Ford Mustang Bullitt

5.0 Benzină

Interior

4.0

Conceptul regăsit la exterior se prelungește și în habitaclu: mașina asta este o specie diferită de tot ceea ce construiește Ford în momentul ăsta. Nu vezi nicio siglă a mărcii, niciun logo Mustang. Pe volan ai din nou simbolul Bullitt, ținta ale cărei drepturi de utilizare aparțin celor de la Warner Bros și pentru care Ford plătește drepturi la fiecare unitate Bullitt vândută. Pe bord, în fața locului pasagerului, o plăcuță specială te anunță că stai într-un Mustang diferit, iar fiecare mașină din seria Bullitt este înseriată. De exemplu, eu am avut ocazia să mă bucur de exemplarul de producție cu numărul 13 produs la fabrica din Flat Rock, Michigan, singura care produce Mustang pentru toate piețele globale. 

Vă spuneam anterior că mânerul levierului cutiei de viteze imită o bilă de biliard, trimitere evidentă la "jongleria" cool făcută de Steve McQueen pe mașina din filmul de acum o jumătate de secol. Bila de pe noul Mustang Bullitt are o poveste aparte: Ford a testat trei dimensiuni ale "nucii" și s-a oprit la una care, spun cei care s-au ocupat de dezvoltarea mașinii, "se simte perfect în mână". Am aflat asta la finalul testului, dar pot să vă spun că nu am fost deranjat de dimensiunile ei. Ba chiar mi se pare că simplitatea sferei este mai plăcută la schimbarea treptelor decât formele mai mult sau mai puțin inovatoare ale mânerelor pe care le regăsim la alte branduri.

În rest, scaunele Recaro fac toți banii și estetic, și funcțional. În schimb, materialele pe care Ford le utilizează pe Mustang sunt evident perfectibile. Chiar dacă inserturile metalice și pielea ar trebui să repare din percepție.

La fel ca toate versiunile Mustang de după facelift-ul recent, Bullitt primește un instrumentar de bord complet digital care integrează un ecran de 12 inch. Configurația ceasurilor de bord se schimbă în mod automat în funcție de modul de rulare selectat, dar poate fi personalizat ulterior în funcție de dorințele șoferului. 

Spațiile de depozitare de pe uși sunt destul de limitate, tunelul median integrează două suporturi de pahare, iar singura zonă în care îți vei putea pune telefonul mobil este mult prea îngustă.

La fel ca în cazul versiunii fără facelift, majoritatea butoanelor din zona postului de conducere sunt preluate de pe Mondeo sau Focus. Butoanele poziționate în zona de jos a consolei centrale au un design inspirat de industria aerodinamică, dar funcționează doar într-o singură direcție, în sus: detaliu enervant și foarte puțin practic. Deși oferă patru locuri, pe cele două scaune din spate vei putea transporta adulți doar dacă sunt complet fascinați de povestea lui Bullitt și vor s-o audă live. În rest, maxim copii.

  • Nicolae, vineri, 16.11.2018 10:07

    link cu scena din Bullitt: https://www.youtube.com/watch?v=0vNvc9n1ikI

  • Kirotractor, vineri, 16.11.2018 10:34

    K lumea mașină, la fel și testul - nici eu nu-l puteam scrie mai bine. :-) Lăsînd gluma deoparte, cred totuși că un Mustang V8 *normal* e preferabil prin prisma raportului imbatabil preț/performanțe. Sau și ca preț/fiabilitate, lipsa turbinelor / cutiilor auto-DSG sofisticate compensînd în timp plusul de consum sau... impozit (enorm la noi pt +5.000 cmc -- în raport cu prețul, că pt un cumpărător de M4 / C63 AMG nu prea contează). Și din p.d.v. estetic e un muscle-car convingător (peste Camaro - opinie evident subiectivă). Chiar și interiorul îmi pare OK, puțini din amatorii de așa ceva fiind obsedați de pipăit plastice moi. Una peste alta, rămîne un mister doar capabilitatea Ford de-a produce o asemenea sportivă la juma de preț - comparativ cu știm-noi-cine. ;-)

  • gulen, vineri, 16.11.2018 11:50

    @Kiro: nu e un mister - masina multa la pret mic inseamna calitate slaba, indiferent de caii putere. Eu am invatat de-a lungul vietii ca mult si ieftin inseamna in cele din urma dezamagire, asa ca prefer putin dar bun. Am tot incercat sa mi-l fac simpatic, dar pana la urma am renuntat, nu am gasit nimic atragator la masina asta - cu scuze de la fani, e doar o masina banala cu multi cai, atat.

