Ford Explorer Plug-In Hybrid

Performante

4.0

Resursele de putere și cuplu, în cazul lui Explorer, nu trebuie interpretate ca atribute de performanță. Sigur, asta nu înseamnă că nu e rapid: atinge 100 km/h cu start de pe loc în 6 secunde. Este cu foarte puțin mai lent decât XC90 (5,8 secunde) și doar cu puțin mai lent dacă îl compari cu X5 PHEV (5,6 secunde).

Muntele de cuplu și de putere, în cazul lui Explorer, este formula îndestulătoare pe care americanii o folosesc în mai orice. Să ai. Să ai suficient pentru a-ți urni cu ușurință cele 2,5 tone, să ai suficient pentru a putea tracta lejer o barcă, un transportor cabalin sau chiar un Ford Explorer — masa tractabilă maximă este de 2.500 de kilograme.

Dacă te întrebi cum se face că rivalii săi au mai puțină putere și, cu toate acestea, se mișcă mai bine, trebuie să iei în calcul în primul rând masa mașinii (Explorer este cu peste 200 de kilograme mai greu decât oricare dintre ei).

  • adi_10, vineri, 25.09.2020 09:58

    Dubios cum 2 masini pot arata aproape identic, mai ales la spate, desi sunt 2 companii diferite (FORD vs KIA)...s-a dus naiba si autenticitatea http://www.automarket.ro/masini-noi/kia/sorento-5899/

  • dan_grc, vineri, 25.09.2020 10:13

    Prima de casare si eco bonusul exista si la ceilalti, n-ar trebui sa sperie pretul, dar eu cred ca sperie putin pentru un Ford. Un X5 45e 394 cai porneste de la 77.826 euro, ajunge sub 70.000 cu aceleasi reduceri, iar daca ne uitam pe cifre, Bmw sta bine la hibride plug-in in Europa. Nu spun ca nu este ok masina, dar prea scumpa.

  • nume, vineri, 25.09.2020 10:53

    Cinci stele pentru design? Hai sa fim totusi seriosi: e atat de banala si plictisitoare incat acest aspect nici macar nu merita discutat. De la VW Atlas nu am mai vazut o astfel de masina. Apoi, daca mai luam in considerare si pretul de aproape 80.000 de euro...

  • someone23, vineri, 25.09.2020 11:17

    pe mine nu pretul ma sperie , ci cele 2,2 tone. in rest, e o masina facuta clar pentru piata americana, unde predomina cifrele mari : 2200 kg, 850 nm cuplu, cutie cu 10 trepte, mii de sisteme de asistenta pentru soferul lenes si neatent

  • Tatraurs, vineri, 25.09.2020 11:45

    @someone. In realitate cred ca sare de 2600kg,la americani versiunea cheala incepe de la 5272lbs sau 2400kg.

  • M, vineri, 25.09.2020 12:50

    @ someone23 "pe mine nu pretul ma sperie , ci ......., mii de sisteme de asistenta pentru soferul lenes si neatent" Poti fi mai explicit cu sperietura asta a ta? Esti atent 100% din timp si poti sa faci tot ce fac miile de sisteme de asistenta? Esti sigur ca poti? ... ca pretul zici ca e o banalitate pentru tine. Ai condus masinii produse in 2020 sa vezi ce fac aceste tehnologii?

  • netam_nissan, vineri, 25.09.2020 12:52

    pare solid insa la + cinci metri pe doi se apropie de garsoniera mea ca suprafata si iti trebuie niste teren arabil pentru parcare. X5 phev mai scurt sare la gol de doua tone jumate deci explorer rupe sigur cantarul. dar consumul de 2.9 litri sau 3,4 ca difera vad dupa cum bate vintu e nemaipomenit, aveam o mobra-50 de 4 cai obositi mai setoasa in tinerete.

