Tinuta de drum
Ford Ecosport are un aspect ușor înălțat, ceea ce ar putea sugera un ruliu mai mare decât în cazul rivalilor. Nu e tocmai adevărat. Revizuirea completă a suspensiei a reușit să-l alinieze pe Ecosport la pretențiile gamei Ford. Micul SUV produs la Craiova are un temperament ușor sportiv, mult mai bine conturat decât în cazul vechiului model.
Avem amortizoare noi, arcuri noi și o suspensie care nu mai transmite zgomote sau vibrații neplăcute în habitaclu. Pare puțin rigidă, dar mult mai bine lucrată. În plus, pe sectoare de drum virajat mașina nu se mai înclină așa mult. Există ruliu, însă acesta nu este așa deranjant cum se întâmplă în cazul rivalilor Citroen C3 Aicross, Renault Captur, Peugeot 2008 sau Opel Crossland X.
La asta se adaugă direcția, care a împrumutat ceva din precizia lui Fiesta și transmite mai multe informații despre suprafața de rulare.
Cât privește rularea în teren accidentat, nu vă faceți prea multe speranțe. Culmea, versiunile pe benzină, care nu pot fi comandate momentan cu 4x4, promit mai mult decât dieselul, disponibil cu 4x4. Asta pentru că versiunile pe benzină au o gardă la sol de 19 centimetri, iar cele diesel de numai 16 centimetri (amplasarea evacuării penalizează acest aspect). Așadar, eu vă recomand să vă faceți planuri off-road care să nu depășească drumurile forestiere.
Aș vrea să mă refer și la raza de bracare a mașinii, măsurată de oficialii Ford la 10.9 metri. Este destul de mare pentru un SUV de numai 4.1 metri. Prin comparație, un SUV uriaș precum Ssangyong Rexton (4.9 metri lungime), testat recent, oferea aceeași rază de bracare. Prin urmare, manevrarea în zonele urbane (întoarcerea din trei mișcări) va presupune ceva mai mult efort.
1324 kg ! grea pt o masina de dimensiunea asta.