentley trebuie să te facă să plutești. Cel mai rapid SUV diesel din lume trebuie însă să facă mai mult de atât. Și este puțin cam dificil, dacă ne gândim că are 2.4 tone și o gardă la sol destul de mare. Bentley a găsit însă o soluție. De fapt, departamentul de dezvoltare a Grupului Volkswagen a găsit o soluție, pe care o folosesc acum Bentley Bentayga și Audi SQ7.

Este vorba despre o stabilizare electromecanică antiruliu. Ea este mereu activă și răspunde în doar 300 de milisecunde la suprafața de rulare. Asta înseamnă insesizabil de rapid. Stabilizarea este ținută în viață de un sistem electric de 48 volți.

Ce înseamnă toată această tehnologie? Ei bine, înseamnă că Bentayga își merită coroana pentru cel mai sportiv SUV diesel din lume. Iar impresia este că îi detronează chiar și pe colegii de concern, Porsche Cayenne Diesel și Audi SQ7.

Mașina se simte extraordinar de bine închegată. Ruliul a fost estompat aproape complet, iar legile fizicii sunt constant contestate. Mașina se lipește instant de asfalt și devine simțitor mai rigidă când selectați modul Sport.

Apoi totul stă în mâinile celui de la volan, care are la dispoziție o direcție asistată electronic, extrem de precisă și pe care rar o întâlnești pe un SUV. La toate acestea se adaugă un sistem de tracțiune integrală, cu repartizare 40/60 a cuplului motor, care te face să zâmbești ori de câte ori auzi că anvelopele scârțâie într-un viraj, iar tu simți că mai merge să riști.

La toate acestea se adaugă un pachet de frâne cu discuri de 400 de mm pe față și 380 de mm pe spate, care, deși s-au încins serios în timpul testului, n-au încetat să funcționeze. Au continuat să oprească mastodontul, indiferent de efortul la care au fost supuse.

Aici ar însă fi ceva de precizat: faptul că vorbim de o mașină atât de mare, cu o masă ridicată, face ca inerția pe frânare să se resimtă și să dea o ușoară senzație de disconfort.

Cât privește rularea în off-road, există un șasiu Bentley Dynamic Drive și o serie de setări Responsive Off-Road. Combinația lor se traduce prin opt moduri de rulare, cu personalități diferite. Unul dintre ele este cel Sport, despre care am amintit deja. Există însă și o funcție Comfort și una Auto, în care inginerii Bentley au configurat tot ce e mai bun și mai echilibrat pentru tine. Există totodată și mai multe moduri de parcurgere a traseelor off-road, de la cel pentru dunele de nisip (hello, Dubai!), la cel pentru macadam.

Garda la sol se reglează cu ajutorul unei suspensii pneumatice cu patru moduri (High 2, High 1, Normal și Low). Ea poate fi coborâtă și direct din portbagaj, atunci când trebuie încărcate bagaje grele sau voluminoase.

Putere este destulă, garda la sol se ridică considerabil, iar cu un set de anvelope potrivite lucrurile se pot transforma într-o adevărată aventură. Bentayga chiar este o mașină capabilă în off-road. Am avut la dispoziție un traseu cu dificultate medie pe care Bentayga l-a parcurs fluierând. Poate nu este la fel de confortabil ca un Range Rover în teren accidentat, însă cu siguranță se simte mai solid și mai luxos.

  • bentley, vineri, 09.12.2016 12:20

    0-100 in 4.8 0-200 in 18.6 Avand in vedere ca Audi SQ7 are acelasi motor si acelasi 0-100, e de presupus ca si 0-200 e acelasi http://www.autobild.de/artikel/audi-sq7-test-10951943.html

  • Scorpionul.negru, vineri, 09.12.2016 12:52

    Nu va placut ca e cel mai scump suv din lume ? Cum vine asta ? Daca nu Bentley atunci cine ? Stai sa apara si Rolls suv sa vezi atunci ce bataie isi ia. Macar RR-ul nu va fii scump degeaba. O sa arate bestial ca orice Rolls. In afara de perfromante si materiale de calitate nu are ce sa te atraga la monstrul asta ! Prefer cu 200 de mii sa aleg doua suv-uri premium si sunt mai castigat. Sau sa astept RR suv. Nu se merita....e prea urat ca sa dai banii pe el.