  • someone23, vineri, 25.09.2020 13:46

    @ M : sitemele de asistenta il fac pe sofer neatent si neom. ai vazut exemplul de saptamana trecuta, cand un politist a oprit pe autostrada o tesla 3 ce mergea cu 150 km / ora si soferul dormea....DORMEA. eu stiu sa imi reglez oglinzile sa vad si o parte a unghiului mort si stiu si sa le folosesc, stiu sa tin mainile pe volan ca sa nu schimbe masina singura banda, recunosc ca folosesc insa la maxim bluetooth-ul ca sa vb la telefon in timp ce conduc. asistenta in panta? la fordul asta nu e nevoie p[t ca e AT, desi banuiesc ca o are, insa daca ai manuala, mai bine invata sa folosesti ambeiajul. sistem de recunoastere a semnelor de circulatie? de ce? sant semnele in 2020 scrise intr-o limba pe care omul nu o mai recunoaste? sau e din cauza ca am devenit neatenti la volan, iar sofatul e activitate secundara cand conducem.....exemplele pot continua, dar asta e parerea mea. si cred ca multe astfel de sisteme sant puse pe masina doar pt a mari pretul, si raman acolo nefolosite dar laudate la maxim

  • pipo, vineri, 25.09.2020 14:11

    Asta nu-i pt. noi . Cred ca pt. amici ca mip si zarne au facut testul asta . P-acilea e cam inutila hardughia asta . Mai e si uratel tare ,cireasa de pe tort fiind tableta aia zic eu. Ca performante jos palaria , dar tot nu le vad rostul, mai rau te confuzeaza ,ca aratarea nu-ti inspira nici macar un dram de sportivitate si de fapt chiar nu inteleg ce target de clienti urmareste aceasta duba cu scaune de piele ca semieleganta cu aere de megalomanie texana din trecut i-a disparut complet , acum nu are nici-o coerenta . Nu e prima data cand Ford pare clar desprins din alta lume ( bine..US si Canada sunt clar o alta lume) dar acum par bezmetici rau ,de vreo cativa ani incoace. Cred ca poza aia in care ne sugereaza ca te poti duce cu masina asta la un picnic sau o tura cu caiacele pe rau spune multe . Repet, vorbesc din postura de European si e o parere personala. p.s : cu Bronco e total alta poveste , p-ala sper din tot sufletul sa-l vedem la treaba si pe AM si pe coclauri mioritice.

  • Lucian, vineri, 25.09.2020 16:47

    La pret, level up intr-adevar... 78.000 pe un Ford...

  • 4wd, vineri, 25.09.2020 17:05

    Faina masina,imi place foarte mult designul exterior masiv si musculos,tipic american. Eu zic ca sunt clienti in europa si pentru astfel de matahale gen Yukon,Tahoe..etc.

  • @M, vineri, 25.09.2020 20:31

    In momentul in care ai nevoie de lane assist, cruise control adaptiv, sistem de franare automat etc pt a conduce in deplina siguranta, e timpul sa-ti predai permisul.

