Tinuta de drum

5.0

Lungimea, lățimea și, mai ales, raza de bracaj mare, nu te prea îmbie să conduci noul Ford Mustang Dark Horse în oraș, în trafic bară la bară și pe străduțe înguste.

În prima parte a testului nostru am avut fix aceste condiții și nu pot spune că mașina nu s-a descurcat bine. Dar trebuie să fii mult mai atent la tot ce te înconjoară, iar în acest fel pierzi din vedere ce înseamnă cu adevărat un Mustang.

Mai mult, după câteva minute bune petrecute în aglomerație, ambreiajul cam începe să se răzbune pe piciorul tău stâng.

La fel ca și calul neîmblânzit după care este denumit, Ford Mustang este o mașină făcută pentru drumuri lungi. Un GT, dacă vrei. Da, îl poți conduce și pe autostradă, unde nu vei fi foarte deranjat de zgomotul de afară, dar locul ideal unde te poți bucura de el este pe drumurile montane. Sau pe circuit, dacă ai ocazia.

Pentru a fi cu adevărat fericit atunci când pui la treabă cei 453 de cai putere ai nevoie de două lucruri: un drum liber și benzină nelimitată.

Poate că, pe viitor, vom avea ocazia să conducem mașina și pe circuit, dar până atunci ne rămâne doar experiența trăită pe drumurile montane din apropierea Coastei de Azur.

În acest cadru idilic am condus noul Mustang Dark Horse. Nu am avut timp să admirăm peisajele prea mult, pentru că am fost prea ocupați să ne bucurăm de tot ce are de oferit un muscle car american, cu motor V8, aspirat natural, transmisie manuală și roți motrice spate.

În sarcină, mașina se "lipește" de asfalt și are o poftă nebună de viraje. Roțile late fac ca aderența să fie foarte bună, chiar și pe asfalt ud. Pentru că ai un motor mare și greu pe puntea față, comportamentul subvirator este prezent, dar nu îți strică experiența.

Spatele fiind mai ușor, te-ai aștepta ca pe frânări violente să îți dea câteva emoții, dar nu este așa. În schimb, urmărește foarte bine roțile față și așează mașina pentru ieșiri fulgerătoare din viraj.

Suspensia este destul de rigidă, fiind calibrată special pentru versiunea Dark Horse și pentru "abuzurile" la care va fi supusă. Această rigiditate te ajută foarte mult atunci când "arunci" mașina de colo colo și nu este prea deranjantă atunci când vrei să conduci relaxat.

Este până la urmă un Mustang pregătit special pentru circuit.

Direcția este precisă, lucru care desăvârșește întreaga experiență. Toate simțurile mașinii se ascut și mai mult atunci când selectezi modurile de condus Sport sau Track.

În oricare mod de rulare te-ai afla, mașina asta te încurajează să păcătuiești. Din fericire ai la dispoziție un sistem de frânare de înaltă performanță, cu etriere cu 6 pistoane.

 
  • ds, joi, 06.06.2024 11:15

    Treaba cu consum de 12.2% s-o spună ford lu' mutu. Cât privește locurile din spate, nu-i nicio pierdere că nu au loc doi adulți. Din contră : ))) mașina asta e pentru cunoscători și făcută să te bucuri doar tu și soția + copiii mici. Ca de o desfătare! Ce să zic, un pur sânge adevărat, iar V8-ul cred că sună bestial.

