Motor / Transmisie
După o perioadă de rătăcire, pentru că altfel nu știu cum să o descriu, în care a oferit motorul de 2.3 litri EcoBoost, Ford a revenit pe calea cea dreaptă și a eliminat propulsor turbo din oferta lui Mustang. Singura variantă rămâne, așadar, unitatea V8 de 5.0 litri, aspirată natural.
Motorul se află acum la a patra generație și odată cu ea a primit câteva îmbunătățiri, inclusiv admisie dublă și clapetă de accelerație dublă.
Deci, fie că îți comanzi un Mustang GT, Fastback sau Cabrio, fie că optezi pentru un Mustang Dark Horse, sub capotă se va regăsi, întotdeauna, un V8. Desigur, există câteva diferențe între cele două motorizări.
Ambele au la bază unitatea botezată Coyote, dar versiunea Dark Horse vine cu interne schimbate, inclusiv axele cu came, și cu circuite suplimentare de răcire pentru motor, transmisie și diferențialul spate. În teorie, toate aceste modificări ar trebui să facă propulsorul V8 de pe Dark Horse mult mai puternic.
Și îl face, dacă locuiești în Statele Unite ale Americii. Pentru că acolo, Mustang Dark Horse oferă 500 de cai putere.
Numai că, în Europa, din cauza normelor de emisii mult mai dure, inginerii Ford au fost nevoiți să cumințească propulsorul de 5.0 litri, aspirat natural. Așa se face că versiunea Dark Horse oferă, pe Bătrânul Continent, 453 de cai putere și 540 Nm.
În tot acest timp, motorul V8 de pe Mustang GT este capabil de 446 de cai putere.
Desigur, motorul V8 de pe Dark Horse înseamnă mai mult decât cifre pure. Este mai rezistent și răspunde mai rapid la fiecare apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație, să menționăm doar câteva avantaje.
Motor aspirat natural înseamnă fără turbo lag. Și, să îți spun sincer, este o adevărată plăcere să te joci cu turațiile V8-ului. La circa 2.000 de rotații pe minut, propulsorul este chiar cuminte și destul de silențios. Cât de cuminte și de silențios poate fi un V8 de 5.0 litri.
Apoi, pe măsură ce cresc turațiile, devine și el mai zgomotos. Ei bine, această cumințenie se cam termină odată ce turometrul indică 4.000 de rotații pe minut. De aici și până la linia roșie, care intervine pe la 7.500 de rotații pe minut, urmează un concert de-a dreptul sublim și o experiență care îți pune imediat zâmbetul pe buze.
Motorul trage liniar, trage tare și trage extrem de bine. Și cum "there is no replacement for displacement", vorba americanului, chiar și dacă te afli în treapta a treia, la 40 de km/h, și calci pedala de accelerație, propulsorul V8 se poartă ca și cum ar fi ceva normal.
Fără a zăbovi și fără vreun semn că are nevoie de o viteză inferioară pentru a pune în mișcare cele 1.837 de kilograme ale mașinii.
Nu pot decât să mă gândesc că va veni o vreme când astfel de motoare se vor putea admira doar în muzee. Deja poți număra pe degetele de la o singură mână mașinile de ultimă generație care mai ascund o asemenea capodoperă sub capotă.
Dar, pentru că ne putem bucura de ele, eu zic că oricine ar trebui să conducă, măcar, odată un V8 aspirat natural. American.
Și apoi avem transmisia. O altă componentă care contribuie, decisiv, la emoțiile pe care ți le transmite un Mustang Dark Horse. Opțional, modelul american poate fi echipat cu o transmisie automată cu 10 rapoarte.
Dar nu văd de ce ai bifa-o, atâta timp cât ai, în standard, o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, precise, care îți dau ocazia să experimentezi toată plaja de turații. Ca să nu mai spun că schimbătorul de viteze (cu o cursă foarte scurtă), de mici dimensiuni și cu un ornament rotund, metalic, se simte extraordinar în mână.
De asemenea, vorbim despre o transmisie foarte "elastică", în sensul că, pe un drum de munte, am folosit cel mai des viteza a doua și a treia, și ajungeam cu o foarte mare ușurință la 100 de km/h.
Ca să nu uit: cutia de viteze are funcție Rev Match. Pe scurt, saltă turația la schimbarea într-o treaptă inferioară pentru a egala viteza de rotație a motorului cu viteza de rotație a transmisiei. În acest fel sunt eliminate pe cât posibil smuciturile. Și, în cazul lui Ford Mustang, obții și un "răcnet" scurt al motorului V8.
Și versiunea GT poate fi comandată cu o transmisie manuală. Dar este vorba despre o cutie de viteze Getrag, care are câteva slăbiciuni, mai ales dacă este abuzată.
În schimb, pe Mustang Dark Horse a fost instalată o transmisie Tremec. Mult mai rezistentă și mult mai potrivită pentru a fi utilizată pe circuit. Pentru că, până la urmă, doar aici poți experimenta, la maxim, potențialul mașinii.
Treaba cu consum de 12.2% s-o spună ford lu' mutu. Cât privește locurile din spate, nu-i nicio pierdere că nu au loc doi adulți. Din contră : ))) mașina asta e pentru cunoscători și făcută să te bucuri doar tu și soția + copiii mici. Ca de o desfătare! Ce să zic, un pur sânge adevărat, iar V8-ul cred că sună bestial.