Ford C-Max

2.0 Diesel Turbo (TDCi) 150CP Aut6 S/S Titanium

Interior

4.0

Faceliftul a adus o hipertehnologizare benefică pentru C-Max. Interiorul este animat de un ecran generos de 8 inch, poziționat în centrul planșei de bord. Este acea pată de culoare de care aveau nevoie clienții. Materialele rămân prietenoase, ergonomia este destul de bună la nivelul climatizării, dar pot exista și exemple mai reușite în acest segment.

Spațiul interior este suficient chiar și pentru cinci pasageri adulți: generozitate la nivelul picioarelor, generozitate la nivelul capului.

Ce am apreciat întotdeauna la C-Max este verstilitatea, o trăsătură esențială a unui monovolum. Bancheta din spate, cu scaune individuale, poate fi ”acuzată” de acest atu.

Pentru un drum confortabil până la Cluj, am ales o configurație cu doar două scaune pentru pasagerii din spate, iar asta a transformat totul într-o desfătare nesfârșită pentru picioare.

Desfătare și când vine vorba despre spații de depozitare. Am apreciat cotiera dintre scaunele față, suportul pentru pahare cu fund dublu de pe consola centrală și generozitatea buzunarelor cu care au fost prevăzute ușile.

Portbagajul este și el decent cu cei 471 de litri ai săi, însă dispune de cea mai modestă capacitate dacă îl comparăm cu rivalii amintiți la celelalte capitole.

  • Alex, vineri, 24.07.2015 14:20

    Ford face masini FRUMOASE!!! Designul este fresh si putin plictisitor, in comparatie cu VAG.

  • cristi, vineri, 24.07.2015 16:32

    @AM: stiti cumva care este garda la sol a modelului c-max testat? in brosura oficiala si pe site-ul ford.ro nu apare aceasta informatie! multumesc

  • arhitect, vineri, 24.07.2015 17:38

    gandit pe platforma veche a lui Focus, marea problema la C max e lipsa spatiului ( distanta de confort) pt locurile din spate, ceea ce la un monovolum e impardonabil ! de exemplu C4 Picasso, gandit pe o platforma noua, din aceeasi clasa de monovolume compacte si cam cu aceeasi lungime, are ampatamentul cu 14 ( paisprezece !) cm mai mare decat Cmax, respectiv 279 cm versus 265 cm , vezi http://www.automarket.ro/masini-noi/citroen/c4-picasso-2013-prezent-16-bluehdi-120cp-aut-intensive-110065/specificatii.html ...spatiul e primul atribut al unui monovolum, iar asta se recunoaste in vanzari, C max obtinand un merituos loc 3 dupa Picasso si Scenic

  • jean, sâmbătă, 25.07.2015 02:00

    Cel mai probabil acest Ford este american doar cu numele, iar motoarele diesel sunt de provenienta Peugeot, ceea ce nu e un lucru rau. La nivelul de putere si cuplu, sprintul e cam lung de 10,3 s, poate datorita etajarii mai lungi a cutiei in comparatie cu DSG. Dar defapt reprizele sunt mai importante decat cifrele pt putere si sprint, dar de multe ori sunt greu de gasit.

  • SAM, sâmbătă, 25.07.2015 11:17

    Pentru nivelul de putere si motorizare, cifrele sunt foarte slabe, atat in ceea ce priveste acceleratia cat si viteza maxima. Iar daca ne uitam si la raportul greutate/CP situatia e dramatica pentru model.

  • LauCalin, sâmbătă, 25.07.2015 17:57

    @SAM, cam asa e. Un C4 Picasso cu acelasi motor are dinamica mai buna, portbagaj mai mare si probabil ca si pretul este ceva mai mic. Dar daca ne uitam in "curtea" lui Renault, un Scenic de 130 CP si 320 Nm are acelasi sprint pana la 100 km/h si evident puterea mai mica penalizeaza viteza maxima care e de aprox. 190 km/h. Dar nu cred ca este un factor decisiv ca sa nu alegi Scenic, pentru ca nu cumperi asa ceva pentru raliuri. Problema ar fi ca Scenic nu se mai importa in Romania. Cel putin pe site-ul Renault nu mai apare.

  • marius, sâmbătă, 25.07.2015 20:20

    Laucalin scrie clar c4 Picasso e de la 27000 . Unde vezi tu mai ieftin ? La aceiasi echipare. O sa scriu mai incolo experientele proprii despre c max.

  • marius, duminică, 26.07.2015 11:12

    @AM ati uitat sa precizati ca cu cutie manuala la acest motor acceleratia este de 9 sec 0-100. http://www.alvolante.it/listino_auto/ford-c-max/2.0_tdci_150_cv_titanium-caratteristiche.

