Tehnologie
Instrumentarul de bord complet digital de 5 inch este preluat direct de pe modelele electrice Volkswagen, la fel ca și controlul ciudat al geamurilor. Spun ciudat, deoarece ai doar 2 butoane pentru acestea. În mod normal, ele acționează geamurile față, dar ce faci când vrei să le deschizi pe cele spate?
Ei bine, ai un buton în plus, tactil, pe care scrie „rear”. După apăsarea acestuia, cele două butoane care acționau geamurile față, le acționează acum pe cele spate. Un pic prea complicat pentru gustul meu.
Totuși, piesa centrală în această mașină este ecranul gigantic al sistemului multimedia, care are 14.6 inch. Acest sistem, numit Sync Move, a fost conceput pentru a integra toate funcțiile mașinii, inclusiv sistemul de climatizare.
Practic, Ford Explorer nu are aproape niciun buton fizic, deoarece și cele de pe volan sunt tactile. Per total, sistemul se mișcă fluent și nu se blochează.
De ce este special acest ecran? Pentru că poate glisa 30 de grade în sus sau în jos. Astfel, dacă razele soarelui bat în ecran și nu mai poți vedea bine în el, poți oricând să îl pui în altă poziție. Mai mult decât atât, acesta dezvăluie un compartiment secret de depozitare, denumit My Private Locker.
Practic, este un mic seif unde îți poți depozita în siguranță obiectele personale, cum ar fi portofelul sau actele. Când închizi mașina, ecranul se blochează în poziția închis, astfel că accesul la acest compartiment devine imposibil.
Nu sunt fan Tesla dar aș aștepta Model Y 2025, fie și pentru că în mod sigur va provoca o reașezare a prețurilor în segmentul ăsta. Altfel, felicitări Ford pentru că a reușit să facă un produs mai bun la preț mai mic, cu tehnologia VW.