Tinuta de drum
Lungimea, lățimea și, mai ales, raza de bracaj mare, nu te prea îmbie să conduci noul Ford Mustang Dark Horse în oraș, în trafic bară la bară și pe străduțe înguste.
În prima parte a testului nostru am avut fix aceste condiții și nu pot spune că mașina nu s-a descurcat bine. Dar trebuie să fii mult mai atent la tot ce te înconjoară, iar în acest fel pierzi din vedere ce înseamnă cu adevărat un Mustang.
Mai mult, după câteva minute bune petrecute în aglomerație, ambreiajul cam începe să se răzbune pe piciorul tău stâng.
La fel ca și calul neîmblânzit după care este denumit, Ford Mustang este o mașină făcută pentru drumuri lungi. Un GT, dacă vrei. Da, îl poți conduce și pe autostradă, unde nu vei fi foarte deranjat de zgomotul de afară, dar locul ideal unde te poți bucura de el este pe drumurile montane. Sau pe circuit, dacă ai ocazia.
Pentru a fi cu adevărat fericit atunci când pui la treabă cei 453 de cai putere ai nevoie de două lucruri: un drum liber și benzină nelimitată.
Poate că, pe viitor, vom avea ocazia să conducem mașina și pe circuit, dar până atunci ne rămâne doar experiența trăită pe drumurile montane din apropierea Coastei de Azur.
În acest cadru idilic am condus noul Mustang Dark Horse. Nu am avut timp să admirăm peisajele prea mult, pentru că am fost prea ocupați să ne bucurăm de tot ce are de oferit un muscle car american, cu motor V8, aspirat natural, transmisie manuală și roți motrice spate.
În sarcină, mașina se "lipește" de asfalt și are o poftă nebună de viraje. Roțile late fac ca aderența să fie foarte bună, chiar și pe asfalt ud. Pentru că ai un motor mare și greu pe puntea față, comportamentul subvirator este prezent, dar nu îți strică experiența.
Spatele fiind mai ușor, te-ai aștepta ca pe frânări violente să îți dea câteva emoții, dar nu este așa. În schimb, urmărește foarte bine roțile față și așează mașina pentru ieșiri fulgerătoare din viraj.
Suspensia este destul de rigidă, fiind calibrată special pentru versiunea Dark Horse și pentru "abuzurile" la care va fi supusă. Această rigiditate te ajută foarte mult atunci când "arunci" mașina de colo colo și nu este prea deranjantă atunci când vrei să conduci relaxat.
Este până la urmă un Mustang pregătit special pentru circuit.
Direcția este precisă, lucru care desăvârșește întreaga experiență. Toate simțurile mașinii se ascut și mai mult atunci când selectezi modurile de condus Sport sau Track.
În oricare mod de rulare te-ai afla, mașina asta te încurajează să păcătuiești. Din fericire ai la dispoziție un sistem de frânare de înaltă performanță, cu etriere cu 6 pistoane.
Treaba cu consum de 12.2% s-o spună ford lu' mutu. Cât privește locurile din spate, nu-i nicio pierdere că nu au loc doi adulți. Din contră : ))) mașina asta e pentru cunoscători și făcută să te bucuri doar tu și soția + copiii mici. Ca de o desfătare! Ce să zic, un pur sânge adevărat, iar V8-ul cred că sună bestial.