  • marius, duminică, 26.07.2015 11:51

    Deci am revenit cu experienta proprie cu c-max. Acum 3 luni trebuia sa-mi schimb ford focus ca a crescut familia si masina avea si 11 ani. 4 masini imi placeau ford cmax/mondeo break si citroen c4 picasso/ c5 break. Ford mondeo si citroen c5 le-am eliminat pentru ca lu sotia mea nui placea cum se sta inauntru adica jos ca la focus vroia ceva mai inalt. Deci au ramas c-max si c4 picasso, alergant pe la dealeri citroen si ford am gasit pe amandoua in condizii foarte bune si aproape noi. Ford c-max 18000km versiunea titanium era la 17000euro si citroen c4 picasso 25000km versiunea baza la 16900euro. Am incercat ambele masini si pot spune ca c-max sta mai bine pe viraje c4 da sa se incline un pic mai tare. Cei de la ford mi-au scazut la 16000 de euro, fiind titanium si cu aproape 5 ani garantie(masina avea 8 luni doar) am ales ford. Acum 2 saptamani am fost in romania si am verificat consumul cel de pe autostrada :Arad -Ljubliana= 716 km. Am pus plinul in Arad si cand am alimentat in Ljubliana a intrat doar 40,6 litri de motorina deci un consum de de 5,7% cu viteza 135-138km/h cu cruise control activat in 80% din timp si 4 persoane inauntru nu cred ca e rau ca consum. Daca e sa compar cu fostul fofo de 1.8 si 115 cv acest 1.6 de 115 cv trage absolut mai bine desi e mai grea masina si acceleratia de 0-100 e mai lenta , masina se simte mai vioaie datorita faptului ca cuplul intra foarte devreme masina cam de la 1500 de rotatii trage deja. La depasiri in romania chiar nu am avut probleme. salut si drumuri bune sa aveti.

  • Sam93, duminică, 26.07.2015 13:01

    Da, masina ii grea si performantele slabute. Asta pentru ca platforma ii destul de veche. Dar hai sa fim sinceri. Pentru un monovolum, sunt mai mult decat suficiente. Din moment ce cine stie ce raliuri nu prea fac pe drumurile din Romania, si locuiesc intr-o zona montana cu serpentine, pentru mine are mai mare valoare manevrabilitatea legendara a masinilor Ford, in defavoarea performantelor in linie dreapta.

  • leo, duminică, 26.07.2015 17:59

    Conduc un Ford C-Max 2.0 Tdci 163Cp de peste 3 ani si per ansamblu sunt foarte multumit de masina. Consumul mediu in peste cei 60.000 km facuti este de circa 5.7 l/100km, consum real facut la pompa. La mers legal pe drumuri nationale consumul coboara spre 4,6-4,8 l/100 km. Spatiul e mai mult decat multumitor iar dinamica masinii e foarte apropiata de a unei compacte. Faptul ca cele 3 scaune din spate se pot scoate individual e un mare plus! Un singur lucru nu-mi place la masina asta: garda la sol foarte joasa! In rest pot sa spun numai de bine de Ford C-max!

  • @AM, duminică, 26.07.2015 22:07

    Cam mare nota 4.4 pentru acest Cmax, am inteles este facut in Romania si vrem sa stimulam vanzarile. Nu sunt fan monovolume , cum zicea si leo garda la sol este joasa. Mai bine alegi un SUV care este mai ridicat , si daca doresti mergi pe varianta 4x4 pentru un plus. Ampatamentul este similar f putin mai mic vorbind binenteles de SUV cam din acceasi categorie cum este in acest caz Kuga , care tot pe platforma de focus este. Kuga este doar un exemplu in acest caz , eu as alege alt SUV.

  • cris, luni, 27.07.2015 09:42

    @leo: e mai jos c-max-ul decat focus sau fiesta?

  • leo, luni, 27.07.2015 11:43

    @cris: cred ca are aceeasi garda la sol ca si un Focus 3. Pe jantele de 17'' cu anvelopele de 215/50R17 e OK dar pe jante de 16'' e si mai joasa masina. Pana acum am atins scutul de 2 ori dar nimic grav. Oricum nu recomand nimanui sa se aventureze cu C-maxul pe drumuri forestiere sau de camp sau sa urce pe borduri inalte! Si inca ceva: C-maxul este construit la Valencia in Spania si nu la Craiova asa cum afirma cineva mai sus. B-maxul e facut pe la olteni....

  • Viorel, marţi, 28.07.2015 09:01

    Trei detalii mici...acest model se fabrica la Saarlouis in Germania, a fost mutat de la Valencia la sfarsitul anului trecut, alternativa pentru C4 cu ampatament mare este versiunea Grand C-Max, motoarele diesel Peugeot au fost inlocuite de ceva timp cu motoare Ford (motorul de provenienta Peugeot dar fabricat de Ford (Lynx) era cel de 1.8cmc)