Interior

4.5

Dacă la exterior nu există asemănări între Ford Explorer și fratele german ID.4, atunci aflați că interiorul modelului american are destule elemente tipice Volkswagen. Când ne referim la materiale, interiorul lui Explorer are în mare parte multe zone cu material moale.

Scaunele nu sunt din piele naturală, dar au un aer premium. Din punct de vedere ergonomic, acestea sunt foarte confortabile și vin cu funcție de încălzire în standard. Tot în standard primești și un volan încălzit. Mai mult, scaunul șoferului are funcție de memorie și funcție de masaj.

Noi am testat echiparea de top, adică versiunea Premium, care oferă piele ecologică de culoare deschisă, chiar și pe partea inferioară a bordului. Normal că regăsim și plastic dur, tare, mai ales în zonele inferioare ale ușii, dar nu este ceva ieșit din comun pentru acest segment de mașini. Totodată, pe bord și pe consola centrală găsim un finisaj care imită fibra de carbon.

Când vine vorba de caracterul practic, Explorer stă destul de bine. Consola centrală are o capacitate generoasă de 17 litri și este configurabilă. Astfel, suporturile pentru pahare pot fi îndepărtate pentru a crea un spațiu și mai generos. Consola centrală este atât de spațioasă deoarece selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție, în partea dreaptă a volanului.

Deschiderea ușii din spate este bună, iar asta înseamnă că poți strecura pe aici, destul de ușor, un scaun de copil sau bagaje ceva mai voluminoase. Podeaua este plată și pot încăpea 3 adulți în spate. Ai destul loc la cap, cât și la picioare, încât să nu te simți înghesuit.

Portbagajul are un volum de 470 de litri. Din păcate, nu avem acel spațiu de depozitare de sub capotă, numit frunk, cum vedem la alte modele electrice.

Când vine vorba de spațiu în portbagaj, Volkswagen ID.4 GTX oferă 543 de litri, în timp ce Tesla Model Y vine cu un volum imens de 854 de litri. Totuși, Nissan Ariya (415 litri) și Renault Scenic (440 litri) stau mai puțin bine la acest capitol.

  • Matei_cel_nou, luni, 09.12.2024 13:43

    Nu sunt fan Tesla dar aș aștepta Model Y 2025, fie și pentru că în mod sigur va provoca o reașezare a prețurilor în segmentul ăsta. Altfel, felicitări Ford pentru că a reușit să facă un produs mai bun la preț mai mic, cu tehnologia VW.

  • Ford Motor Company, luni, 09.12.2024 16:50

    10.12. 2024 Data la care avem privilegiul sa facem publice detaliile care vor rescrie ierarhiile. https://youtu.be/MFT0Hpq25Q0?feature=shared Enjoy !

  • @Ford Motor Company, marţi, 10.12.2024 10:24

    lasa-ne varule cu cotoarbele tale

  • The Detroit News, marţi, 10.12.2024 14:40

    Lap of the gods: Ford Mustang GTD thunders to sub-7 minute Nürburgring lap eu.detroitnews.com/story/business/autos/2024/12/10/lap-of-the-gods-ford-mustang-gtd-thunders-to-sub-7-minute-nrburgring-lap/76865082007/

  • Adrei Popa, duminică, 05.01.2025 14:11

    Ce cauta Ford explorer sa fie comparat cu tesla model y, sau nissan aryia. Pana si Id4 este o masina mai mare, in alt segment. Ford explorer este o masina de 4.4m, nu de 4.6 sau 4.7m. Pentru tesla y, aduci la versus pe ford mach-e.