  • Kirotractor, vineri, 09.12.2016 13:22

    Era o vorba care zicea ca gurmanzii isi sapa groapa cu dintii. :-) Si "elitele" par sa si-o sape - cu luxul. ...Ori mai precis cu excesul de lux inutil. Si mai ales nociv - pentru intreaga planeta, care include din pacate si turmele de "normalos" care transpira singe pentru "manageri" (hehe, ilara cumva categorisirea "targeturilor" de clientela de catre AM), da' mai sint si taxati aberant pentru orice motor mai rasarit decit rasnitele cu 3 cilindri - si-n curind pentru aerul respirat probabil. Liber acu' la dat cu pietre - e doar parerea mea si nu mi-o schimba nimenea. P.S. ontopic: Nu-i chiar urit "cu spume" :-) Bentayga aista zis Bentley, desi nemtzesc 101% - doar caraghios in opulentza lui cam kitsch dupa mine. ...Ca-i prea greu pentru offroad, prea puternic pentru ambuteiajele de peste tot, prea "setos" (desi diesel) pentru ecologie, prea scump pentru 99,999% dintre umanoizii egocentrici, desi sarantoci etc., n-are rost sa mai perorez in Pustie.

  • hazard, vineri, 09.12.2016 14:19

    Bentley diesel!!! Se resuceste Walter in mormant!

  • bentley, vineri, 09.12.2016 14:26

    0-100km/h in 4.8 0-200km/h in 18.6 Avand in vedere ca Audi SQ7 are acelasi motor, aceeasi greutate si acelasi timp 0-100, e de presupus ca si 0-200 e acelasi si la bentley. Deci 0-200 cu vreo secunda mai lent decat un BMW 340i sau Audi S4. http://www.autobild.de/artikel/audi-sq7-test-10951943.html

  • eee, vineri, 09.12.2016 14:49

    vai cat e de ... maro! nu pot sa citesc nici review-ul ....

  • vianu, vineri, 09.12.2016 16:20

    Bentley...200.000Eu butoane... design... anvelope...All Season

  • arogantul, vineri, 09.12.2016 16:25

    spatele este HIDOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! din fata arata doar Ok interiorul este luxos, dar nu rupe gura targului decat 200 de coco pe abominatia asta diesel, mai bine 125 de coco pe un XC90 versiune Excellence cu motor hibrid benzina electric de 407 cai, si tot cu 4 locuri

  • @arogantul, vineri, 09.12.2016 16:39

    Cand ai zeci si sute de milioane de euro, altfel vezi lucrurile. Unor bogatasi 200k euro sunt bani de buzunar, adica la 200k li se pare o masina ieftina. Isi iau costum cu 35k euro. Conform silogismului tau, de banii dati pe XC90 iti iei 10 Dacii Duster.

  • bentley, vineri, 09.12.2016 16:41

    Ce oameni ciudati pe aici. @@>@>!??! Sa dai minus ca am mentionat performantele masinii, ca sa-mi dispara mesajul ??!?!?! Bine ca nu l-ati injurat pe redactor ca a specificat pretul masinii

  • Adrian, vineri, 09.12.2016 17:23

    Masina asta e un statement pentru oamenii care o cumpara. Degeaba o dati cu RR si Volvo si restul. Indiferent daca alternativele sunt cumva mai bune. Pe de alta parte, intr-o lume in care unii n-au apa, altii muncesc pe 2 lei si altii sunt biciuiti pana la 8 seara in turnurile de sticla, aceste obiecte de lux sunt o bataie de joc. Vezi-Doamne ei sunt impacati pentru ca acei 200.000 euro alimenteaza o multime de angajati ai producatorilor de subansamble. Fleosc ! Macar sa-l fi facut cu adevarat mare, cat un Escalade ESV.

  • Andi, vineri, 09.12.2016 17:24

    La 2,5 tone cum sa va placa inertia resimtita la franare. Un hatch de 300 de cai care face mai mult sau mai putin acelasi lucru nu ar fi mai intelept a ?

  • arhitect, vineri, 09.12.2016 17:43

    ...la pretul acesta se putea gasi un designer ( italian) ca ii dea stil...

  • Scorpionul.negru, vineri, 09.12.2016 19:30

    @arogantul Imi place si respect Volvo. Recunosc ca suv-ul asta de la Bentley cu o denumire super aroganta :)) e aiurea si grotesc. Dar stai ca vine noul Cayenne.....sa vezi atunci mai ales in versiunea Turbo S cu rupe tot. Inclusiv XC90-ul...