  • Catalin, joi, 06.06.2024 12:25

    Am cazut efectiv de pe scaun de ras dupa ce am vazut consumul. Absolut hilar in 2024!!! Un M240i consuma in carte 8,5 si real in jur de 12-13, indiferent de ce aglomeratie prinzi sau oricat de sportiv l-ai conduce. In ciuda designului flamboaiant si a legendei fabricate in jurul acestei masini odata cu aparitia in filmul din 1968 cu locotenentul Bullitt, masina asta ramane pentru mine o caricatura, iar pentru mecanicii care le tot repara, o catastrofa dar si o mana cereasca in acelasi timp. Vrei senzatia de putere, atunci opteaza nu pentru asta, ca sa nu se vada ca ai luat-o de saracie, ci la bani similari, alege un M240i de 1-2 ani vechime, sau chiar nou daca iti permiti. Ingroapa Mustangul nu doar la performante, dar si la maniera rafinata in care se conduce si la calitatea fabricatiei. Am zis doar M240i, un M2 ar fi deja prea mult, l-ar umili prea tare. Motor B58, definitie a eficientei si fiabilitatii, nu pocnitoare de Ford care n-are nimic in comun cu eficienta si cu rezistenta materialelor.

  • Banditos, joi, 06.06.2024 12:30

    Ford cu Mustang referindu-se la mecanici: "Pai trebuie sa mananca si gura lor ceva, mo!"

  • @ Ăla de era să cazi de pe sca, joi, 06.06.2024 13:10

    Bravo, tată! Ești meserie! : ))))) Compari un motor de 3 litri twin turbo cu unul de 5 aspirat, care e aproape cât unul de Saviem. Bine, dacă știi ce înseamnă Saviem. Apoi te miri că mănâncă nu-știu-cât-la sută. Prietene, e ca și cum ai compara dude cu pepene galben. Sau, ca să păstrăm discuția la motoare, cum ai compara un motor de matiz 0.8 cmc cu Mazda de 2 litri, hai, fie, aspirate amândouă.

  • Catalin, joi, 06.06.2024 15:05

    Sunt doua solutii tehnice care ofera cifre de putere apropiate, de ce sa nu poate fi comparate? Tie ti se pare ca motorul de Matiz de 0,8 livreaza o putere apropiata cu cel de Mazda de 2,0? Eu n-am comparat asa ceva. Lasand la o parte performantele dinamice inferioare si consumul neverosimil de mare pentru secolul asta, cilindreea mare de la Mustang sa zicem ca ar avea o oarece justificare daca ar aduce macar un plus de fiabilitate. Cum ar zice unii, da' bre o sa fie durabil motorul, ca e mare si merge relaxat. Bullshit, cand el sta mai mult in service la reparatii decat pe sosea, care mai e relevanta sau avantajul ca are 5 litri in loc de 3? Si imi spun parerea pentru ca cunosc situatia foarte indeaproape, in Bucuresti sunt doua ateliere nu as zice specializate, ca n-ai ce specializare sa faci pe Mustang, ci mai degraba in jurul carora s-a format o comunitate a posesorilor de Mustanguri mai noi, mai vechi. Mergi acolo sa descoperi ce inseamna calitate la Ford Mustang, sa vezi ce materiale ordinare folosesc in motoare. Vei vedea la standuri motoare intregi din cele noi de 5 litri explodate la propriu, axe cu came si arbori deformate sau rupte in mers, cilindri ovalizati, cu peretii rosi din cauza segmentilor, pompe de ulei si apa picate dupa cateva mii de km, distributii noi distruse fara motiv, galerii care se deformeaza si trag aer fals, strica amestecul stoichiometric si distrug apoi catalizatoarele, pinioane cu dintii sparti la cutiile de viteze, innecate de pilitura si resturi metalice, motoare de 4,6 de generatie anterioara distruse de consumul de ulei, Ecoboosturi de 2.3 cu problemele tipice de Ecoboost si vei afla si parerea mecanicilor care lucreaza la ele. Cu ce te-ar mai incalzi designul masinii daca ai parte de toate problemele astea? Eu nu mai am nimic altceva de zis, fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui si sa ii cheltuie cum crede.

  • Ramon, joi, 06.06.2024 16:34

    Catalin Ford, un brand cu atatea carențe la capitolul motoare, cum oare a reusit sa castige 24H Le Mans, si destul de recent, avand la dispozitie mult hulitul EcoBoost?