  • ~, vineri, 16.11.2018 12:34

    @gulen, asta este o masina pur pentru pasionati. O masina pentru cei care efectiv isi doresc un muscle car cu care sa iasa la un drive pe coasta oceanului. Sau pentru cineva care traieste la periferia unei metropole si se aventureaza seara pe drumurile dintre dealuri fara o destinatie anume, ci doar pentru a conduce. Pentru mine intotdeauna a avut un farmec aparte, chiar daca sunt perfect constient ca plasticul de la interior este la nivel de Dacia. Dar din pacate trebuie sa accept faptul ca o masina de genul acesta in Romania este absolut perfect inutila si impractica (mai ales daca stai in Bucuresti). Este o masina pe care practic o cumperi cu inima stiind ca sub capota ai un V8, fara sa te gandesti la consum, impozit, sau ca m4/c amg are performante mai bune. Este un dinozaur intr-o viitoare lume electrica, iar Ford stie ca mai sunt oameni nostalgici care efectiv for sa evadeze din cotidian la volanul unei masini.

  • Corocsenie Adrian, vineri, 16.11.2018 13:06

    @gulen Nu te pot contrazice in totalitate chiar daca nu sunt de acord cu ce ai scris. Masina banala nu este. Arata fenomenal de bine. Evident mult inferioara primei generatii de Mustang care a scris istorie dar inca arata bine. Au fost generatii de Mustang mult mai urate ca el. 95% din masinile produse sunt mai nasoale ca el. Deci banala nu-i :). Inutila in Romania este si va fi orice masina sport asta e clar. Dar pot sa fiu de acord cu tine in privinta calitatii. S-a dovedit a fi extrem de slaba comparativ cu un M4 de ex.

  • inexorabil, vineri, 16.11.2018 13:25

    Ce-ar fi de înţeles din pledoaria ta, Triaden, pardon, Gulen? Că bun şi scump înseamnă unul şi acelaşi lucru? Neapărat?? Ce autoritate şi din ce domeniu şi cine/ce o recomandă pentru a valida un asemenea criteriu al calităţii? Cred că nu-ţi dai seama către ce zonă discursivă ne împinge Mustang: cea a concluziei (şi, implicit, a opţiunii) prin prisma sentimentelor! Te rog să ne ierţi (pe mine, pe dl. Kiro, pe Adrian C. ş.a.) că vedem cu ochi languroşi o “banalitate”. În schimb, produsele Triadei (sau ale Careului, incluzând şi Porsche) înnebunesc literalmente şi eminamente lumea pe stradă, mai ales pe zarzavagioaice şi pe ceasornicari. Nu-i bai, lasă-te vrăjit de turbo-galopantele teutone, că ele stau “perfect” pe şosea, strănută pe toate “trotinetele” ex-germane şi vor avea viaţă lungă să-ţi ajungă (vezi semantica din DEX), chit că întreţinerea lor este foarte…bună ;) . PS. Mare păcat că GM-ul clasic a înăbuşit din faşă Buick Grand National/GNX şi nu l-a “globalizat”. Dacă acum 30 de ani era capabil de “cifre” teribile, darămite astăzi…oare unde ar fi ajuns evolutiv???

  • gulen, vineri, 16.11.2018 14:10

    @~: de acord cu ce spui. Adaug ca segmentul ala de pasionati despre care amintesti tu, care cumpara cu inima, e destul de ingust in piata totala auto si nostalgicii pomeniti de tine sunt in general bosorogi, scuze ca le zic asa. M-a uluit pur si simplu sa vad in Germania, acolo unde Mustangul se vinde binisor, doar batrani la volan de Mustang, repet doar batrani si mai toate cu V8. Aaaa si iar doar batrani in SL-uri, un alt clasic, dar cu vreo 7 clase peste Mustang. Raman la parerea ca tura de seara pe dealuri se poate da si cu un Mini Cooper S, care te asigur ca in lipsa a 5-600 kg e mai distractiv decat acest Mustang (sau MB SL, desigur) si sunt sigur ca si mai rapid, daca e sa cronometram. Dar, stiu, astea nu conteaza cand cumperi cu inima. @Corocsenie Adrian: daca te referi la designul exterior, da, si eu sunt de parere ca arata bine, cu exceptia botului. Imi place forma clasica de coupe in general, iar Mustangul o respecta - cand am spus banala, m-am referit la toate celelalte aspecte cu exceptia designului exterior. Un alt coupe cu design clasic care imi place foarte mult e cel pomenit de tine de curand S-coupe, toate generatiile. Aaa si Polestar-ul 1 si Lexus-ul LC, care-s de vis ambele. Din pacate, pe cat de frumoase, pe atat de nepractice. @inexorabil: tie ce sa-ti raspund ? nu am ce!! Te bagi aiurea in seama cu presupuneri tampe si aceleasi obsesii cu cazanele tale. Fa-mi o favoare, spune cand dispari ?