  • mip, duminică, 27.09.2020 05:00

    @pipo ... si nu numai ... ma ficior ma ! de ce nu ai intrat sa vezi ce ti-am raspuns ? cu Explorer ... sau "Exploder" cum ii zice prietenul @Kotegaeshi ... ce sa zic ? tu chiar crezi ca pe cei de la AM ii doare fix in brișcă de mine sau @zarne ? noi le putem vedea pe viu mai usor aci ... pt voi au scris in primul rind ! Explorer-ul asta nou e cam uritel privit din fata ... nu e pe gustul meu cum e desenata grila si farurile alea ! generatia precedenta imi placea mai mult ... restul exteriorului e ok, cel putin dpmdv ... interiorul, e un progres, dar e perfectibil ... cind imi cautam masina, am vazut si un Explorer 2017, cu motor aspirat de 3,5 L, dar nu m-a convins ... imi cereau 33.000 $ ca era uzat (9.000 km), dar nu mi-a placut amenajarea interioara ... in special doua chestii mi-au displacut : 1-confortul de pe bancheta din spate ... slab, pt ca dpmdv, bancheta era cam mult prea inalta fata de podeaua ... si era cam aiurea, nu era o pozitie buna pt un drum scurt, daramite pt unul lung !!! 2-amenajarea portbagajului ... sunt 7 locuri in acest model, bancheta de pe rindul 3 era cam aiurea desenata, daca o culcai era facuta sa ramina deasupra, aveai 2 nivele in protbagaj; legat de problema asta vad ca la modelul nou au ameliorat oarecum planeitatea portbagajului, au amenajat plierea ultimelor doua banchete ca sa obtina o suprafata oarecum plana; se vede ca nu au nimerit-o chiar cum af fi trebuit, dar e un pas inainte; eu o compar cu ce am la Santa Fe XL ... pe canalul meu ("d-ale lu' Marin") e vizibila diferenta de calitate ... va puteti uita si pe net la poze ca sa comparati ... cit despre cealalta problema legata de distanta prea mare intre sezutul banchetei si planseul masinii ... nu am reusit sa ma dumiresc; aci le-am vazut pe drum, dar nu am avut inca ocazia sa intru intr-unul sa il "pipai si mirosi" ... celor ce isi permit asa ceva, da, le recomand, cu asa ceva in fata casei, in mod sigur veti fi diferiti de marea de "nemțalăi" de pe-acolo !!! chiar daca au lipsurile lor, au si avantajele lor si in special "factorul originalitate" ... drumuri bune tuturor !

  • mip, duminică, 27.09.2020 05:18

    @4wd ... dragule, Tahoe, Yukon si Suburban (GM), sau Expedition de la Ford, sunt intr-o alta liga fata de acest "mititel" de Explorer ! alea-s si mai mari !!! dimensiuni (interioare/exterioare) si motorizari mult mai mari si generoase ... practic sunt camioane de 3-5 tone cu caroserie/dotari/amenajari mai premium si motorizari mari : V6 in cazul Ford care vine cu Eco-Boost de 3.5 L, V8 de 5.3 sau 6.2 la GM ... alea-s "camioane" cu care umbli 20-25 de ani si-ti faci toate damblalele, de la cumparaturi pina la vacante si carat de marfuri, barci, iahturi, rulote, etc ... americanii merg pe ideea: "let's make it bigger !" da, sunt "gas guzzlers" ... adica au niste consumuri ridicol de mari (va puteti da seama? chiar si astia de aci din presa auto spun ca sunt setoase rau de benzina !!!), dar cum am scris mai sus, sunt "tancuri" nu masini ... acolo in Europa ... cu asa ceva e mai greu prin oras, in special cind cauti parcari ...

  • arcasu, luni, 28.09.2020 12:21

    Salut @mip Iti dau dreptate in cam tot ce ai spus mai sus, oricum chiar daca si tu te uitasei la masina asta, vad ca in cele de urma ai facut o alegere mai buna cu acel Hyundai. Nu degeaba coreeni vand atat de bine in Sua, este clar ca fac masini mai reusite decat producatorii autohtoni si foarte bine pliate pe nevoile oamenilor, ca de altfel si japonezii. Cat am stat eu in Sua, circa 1 an si jumatate, ochiometric as zice ca 75% din ce circula pe strazi sunt masini japoneze si coreene, iar restul de un sfert sunt amestec de americane cu europene. Cu ce nu sunt de acord la tine e ca recomanzi astfel de masini celor de aici din Romania. Sper ca nu ai plecat de atat de mult timp in Sua incat ai uitat cum sta situatia in Romania. Total diferit. Cu exceptia unei mici minoritati care sta la casa si are spatiu si curte, romanul sta tot la bloc, in orase si cartiere inghesuite, unde nu ai ce sa faci cu un astfel de autobuz, in afara de orgoliul personal, de neinteles pentru mine, ca ai masina mare. Iar colac peste pupaza, cartierele noi sunt inca si mai inghsuite si fara cap construite decat cele construite de Ceausescu. In prezent eu stau in Buc. Drumul Taberei, un cartier foarte aglomerat si inghesuit ca locuri de parcare. Acum 2 ani mi-am luat un Seat Leon, in ideea ca e compacta si mai usor de strecurat, dar simt ca am facut o greseala, trebuia sa iau ceva dintr-o clasa inferioara. Uneori mai fac rocada cu masina de serviciu, o Toyota Yaris. Las Leonul in garajul de la job si aduc acasa Yarisul. Diferenta de lungime si latime desi pare mica, chiar se simte, Yarisul fiind mult mai potrivit pentru conditiile reale ale zonei. Iar spatiul interior este doar cu foarte putin mai mic, oricum, suficient pentru o familie de 3 persoane, in chiar orice situatie, chiar si vacante mai lungi as putea face cu Yarisul, rabatand o parte a banchetei spate. Norocul meu e ca acum folosesc mai putin masina, de cand s-a dat drumul la metro si in aceasta zona napastuita. Ca si concluzie, sunt foarte multumit de Leon, ca masina, dar eram si mai multumit daca as fi ales o masina din segmentul B, nu C. Poate nu ma credeti, dar astept cu mare interes ziua de maine cand va fi prezentat in detaliu noul Sandero. Nu mi-ar cadea galoanele sa trec de la Leon la Sandero, daca nu cumva l-au labartat si pe el dupa cum e moda.