  • @ds, joi, 06.06.2024 19:01

    poate o fi vreo placere pentru sofer, dar noi restul celor de pe strada ce vina avem sa fim expusi la decibeli inutili? cand trece vreo paraitoare care ne polueaza fonic, fie ca e motocicleta sau masina sau chiar si ambulante care fac abuz de sirena, il injur pe sofer pana la al saptelea stramos si pe autoritati pentru ca tolereaza asa ceva. poluarea fonica si a aerului trebuie sa dispara din orase!!

  • @Ramon, joi, 06.06.2024 19:13

    nu sunt la curent cu cine ce a obtinut la le mans, dar ce stiu sigur e ca tehnica de competitie nu are absolut nicio legatura cu tehnica de pe masinile de strada, desi poarta etichete identice strict in scopuri de marketing, pentru ca sportul cu motor e un bun vector de imagine si de promovare pentru masinile de masa. ca sa iti faci o idee, un motor de f1 din prezent este proiectat sa reziste maxim 3000 km, pe cand la masinile normale, tinta este de minim 300.000 km

  • aha, vineri, 07.06.2024 10:43

    Ca tot recomanda autorul cutia manuala. Aveti grija sa nu va ia foc masina: https://www.carscoops.com/2024/04/2024-dark-horse-mustang-engulfed-in-flames-after-stuck-clutch/ https://www.carscoops.com/2024/06/manual-2024-ford-mustang-dark-horse-and-gt-recalled-over-clutch-line-fire-hazard/

  • Seriff, vineri, 07.06.2024 13:28

    @19:01 ai varianta sa te muti in padure langa animale unde iti este locul, sensibil mai esti, asa e la oras , auzi claxoane, sirene, e galagie, nu iti convine pleaca, abia scapam de bosorogi penibili.

  • aha, vineri, 07.06.2024 13:54

    @Seriff Asa o fi la oras, dar asta nu inseamna neaparat ca asa ar si trebui sa fie. Noroc ca de-a lungul timpului au mai existat si penibili, ca altfel cine stie... poate ca si in ziua de azi tot prin pesteri ne-am fi dus traiul.

  • Calingura, vineri, 07.06.2024 16:21

    Trebuie sa recunosc ca masina are un farmec brutalist care nu poate fi negat. Dar sa am banii, nu mi-as lua un Mustang. Din ce imi aduc aminte, Ford avea probleme majore cu motorul si la Focus ST. Nu as compara performantele la LeMans cu viata reala. Obiectivele sunt complet diferite. Acolo este reclama, pe strada este economie, este business as usual, in sensul ca nu mai lucreaza crema cremelor pe masini si nici bugetele nu sunt la fel de mari.

  • ds, vineri, 07.06.2024 20:54

    @19.02 Când ziceam de sunet mă refeream la altceva, dar n-ai de un' să știi. Stai liniștit că nu o să ai ocazia să auzi vreun V8 cum sună. In niciun caz nu te deranjează mai mult decât vreun autobuz, tir sau basculantă. Nu prea ești obișnuit cu viața la oraș, asa-i? Ai varianta dopuri pentru urechi, căști sau, vorba lui Seriff, ia drumul pădurii.

  • @ds, duminică, 09.06.2024 14:14

    ba stiu exact la ce te referi. precum am spus mai sus, nu toata lumea impartaseste bucuria soferului de a-si auzi motorul turat, pentru ceilalti de pe strada nu reprezinta nimic altceva decat poluare fonica, precum cea de la basculante sau sirene. cu un pic de consideratie pentru cei din jur ai fi priceput de la bun inceput ce-am vrut sa zic. oricum, de la serif ma asteptam la un raspuns marlanesc, dar de la tine nu. viata la oras? pai daca reperul vostru de viata la oras e vacarmul tipic romanesc/oriental, imi pare rau sa va informez ca traiti o viata amara si de foarte slaba calitate. v-ati obisnuit cu traiul prost si considerati normal sa fiti permanent agresati de factori externi nocivi precum poluarea aerului sau poluarea fonica. nu cunoasteti alternativa. probabil daca ati ajunge intr-o viena, oslo sau copenhaga ati muri in lipsa agitatiei. in fine, fiecare isi merita soarta.