  • inexorabil, vineri, 16.11.2018 16:03

    Dacă ȋți ȋnchipui, “amice”, că mă dezarmezi cu agresivitatea ta expresă, atunci te ȋnșeli foaaarte grav. Numai calcă-mă pe accelerație, să vezi demaraj… S-a trezit un (al nu știu câtelea) bărzăun să-i hulească el pe iubitorii unor mașini care ȋi repugnă lui și pace. Se apucă să arunce cu verdicte și epitete, de parcă i-a crescut el la sân pe pionierii automobilismului. Evident, nimeni nu-ți poate interzice dreptul de a critica, de a contesta, dar se poate și ȋn altă manieră, nu precum…mafiotul nostru de odinioară. Adică sper să nu fi sărit din lac ȋn puț… Mai degrabă ușchește-o tu, marțafoi cu ifose și infatuare ȋntruchipată. Repet, nu depăși linia de discreție, ca atunci când aștepți la bancomat. Sunt călit ȋn războaie de uzură, de tranșee.

  • SIMPLE MINDS, vineri, 16.11.2018 16:14

    V-am citit drive-testul dle Mester insotit audio de Lalo Schifrin-Shifting gears. Si culmea e c-a functionat la perfectie.:-)) Sper doar sa fiti de de acord ca aveti meritele impartite.:)

  • pipo, vineri, 16.11.2018 17:32

    Baieti (AM) ..mi-ati inseninat ziua...chiar nu mai conteaza vremea de-afara si faptul ca numai belele am avut azi pe la birou. Cea mai tare idee sa puneti secventele alea din film. Oricum restul nu am citit, ca nu are rost , stiu la ce sa ma astept. Sunt singurele masini ,modelul asta alaturi de Camaro si Challenger , despre care nu m-ar interesa nimic altceva in afara culorilor disponibile si sa aiba V8. Iar verdele asta de pe Bullit si micile detalii personalizate sunt ..de vis. Ma duc acu si ma urc in batrana mea Octavie si o sa fac GRRRRAAA..pana acasa inchipundu-mi V8 ala din film (doamne..e bestial sunetul ala si mai ales cand schimba e ceva de senzatie !!) . Nu radeti , in general asta e efectul dupa ce vad/aud cu orice ocazie unul din modelele de mai sus. Si stiu ca ajung acasa si ma dau cu toate ( mai ales cu SRT-ul si SHELBY-ul ) ...pe ASPHALT 9 ..ce credeati !? @gulen : nu era nevoie de astfel de comentarii agresive . @inexorabil : poate ca nu merita sa te enervezi mestere , e clar din alt film (ca tot vorbim de un film aici).