  • arcasu, luni, 28.09.2020 12:24

    @mip, de fapt iarta-ma nu am citit eu bine, dar tu ai zis bine, in fata casei (nu a blocului, cum gresit credeam eu) :))

  • mip, marţi, 29.09.2020 02:41

    @arcasu ... multumesc pt mesaj, pareri si aprecieri ... ultima data am fost in RO in mai 2019 ... acolo ma plimb cu un Opel Astra 2001, motor 1.7 Dti... f economic, dar e ok ... mai puturos, mai mic decit Elantra Touring pe care o am aci, mai jos ca garda la sol ... am urcat cu el Transfagarasanul, am urcat si la Piatra Arsa ... totdeauna incarcat cu 4-5 persoane + bagaje ...:)) de ce am recomandat "autobusul" ? pai tot in RO vezi MB GL, Q7&8, Cayenne, ba am vazut si americane: Mustang, Ram 1500 cu motor Hemi (5.7L!!! sic!!!), Explorer, Buick Enclave !!! etc., ... si cum ai remarcat, l-am recomandat celor cu casa ... adica vine la un pret maaareee ... chiar si aci e scump !!! nu-s f multi cei care si-l permit prin RO, unde pui ca din ei majoritatea prefera "nemteasca dom'le" ... macar ca acuma americanele sunt cel putin la fel de fiabile daca nu peste ele cind vorbim de medie, ca au si unii si altii modele care exceleaza dupa cum sti ... cit despre Santa Fe ... hm, am dat intimplator peste "pleasca" aia ... nu am cautat asa ceva ! s-a nimerit ca era de vinzare chiar la concesionarul cel mai apropiat de locul meu de munca, de unde imi procur anumite piese de schimb (in special filtrele de ulei si aer) ... masina (2017, cumparata in aprilie 2019) am luat-o cu 15.000$ mai ieftin decit una 2019 ... chiar si asa consider ca e scumpa, daramite 55.000$ cit ar fi costat una din 2019 !!! asta era "demo" cu 95 km parcursi ... am pierdut 1 an din garantia initiala si nu am cumparat alt pachet de garantie; totusi, o reducere de 15.000 $ mi se pare suficient de serioasa sa te convinga sa iei o masina; la asta s-a adaugat ca i-a placut in special nevestii, dar si fetelor noastre, pt ca rindul al doilea de scaune sunt individuale ("capitaine" cum le zic astia) cu reglaje ale spatarului si posibilitatea deplasarii scaunului inainte si inapoi ... asa ca are 6 nu 7 locuri, si cele doua rinduri de scaune se pot plia frumos ca sa ai un plan in tot porbagajul extins; se poate dormi chiar bine, fara dureri de coaste ! :)) pe f scurt astea au fost atuurile principale ale modelului, la asta se adauga un V6 GDI de 3.3L si 290 CP, un sistem AWD, o cutie de viteze automata cu 6 trepte si alte chestiute ... adicatelea, e varianta "Limited" ce are cam tot ce vrei si ce nu vrei ... aci se vind bine coreenele, in special Hyundai, pt ca au o politica fff agresiva de preturi, vin cu rabaturi, ajustari si finantari avantajoase, fiabilitatea lor a crescut fff mult in ultimii 20 de ani de cind sunt eu pe acilea (parerea mea e ca au ajuns pe jnapani, acu' nu-s ei chiar ca Toyota, dar pe acolo se invirt si in plus au masini care cum sa ma exprim: nu-s depasite moral cum e Toyota ! au o multime de noutati la f multe capitole!), unde mai pui si garantia fff generoasa: 5 ani "bumper-to-bumper" !!! jnapii dau standard 3 ani, eventual mai adauga 2 pt grupul moto-propulsor ... la asta se adauga un aspect interior si exterior ingrijit, frumos desenat, cu materiale bunicele spre fff bune in fc de optiunile alese ... atunci cum sa nu le iei ? drumuri bune sa ai ! PS: nu te jena sa iei Sandero, daca ai fost pe aci ai vazut ca nici aici nu se umbla doar in Cadillac sau Mercedes ! Personal, daca m-as intoarce in RO, as lua un Duster fara sa stau pe ginduri ... si l-as ridica putin !

