Ford C-Max

1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 150CP Man6 S/S Trend

Tinuta de drum

5.0

Aici este zona unde Ford excelează în faţa concurenţei din clasa monovolumelor compacte. De obicei, acest tip de automobil este considerat un mod de transport pentru familie şi atât. Ford a reuşit să schimbe această optică încă de la prima generaţie, atunci când reuşea să imprime o ţinută de drum cu adevărate calităţi dinamice inspirate de Focus, modelul cu care C-Max se înrudeşte strâns.

Această relaţie a fost menţinută de-a lungul tuturor variantelor, ceea ce înseamnă că nici actuala generaţie nu face excepţie. Suspensia este excelentă, iar ţinuta de drum nu se lasă cu nimic mai prejos faţă de cea a modelului Focus. C-Max poate fi condus sportiv şi chiar este o adevărată plăcere să parcurgi drumuri virajate. Silueta mai înaltă se simte, la fel ca şi inerţia, dar nu vorbim de nimic supărător. Doar în cazul versiunii Grand C-Max ruliul devine uneori enervant atunci când forţăm nota.

Direcţia a rămas precisă şi bine echilibrată în cazul lui C-Max, dar se simte cumva mai anesteziată pe variantele Grand C-Max cu motor diesel. Dar pentru C-Max cu motor pe benzină, feedback-ul trimis prin volan este mai mult decât mulţumitor.

E drept că la capitolul dinamică au început să apară concurenţi care oferă performanţe similare şi poate chiar şi superioare, dar aceştia se află în zona premium. Ne referim aici la BMW Seria 2 Active Tourer şi Grand Tourer sau la Mercedes B-Klasse.

  • cici de la bucatarie, marţi, 28.04.2015 12:13

    consum 9, 5 mediu e bine ? pai pe zapada inseamna 12 , sa mi iau turbo pe benzina .fratilor , daca noul ford mondeo 2015 in ameica testat de americani cu acest motor de 1, 5 nu a iesit bine , voi ce doriti acum ? e un motor care respecta placerea europenilor de cilindree mica si atat , e oferta pt cine nu are bani de taxe si impozite mari atat . daca il aduci in bucuresti are consum de v6 . nu e nimic nou sub soare .

  • Moldovean, marţi, 28.04.2015 12:46

    Nu m-ar fi deranjat deloc un facelift total al părții din spate a lui Grand C-Max.

  • petrush, marţi, 28.04.2015 14:38

    sigur ca da .toate fordurile seamana intre ele la grila cu aston martin

  • 45, marţi, 28.04.2015 16:58

    Spatios modelul.....nota 10 pt test.

  • Emil, marţi, 28.04.2015 17:03

    Am testat-o si pot spune ca are un prag de incarcare destul de ridicat si anumite comenzi cu mari probleme de ergonomie. Nu m-a incantat

  • Andy, marţi, 28.04.2015 17:18

    Zafira si Sportsvan merg luate in considerare mult mai bine in cazul achizitionarii unei astfel de masini. Poate si Scenic insa doar daca ar veni cu o generatie complet noua cu design-ul nou Renault. Pacat ca in Europa monovolumele in general sunt in moarte clinica si nu reusesc sa atinga popularitatea din anii 80-90...

  • NN, marţi, 28.04.2015 17:33

    "buza" portbagajului si finisajele mediocre n-au ce cauta la un monovolum

  • leo, marţi, 28.04.2015 17:50

    Conduc modelul actual de C-Max cu motor de 2.0 Tdci 163 CP de peste 3 ani si sunt foarte multumit de masina. Consumul facut la pompa pana in prezent este de 5.75 l/100 km. Am fost in serice doar pentru revizii, in rest nu am avut nici o problema tehnica. E dinamic, economic, silentios si suficient de spatios. Daca scoti cele 3 scaune din spate ai un minivan pentru transport obiecte voluminoase sau poti sa mergi in vacanta cu 2 biciclete MTB in masina + bagajele aferente. Dupa mine raportul pret/calitate este foarte bun! Sunt curios sa vad pe viu modelul facelift si daca ma va convinge poate merg la un buy-back.

  • Sandu aI-III-lea, marţi, 28.04.2015 18:15

    O masina placuta,dar nu se poate compara totusi cu sora sa S-Max care e...mult mai placuta.

  • Moldovean, marţi, 28.04.2015 19:01

    Leo, un minus îl ai de la mine, dar din greșeală. Îmi cer scuze și socotește-l ca plus, te rog. Mi-a zburat mâna aiurea pe telefon.

  • van, marţi, 28.04.2015 19:11

    Destul de interesant,poate chiar cea mai buna optiune din segment.

  • @leo, marţi, 28.04.2015 19:40

    Ce legatura are motorul diesel cu acest bezinar turbo? Nici una! Vedeti ca sunt cateva teste recente (facute inclusiv in Romania) unde precizeaza intre punctele slabe ale masinii consumul foarte ridicat de combustibil (mai exact dublu fata de cat declara producatorul). In concluzie, comparativ cu vechea motorizare de 1.6 Ecoboost, 1.5-ul nou este mult mai setos.

  • arhitect, marţi, 28.04.2015 20:27

    comparatia trebuie facuta cu citroen picasso si renault scenic, campionii de pe podiumul vanzarilor http://left-lane.com/european-sales-2014-midsized-mpv-segment/ nu cu monovolumele bmw si mercedes care au vanzari insignifiante in Europa

  • vioanu, marţi, 28.04.2015 20:45

    @@leo deci tu pui botu' la consumurile rezultate in urma unor teste de 5 minute... Mai bine incerci un sprinmonitor....sunt sute de utilizarori cu sute de mii de km. E mai sugestiva parerea lor. dar dublul consumului oficial....esti copil?

  • @leo, miercuri, 29.04.2015 00:08

    Nu am voie sa pun link cu test facut in Ro cu motorul asta. Am exagerat, nu este dublu:- de la 6,1% declarat de producator ia 9,1-9,5% in realitate. Mi se pare enorm.

  • @Andy, miercuri, 29.04.2015 11:13

    Renault Scenic convinge mai multi cumparatori decat acest Ford c-max. Actualul Scenic se vinde mai bine decat C-max.

  • Mihai, luni, 04.05.2015 23:04

    Asta cu consumul e foarte relativa. Mai ales la un motor turbo pe benzina. Daca mergi economioc consuma putin, daca ii dai capace se dubleaza consumul. Daca vrei performant, le ai. Dar e cu benzina nu moca.