Ford Mustang
Legendar
Undeva în Bavaria, într-un mic sat, un Ford Mustang roşu se opreşte pe marginea drumului. La casa cu etaj de alături, un băiat şi tatăl său fac ochii mari. Mustangul roşu face parte din lansarea europeană a puternicului model american şi s-a oprit pentru ca cei doi ziarişti să facă schimb de locuri la volan. Tatăl băieţelului ne zâmbeşte de la balcon şi ne spune ceva în germană. Zâmbim şi noi şi ne suim în maşină. Omul îşi face urechiile pâlnie, iar copilul ţopăie de bucurie. Plecăm cât putem de tare de pe loc, lăsând muzica motorului V8 să umple satul spre bucuria celor doi spectatori.
Am fost în Germania pentru a asista şi încerca un model special. Noua generaţie Ford Mustang este prima importată oficial în Europa, iar Ford Europa nu a vrut să lase acest moment să treacă neobservat. Aşa că ne-am prezentat la Munchen pentru a ne sui la volanul unei specii de automobil pe cale de dispariţie. În era în care toţi constructorii europeni s-au aliniat la curentul downsizing, iar motoarele folosite sunt din ce în ce mai mici, Ford are curajul şi tupeul să aducă în Europa un automobil sub capota căruia putem găsi două motoare mari. Foarte mari!
Va avea succes un asemena model american pe pieţele pretenţioase de pe Bătrânul Continent? Greu de spus. Dar nu prea contează, pentru că Ford Mustang este o legendă pe roţi. Un automobil care nu poate să lipsească din gama lui Ford tocmai pentru că defineşte esenţa acestei mărci. Şi poate va avea succes: în ciuda taxării mari pentru motoarele cu cilindree ridicată, în România s-au înregistrat deja 40 de comenzi ferme.
Vă rog să nu comparați acest gen de mașini cu alte mașini din categoria sport. Acesta este un muscle car, o brută. Rolul lui e să urle și să se comporte ca o brută în linie dreaptă cu scopul de a oferi plăcere în conducere. Da, și mașinile sport agile oferă tot plăcere, dar la muscle car vorbim de altă categorie. Haideți să analizăm totul din prisma acestui adevăr înainte să aruncăm cu comentarii și comparații nepotrivite.