  • arcasu, miercuri, 30.09.2020 09:31

    @mip Multumesc si eu pt detalii, foarte interesante. Cam asta era si impresia mea despre asiaticele din Sua si chiar inteleg de ce sunt atat de prezente peste tot, pentru ca oferta generala este foarte buna, mai ales pe la Hyundai. Ai gasit, se pare, o oferta de neratat, iar 95 km la bord e nimic. N-am nicio jena sa imi iau Dacia, ba chiar noile modele prezentate ieri imi plac foarte mult si e de admirat progresul, singura mea ingrijorare e latimea foarte mare a noului Sandero, care ma intereseaza in mod special. Fata de Yarisul despre care pomenisem e mai lat cu aproape 15 cm. Fata de noul Opel Corsa are +11 cm in latime. Sigur, si spatiul din interior e un atu, dar si usurinta sa-i gasesti loc de parcare conteaza. Oricum ar fi, abia astept sa-l bage in showroomuri si merg sa-l vad pe viu.

  • mip, joi, 01.10.2020 01:08

    @arcasule ... cind cauti parcare ai nevoie de o masina scurta in primul rind ! latimea e mai usor de "digerat" ... parerea mea ... nu fi asa ingrijorat ! asteapta sa le vezi pe viu, sa faci o tura si vb dupa ! sa ma fi vazut pe mine cind am luat prima masina acilea : chrysler intrepid 1994 ... !!!!! ii ziceam "balenutza" ... avea peste 5m lungime ... am luat-o de gura muierii (imi placea si mie dar parca nu voiam sa ma avint in asa ceva). iar zona unde eram era f aglomerata, tot timpul cu probleme sa dai de un "spot" liber sa parchez ... gaseam citeodata locuri unde un Golf ar fi intrat ...:)) drumuri bune sa ai !

  • Cici de la bucatarie, vineri, 05.03.2021 15:06

    Alo , motorul acesta are pompa de apa inclusa in motor ? Ce recall de foc a avut ford in ultimii ani ? Cat tine motorul ? Cat ulei mamanca ca mai nou de 10 ani toate vor ulei ca la dacia 1300 . Ce declaratia are din vama americana pe % de componente ? E ca X60 made in china asamblat in suedia ? Respectiv US ? Cu ce asigurare vine ? E ca la toyota - hybridele au recall de foc pe 4 continente si sunt bio - eco - prietenoase cu prostii cu aparitii si vanzari in programul Rabla ? Par toate articole ~ la comanda . 11 l cu 500 de kg bagaj ? sau ajungi in sarcina la 15 l cat un simplu v6 cu cutie cu 8 trepte ? Multumesc.