  • inexorabil, vineri, 16.11.2018 21:03

    Mulțumesc, @pipo, m-am calmat. Din fire, urăsc conflictele, dar…pur și simplu nu le pot evita uneori. Ȋncă nu-mi dau seama dacă este vorba de conștiință sau de orgoliu, dar cert este că, pus ȋn fața unei situații tensionate, mă trezesc muștruluit ȋn forul meu interior: “Băi, apără-te, blegule! Bărbat ești tu sau mămăligă? Da, da, spirit pacifist, ‘cel mai inteligent cedează’, dar să cedezi doar atunci când vei rămâne chiar fără niciun argument. Oricum, adevăratul inteligent și adevăratul ȋnvingător este doar acela care ȋși recunoaște și ȋși acceptă ȋnfrângerea”. On topic: eu cred că nu ȋntâmplător “bătălia” din clip s-a desfășurat ȋntre cele două modele de musclecar; poate că percepția americană de masă nu s-a schimbat prea mult ȋn ultimii 50 de ani – ce ziceți de “harta” următoare: http://www.miamilakesautomall.com/dodge-blog/wp-content/uploads/sites/96/2018/07/Top-Muscle-Car-Search-Map-Miami-Lakes-Automall.jpg Reiau dialogul cu @pipo: ȋți dau perfectă dreptate zugrăvind acele senzații aparte care te ȋncearcă…Să știi că eu ȋncă nu pot scăpa de o…obsesie: spiritualmente, m-am născut fix acolo unde trebuie, dar, d.p.d.v. automobilistic, categoric nu! Doamne, ce…pierdere irecuperabilă: anii ’60, la fața locului…Sau măcar prin preajma lui GN/GNX. Dar…cu Cine (cu “C” majusculă) să te cerți? Indiscutabil, viața nu coincide cu un restaurant, astfel ȋncât să-ți alegi și felul de mâncare, și locul servirii și apoi să faci și rezervare (pentru ora la care vrei să te prezinți). Drama se traduce prin faptul că, dispunând de anumite mijloace locale și fiind ȋncorsetat, ȋn mod nativ, de puteri limitate (nu mă refer la capacitatea noastră de a atrage “americane” ȋn țară, ci la…nemernicii ăia de bani, care – fatalitate – nu cresc ȋn pom, așa ȋncât să-i culegi de-a gata, iar prețul propriu zis al unei asemenea mașini reprezintă doar partea văzută a aisbergului), eforturile supraomenești nu-ți garantează dobândirea stărilor nutrite/dorite (poate doar să-ți creezi sânge rău la…parade retro, la care poți să-ți oferi singur o satisfacție parțială, datorită faptului că RCR ȋți permite chiar să-i conduci bijuteriile, ȋnsă, totodată, știi că…nu pot fi ale tale), dar, mai devreme sau mai târziu, trebuie să ȋnveți să coabitezi nu doar cu sentimentul inevitabil de frustrare, ci și cu gustul amar al ȋnfrângerii…Sigur că Patronul vede altfel izbânda ta; contează ȋnsă să descoperi tu ȋnsuți cum anume și nu numai atât, ci și să te conformezi (fiindcă “fericirea” din mintea noastră firavă nu se suprapune cu fericirea autentică, durabilă). Cât timp răsufli, ai toate șansele ȋn acest sens…

  • zarnesteanu, sâmbătă, 17.11.2018 18:03

    @pipo, uite aici si scenele din oras. :) https://www.youtube.com/watch?v=no7XR7s8Z7o Charger-ul avea 390 CP iar Mustang-ul 300 CP. In linie dreapta pe autostrada Mustang-ul nu avea nici o sansa. Ca si greutate insa, Mustangul avea cam 900 lbs (se pronunta "paunds") adica vreo 450 kg mai putin, ceea ce il facea foate agil pe circuite (sau pe strazile pe niveluri din San Francisco) si reducea foarte mult din handicapul lipsei de putere. Cam ceea ce a facut Porsche de-a lungul timpului :) Mustang-ul poate sa fie o masina extrem de capabila mai ales in editiile speciale: Shelby, boss, 402, etc. Vara le vad foarte des, iar in caroseria decapotabila arata chiar superb. Pur si simplu inspira putere si agilitate. Iar unii proprietari stiu sa le faca sa straluceasca la maxim, cu fel de fel de detalii si upgrad-uri. Charger-ul iarasi e cam aceeasi poveste. Intotdeauna a fost o rivalitate frumoasa intre marcile astea doua. De Camaro, iarasi o masina absoult superba. Da, sunt de acord, calitatea nu este la nivel Benz. BMW, Audi, dar nici nu sunt modele de lux. Pentru banii pe care ii cer pe ele, ofera chiar foarte foarte multe. Nu mai vorbesc de tehnologiile moderne care sunt pe ele atat pe parte mecanica cat si electronica / informatica / management-ul motorului, etc Sunt total adeptul masinilor electrice, dar deasemenea sunt de acord ca sunetul unui V8 zdravan este absolut superb. Da @inexorabil, faptul ca traiesc departe de Romania isi are durerile ei dar sunt si "beneficii". Iar automobilele Nord Americane, cu toate lacunele lor de calitate, asamblare, etc, au un farmec pe care Europencele nu-l vor avea niciodata. Se potrivesc perfect cu continentul asta enorm cu limite de temperatura si elevatii extreme. Sunt foarte potrivite cu climatul de aici, iar faptul ca ai o varietate de populatii si masini literalmente de pe tot globul,contribuie deasemenea la peisajul unic al Americii de Nord :)