  • johnny, vineri, 09.12.2016 21:07

    exista Levante, a mai venit si stelvio daca vreti performante, nu-i nevoie sa asteptati vre-un Cayenne pt asta

  • @arhitect, vineri, 09.12.2016 21:09

    ... zise unul care are ca avatar slutenia de fiat multipla :DDDD

  • arogantul, vineri, 09.12.2016 22:38

    @ Scorpy posibil, la cai putere cu siguranta, dar sa nu uitam ca volvo se autolimiteaza la 4 cilndri la categoria asta , eventual plus electrificare nimeni nu ii bate, inca

  • Scorpionul.negru, vineri, 09.12.2016 23:27

    @arogantul Pe partea de hybrid nu contest ca nu e peste orice inseamna VAG. Nemtii sunt inca slabi in hybride (execptie 918) Sunt buni nimic de zis cei de la Volvo. In general pe hybride japonezii tai mai madalescule si mai nou Tesla si anumite marci cum e si Volvo sunt peste nemti. Dar ce pacat ca nu au pe ce sa puna tehnologia aia mai ales japonezii. Mazda inca nu s-a aruncat la hybrizi si e pacat. E singura marca completa de la niponi care merita atentie. Cand o sa faca si ei caroserii mai frumoase si mai bune asa cum fac nemtii, italienii, englezii atunci da. Noile modele Volvo sunt apropiate de nemti acum si ii felicit. Merita cumparate cam toate. Dar daca mai pui putin si nu vrei hybrizi, sunt sigur ca viitorul Cayenne va bate cam la orice XC90-ul.

  • flavius, sâmbătă, 10.12.2016 00:48

    Cum puteti sa laudati acest mare Maro Tiganesc ,pe motorina.Aveam o impresie mai buna despre Automarket versus ProMotor.Concluzia;habarnisti auto si lesinati .

  • Acasachi Damian, sâmbătă, 10.12.2016 20:34

    Nu inteleg cheia problemei. Sa dau 300k euro pe un TE DE IU ? Astia sunt zdraveni la mansarda ? Sunt mama problemelor si manariilor tehnice iar ei vor sa le cumpar marfa de contrabanda ?

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 10.12.2016 21:02

    @Acasachi Damian TDI-ul ala e un motor perfect la care majoritatea producatorilor doar viseaza ! Mai invata !

  • inexorabil, sâmbătă, 10.12.2016 21:58

    Automarketachi Dilimean, mă pufnește râsul; sunteți tare nostimi, măi băieți! Mai ȋntâi, vă comportați ca niște jurnaliști, adică adoptați recomandata ținută sobră ȋn realizarea articolului, apoi vă vârâți cu seninătate ȋn costumul de Scream și vă arătați oripilați de “pocnitoarea asta te de iu scumpă cu draci”. A, da, nu faceți voi “de-astea” – deși, ȋn subsolul articolului, ați consemnat: “Nu ne-a plăcut: prețul piperat”… Acum dați-mi voie să mă retrag la bază, ca să-mi continui amuzamentul, nu ȋnainte de a preciza că este la mintea cocoșului că tot mai multe produse v.ag vor fi tot mai scumpe, având ȋn vedere “gaura” pe care le-a provocat-o EPA și care a scos vw din WRC și Audi de la Le Mans (mama lor de americani insensibili, dacă este să judecăm la rece, adică la RC…), dar și taifunul care s-ar ȋntrevedea pe plan financiar, dacă, totuși, angrenajul legislativ s-ar pune ȋn mișcare și pe tărâm european, mai ales european…

  • babacloanta, luni, 12.12.2016 01:03

    Bai toate ca toate dar Bentley diesel? Pai sunt de rasul curcilor. Poa' sa fie cel mai bun TDI ca luxul cu dieselul nu sunt din acelasi film. Doar daca englezo-nemtii de la Bentley au coborit stacheta.

  • Acasachi Damian, luni, 12.12.2016 09:56

    @scorpion Atat de ''perfect'' incat emite de 40 ori mai mult Nox. Nu stiu cine din producatori au salivat la motoarele lor non-euro.

  • xxx, luni, 12.12.2016 15:28

    Nu ne-a placut => Prețul piperat ! Pe bune!

  • Oglinda marian, duminică, 16.05.2021 16:47

    Eu o am primul din branistea galati dar sa le arat la dușmani mei am cumpărat 5 bucăți pentru taxi sunt print mogul doar branistea galati p.s. săraci sa și tina gura mica