Interior
Abia acum am ajuns la capitolul care diferențiază radical un Fiesta standard de unul Vignale, asemeni celui pe care l-am testat. Totul începe dincolo de portierele echipate cu funcție de protecție la deschidere (acel plastic care îmbracă marginea ușii pentru evita lovirea și deteriorarea vopselei).
Interiorul unui Fiesta Vignale te transportă rapid în segmentul premium. Avem o planșă de bord îmbrăcată în piele și evidențiată prin cusături contrastante. Același tratament și pe portiere. În zona inferioară a planșei de bord mai găsești însă plastic tare, semn că designerii de interior n-au putut acoperi chiar toate urmele înrudirii cu un model standard.
Chiar și așa, Fiesta Vignale dă dovadă de materiale mult mai prietenoase decât cele pe care le găsim într-un Mini, spre exemplu. Volanul și schimbătorul păstrează linia premium. Ca să nu mai vorbesc de scaunele frumos profilate, care vin cu un model special de cusături și cu aceeași piele de calitate.
Inserțiile cromate s-au înmulțit, însă rețeta ergonomică rămâne aceeași cu cea găsită pe un Fiesta cu echipare inferioară. Avem comenzi intuitive pentru climatizare și butoane cu care te obișnuiești repede pe volan. Spațiile de depozitare din interiorul portierelor primesc doar sticle de 0.5 litri, pe consola centrală există spațiu pentru pahare și un lăcaș generos pentru telefonul mobil, la baza planșei de bord. Acesta are și o suprafață cauciucată pentru o aderență mai bună.
Pe locurile din spate pot călători doi adulți, însă locul la nivelul picioarelor este unul la limita decenței. La nivelul capului nu vor fi probleme. Portbagajul nu este unul extrem de generos: are o capacitate de 292 de litri, ușor cam zgârcită dacă ne raportăm la Dacia Sandero, Renault Clio, Peugeot 208 și Citroen C3. Din fericire pentru Ford, Audi A1 și Mini Cooper D au un portbagaj și mai mic, și pun într-o lumină bună Fiesta.
Vă spuneam că dieselul este mult mai bine antifonat decât pe vechea generație. Se pare că și habitaclul a fost mult mai bine izolat de zgomotul exterior, inclusiv de cel la rulare. Apare un sunet de vânt după 120 de km/h, însă nu pare a fi la fel de deranjant ca în cazul altor modele din segment (Renault Clio, spre exemplu).
oricat ar fi de bine echipat si de premium, la 20.400 ( pret cu reducerea inclusa !!! ) imi iau direct si fara sa ma gandesc de 2 ori varianta ST. nu stiu daca gamei fiesta i se preteaza un tratament luxury. inca o chestie pe care o am de comentat: de ce despre golf 6 s-a scris ca e un golf 5 cu facelift mai ales pt ca foloseste aceeasi platforma cu golf 5, dar despre aceasta fiesta, care foloseste aceeasi platforma cu generatia precedenta nimeni nu spune nimic? e practic aceeasi strategie cu cea a vw insa...... nu ma intelegeti gresit, imi place fordul, am si eu unul luat de nou din showroom, dar mi-ar placea ca judecatile sa se faca dupa aceleasi criterii pt toata lumea.