  • Kirotractor, luni, 19.11.2018 09:42

    Un foto-comparativ interesant Bullitt-Camaro V8 (6,2 l) - fiindcă și comentat pe scurt la fiecare poză: https://www.largus.fr/essais/ford-mustang-bullitt-vs-chevrolet-camaro-v8-le-match-en-35-images-926143-minidiapo.html Discuția cu tema calitate și/sau fiabilitate vs. preț e prea complexă pentru un simplu comentariu și ar necesita în primul rînd analiza unei liste (am așa ceva, da-i lungă cît o zi de post :-)) cu furnizorii de piese/subansamble pt. diverse mărci. Care - bingo ! - sînt cam aceiași în condițiile globalizarii actuale. OK, caietul de sarcini poate diferi, dar cerințele de calitate... metalurgică mai ales sînt asemănătoare pt piese esențiale gen segmenți, biele, pinioane, rulmenți etc. Scurtînd însă la maxim teoretizările, absolut toate mărcile au avut - și încă mai au - probleme cu unele deficiențe de concepție remediate în timp, dar și cu rateuri ale unor loturi de piese (Audi de ex. cu unii segmenți... din plastilină parcă :-) de unde și consum de ulei enorm, VAG cu lanțuri distribuție, Toyota cu pompele-injectoarele unor dieseluri... europene etc.) Și mai pe scurt, problema unor (ne)fericiți proprietari de mașini abia ieșite din garanție e cînd le pică subansamble scumpe (și) fiindcă f. complexe (DSG-uri, turbine, EGR-uri etc.) ...În timp ce alții nu au asemenea belele, din simplul motiv că nici mașinile lor nu au asemenea agregate.

  • Kirotractor, luni, 19.11.2018 09:57

    Să nu uit: și discuția despre calitatea percepută / efectivă a mașinilor în raport cu prețul-poziționarea mărcilor e mult mai complexă decît s-ar crede. ...Fiindcă JD Power face un anume gen de statistici (conexe mai ales cu așteptările clienților - clar diferite în funcție de banii dați pe obiect), Pannenstatistik-urile ADAC - altele, TÜV-Report-urile - iarăși altele etc etc. Nu mai zic de subiectivismul naționalist-șovin deseori întîlnit în domeniu (ex.: Ford iese ceva sub japo-coreeni în SUA, dar peste Audi-Merc-BMW la Reliability Index, în timp ce-n statisticile nemțești e cam pe dos. :-)) ...Capisci, amice @gulen?!

  • gulen, luni, 19.11.2018 13:19

    De acord, Kiro, daca intram in partea inginereasco-economica, ai dreptate. Insa la urmatoarea intalnire cu un Mustang te rog sa deschizi portbagajul sa vezi cu ce mocheta oribila e captusit, halul in care e prinsa de tabla mocheta aia si finisarea ramei interioare a portbagajului in care, daca nu esti atent, iti tai mana la propriu. Banuiesc ca ai avut contact si cu generatii mai vechi, cele cu scaunele din musama si bord din aceeasi ebonita gri cum sunt manerele de patent. Toate astea fac, printre altele, ca masina sa fie ieftina ca pret si ieftina ca perceptie. Dar nu asta e problema, ca pentru foarte multi nu conteaza astea, atata timp cat masina are un V8 de 400+ CP si face GRAAA si PUFF si POC...si bate spre 2 tone, dar despre asta sa ne facem ca ploua. Eu raman la preferintele mele: putin si bun. Si performant daca tin neaparat, dar nu prea ai unde in RO. Am inteles ca si tu la fel: Swift Sport, nu? Parearea mea e ca este o "legenda" fabricata acest Mustang si nu una autentica. Nu are si nu va avea niciodata aura unui 911, Defender, Mini, Wrangler, Landcriuser, SL sau alte modele longevive care si-au castigat reputatia pe latura tehnica, nu in studio la Hollywood.

  • Kirotractor, luni, 19.11.2018 14:04

    @gulen: Normal că ai și tu dreptatea ta. Nu doar fiindcă un M4 e cu 170 kile mai ușor ca Mustangul V8, îl halește pe circuit și-n plus nu te tai în tablele lui. :-) Și, dac-am merge strict pe utilitarism cu auto-mobilitatea, probabil c-ar exista maxim 3-4 producători pentru fiecare segment. Mustangul (și Bullitt mai abitir) e într-adevăr o legendă ușor *umflată*, inclusiv prin filmografie, gîndită inițial doar pt americani, dar uite c-a prins și-n Europa. Iar ultima declinare nu (mai) e o sportivă atît de *primitivă* și nici oribilă ca finisare. Concluzie: bine c-avem de unde alege fiecare. Inclusiv eu, care - da - rămîn la SSS-ul meu fără turbo. Și fără belele.:-)

  • pipo, luni, 19.11.2018 16:23

    Mustang vs 911/Mini/Defender/Wrangler/Landcruser/SL ..!!??..ma depaseste total ...@gulen : ti-am inteles opinia de prima data si ti-o respect dar iti spun ca tu nu ai inteles nimic despre aceasta masina (sau "legenda" -si pe buna dreptate) daca tu continui sa faci comparatii d-astea.

  • inexorabil, marţi, 20.11.2018 08:50

    @pipo, vorba aceea: n-ai cu cine…”Prietenul” meu de peste Ocean, Alpine77, mă atenţiona odinioară că, dacă mie nu-mi place un model, o marcă, o companie, impresia mea nu echivalează cu un etalon lămuritor în privinţa…calităţii în ansamblu a entităţii contestate. Ne-am ciondănit noi atunci, dar, în sinea mea, i-am dat dreptate… Nu pot să înţeleg de ce trăiesc unii cu iluzia că apetenţa lor pentru “ghermance premium” nu poate căpăta o aură de credibilitate cu impact public decât dacă maculează “pieces of shit” americane. Herr Gulen probabil nu ştie că, la recentul SAB, eu însumi am observat pe viu că aproape toţi tinerii şi copiii care treceau atât pe lângă Mustangul actual, cât şi pe lângă cel clasic, ţineau să roiască în jurul lui şi să-l pozeze. Mă uitam şi la standul BMW – lipsă de interes din partea vizitatorilor! Iarăşi, Shelby F-150 755 HP Supercharged a incitat pe toată lumea; pe mine, personal, mă iritaseră nişte puşti care nu doreau să coboare odată din habitaclu, ca să urc şi eu :)

  • Kirotractor, marţi, 20.11.2018 14:03

    Mă tenta întâi o analiză psihanalitico-jungo-freudiană a nostalgiei V8-adictive (nu doar a lui @inexo, @zărne ori @pipo), dar cred că-i suficient să ascultați bârâiala gutural-masculină a noului TVR Griffith (de azi pe top-gear). ...Griffith animat d-un V8 Ford aspirat de 5 l și 500 CP geamăn cu al Mustang-ului. Ce-i drept, ușor *gâdilat* de Cosworth și p-un coupe biloc mai ușor cu 500 kg... Un farmec și mai brutal decît binomul Mustang/Camaro zic eu că emite Dodge Challenger, care citeam deunăzi că s-a vândut în 580.000 exemplare din 2008 încoace. Normal că nu doar ca V8 de 6,2 l ori variante Hellcat/Redeye, ci și-n versiuni V6 de *doar* 305 CP și 27K $ (fără unele taxe, știu.) Mai mare (prea mare?) și confortabil, cu 4 locuri adevărate, design mai fidel strămoșului său și un tren de rulare performant încă de la debut, monstrulețul produs de FCA uite că n-a prins totuși deloc în Europa. ...Unde, oricît am chibița noi pro/contra p-acilea, Mustangul rămîne totuși cel mai vândut în segmentul *sportive*. Realitate care nu cred să țină doar de talentele *fabricii de vise* numite Hollywood.

  • inexorabil, marţi, 20.11.2018 18:14

    Domnule Kiro, mi-ar plăcea să mă ȋnșel, dar ceea ce “adulmec” eu ȋn State (chiar și de la mare distanță de zona cu pricina) consider a fi un indiciu destul de puternic al renașterii – la nivel național – pasiunii pentru “musculoasele” locale de altădată…De! S-or fi săturat yankeii de precizie germană și pragmatism asiatic. De curând, am pus pe AM un link care dezvăluia o hartă a SUA privind căutarea (automat, și cererea) de musclecaruri pe fiecare stat ȋn parte, pe baza criteriului modelului predominant. Câștigătorii aproape că și-au ȋmpărțit țara ȋn două: Ford Mustang și Dodge Charger! Eu m-am ofticat, fiindcă GM este slab reprezentat din acest punct de vedere, dar, d.p.d.v. rațional, accept situația. Imaginați-vă ȋnsă că, “prin absurd”, Ford și Chrysler Group s-ar apuca să producă din nou aceste două mașini, exact cu arhitectura și motoarele de atunci, dar adaptate tehnologic zilelor noastre – mă ȋndoiesc că exagerez, dar cred că s-ar vinde milioane pe an! Și ce-am mai studiat varianta Charger R/T din 1969, intrigat de ȋntrebarea retorică “Ce-or fi văzut unii atât de fascinant la el?” (ba ȋncă ȋl plasează ȋn fruntea musclecarurilor din perioada de aur: 1964-1972). Pare rudimentar și “filosofic” la prima vedere, dar, pe urmă, ceva din tine (nici nu reușești să-ți explici ce anume) tinde să aprobe glasul popular american…

  • pipo, miercuri, 21.11.2018 18:36

    @kirotractor : iti dau dreptate in privinta lui Challenger , e preferatul meu dintre "muschiuloase" . Imi pare de senzatie mai ales design-ul , ma "topesc" la propriu cand il vad , chiar daca se intampla rar. Acum am reperat unul prin cartierul Tei ( Bucuresti) si de cate ori am de ales sa trec prin zona , aleg strada cu pricina doar cu gandul ca poate e parcat p-acolo. Sa stii ca nu e doar "nostalgie" cum spui tu mai sus , e un vis pe care-l am de cand sunt copil , toata viata, si mai ales acum cand imi dau seama ca asta e cu adevarat mult mai scurta decat ne-am dori / fi asteptat . Si ma refer aici nu numai la viata noastra ci si la a celebrelor modele de mai sus. Peste 20 ani probabil or sa fie istorie fiindca eu nu le vad decat alaturi de un V8 si imi e greu sa cred ca acest motor va mai continua sa incante prea multi ani de-acu incolo. Multi dintre noi si in general de pe batranul nostru continent le blameaza de mult timp si nu le-au inteles niciodata utilitatea, dar sa fim seriosi , ia sa fi avut si noi in ultimii 100 ani preturile alea la benzina si ceva din infrastructura Nord-americana, oare cate V8-uri am avea pe sosele ? Eu nu cred ca orice pasionat amator de automobile nu gaseste mai mult sau mai putin irezistibil oricare din "muscle car" -urile de mai sus. @inexorabil : eu unul iti admir pasiunea pt. "americance" in general si ti-o si inteleg intr-o anumita masura. Ma rezum personal doar la cateva exponate iconice de pe batranul continent ca si pasiune dar imi place sa-ti citesc textele cu trimitere la americance chiar daca astea sunt de cele mai multe ori divagari de la subiect si se pare ca pe unii-i deranjeaza lucrul asta . Asa ca eu unul te rog sa-i dai inainte mestere in ciuda manutelor alea rosii stupide. La-nceput si mie imi era greu sa te urmaresc/citesc dar acu' m-am invatat si neuronii mei chiar fac "gimnastica" ( a se citi "le place" ) pe textele tale. Sunt si asa satul de mesaje "propozitionale" ( si din care 3 sferturi sunt formule de salut) de care am parte pe email zilnic la munca. p.s. : merci pt. harta aia, foarte tare si interesanta. Oare cum se explica suprematia evidenta a Mustangului pe coasta de Vest ?Ca presupun ca nu doar acolo se difuzeaza un "Bullitt" sau un "Gone in 60 seconds" chiar daca-i Hollywood acolo. @zarnesteanu : si de matale imi place mult cum scrii mestere. Poate ne mai onorezi p-aici mai des , in limita posibilitatior "of course" ,sa stim si noi cum se mai vede piata auto Europeana de pe noul continent. Multumesc oricum pt. scenele din film, iti dai seama ca le-am re/ vazut pe toate acasa. Si nu neaparat pt. Mustang ci pt. Mc'Queen , un actor deosebit , chiar daca Bullitt nu e poate printre preferatele mele ( tot Papillon e nr 1 pt. mine ,dar poate si din cauza lui Hoffman ). Cu stima si scuze ca m-am lungit atata...

  • Arogantul, luni, 17.12.2018 23:40

    culoare dementiala