Tinuta de drum

5.0

Aici avem de povestit, pentru că Mach 1 are multe chestii delicioase ascunse pe sub caroserie. Puțin mai sus v-am spus că motorul este același cu cel de sub capota lui Bullitt. În linii mari este adevărat, dar acesta a împrumutat de la Shelby GT350 sistemul de răcire al uleiului care are o capacitate crescută cu 50%. A mai împrumutat și adaptorul pentru filtrul de ulei, care permite un flux de ulei crescut, și colectorul de admisie.

Rezultatul, un propulsor ușor mai sprinten care urcă în ture dezinvolt și îți lasă impresia că s-a spălat dimineață pe ochi cu apă rece și nu caldă. Descoperi că te ajută atunci când ești leneș sau relaxat și refuzi să retrogradezi.

Mach 1 a împrumutat chiar elemente de la sălbaticul Shelby GT500. La nivelul șasiului vorbim despre o direcție asistată electric, despre o suspensie reglabilă cu amortizoare controlate magnetic (MagneRide), arcuri mai rigide pe puntea față și bare antiruliu special alese pentru acest model.

Suspensia este calibrată pentru a reduce ruliul și tangajul, iar acest control mai bun al caroseriei se datorează și adoptării unor sub-cadre și brațe pentru suspensie de la GT350 și GT500. Sistemul de frânare poartă semnătura Brembo și este capabil să oprească cele 1.839 kg ale coupe-ului în 32 metri de la 100 de km/h. Pachetul aerodinamic dispune de aripioare care dirijează flux de aer spre sistemul de frânare pentru o mai bună ventilare.

Din spatele volanului, pe circuit, am descoperit din start o direcție o idee mai agreabilă la capitolul grad de asistare. Nu resimți antebrațele după un tur de circuit. Pe măsură ce am crescut ritmul, acest Mach 1 s-a arătat mult mai fluid, mult mai cursiv și ascultător în a urma trasa indicată.

S-a evaporat nervozitatea punții spate, iar puntea față este incredibil de ascultătoare. Îți permite să înscrii mașina cu un grad mare de precizie, iar frânele îți oferă acel grad de încredere încât să apelezi la frânări târzii, la ceea ce numim trail braking.

Știam că Mustang este un model care te implică, care îți cere puțin mai mult curaj în a-i exploata limitele, Mach 1 nu face excepție, doar că acel caracter rebel, care te făcea să îți iei o marjă de 10% de rezervă, s-a evaporat și pot spune că este un coupe sportiv cu o ținută extrem de rafinată.

Îți dă încredere, te duce în punctul în care explorezi limitele sistemelor electronice care oferă un mic grad de libertate. Dacă renunți la asistența lor, te apuci de dans. În ceea ce mă privește, până să îl fac să danseze, am executat vreo 3-4 treceri în care am exemplificat cât de clar am putut ce înseamnă o subvirare.

Pe undeva, virusat de comoditatea cuplului oferit de propulsoarele turbo, mă așteptam ca supravirarea să apară oriunde și oricând vreau. Nu este chiar așa. V8-ul devine isteric peste 5.000 rpm, cu alte cuvinte are ceva din caracterul italiencelor. A urmat puțin vals pe circuitul polonez, spre ușoara disperare a gazdelor.

O reverență și pentru pneurile Michelin Pilot Sport 4S care, odată ajunse în temperatură, oferă o aderență senzațională. Bucuria nu a venit din mica sesiune de drifturi, a venit din rigoarea pe care o ascunde caroseria asta durdulie de muscle car.

Mustang Mach 1 este un model care îți permite să te bucuri de condus și face acest lucru fără a veni la pachet cu aerul de supercar emanat de Shelby GT500 sau GT350R.

  • Seriff, miercuri, 10.11.2021 08:50

    O masina super, de pasionat, cum rar se mai face, ce ma mira este pretul, mult sub concurenta. Ce nu pricep, de ce AM a trecut la rubrica ''Nu ne-a placut'' : Impozitul ridicat, consumul. 1. Ce vina are masina ca noi traim intr-un stat comunist unde esti taxat in functie de capacitatea motorului? 2. Cat ati vrea sa consume un V8? Totusi vorbim de un 5000 benzina, care oricum s-a forjat la maxim pe circuit, nu s-a mers la consum. Doar nu aveti pretentia sa consume cat un Clio 1.5 Dci.

  • ds, miercuri, 10.11.2021 10:08

    Aveți o propoziție care sintetizează perfect esența mașinii: Nu îți iei Mustang Mach 1 ca mașină de familie. În acest caz impozitul și consumul devin superflue. :))

  • ConstantinCiobanu, miercuri, 10.11.2021 10:38

    @Seriff Noroc! Să justific puțin o parte din verdict: 1. Mașina nu are nicio vină, dar în același timp nu pot face abstracție de peisaj. Trăim în această țară, după regulile de aici, ne stabilim criterii de ”jurizare” adaptate realității în care existăm. Am văzut niște cazuri la știri de ”cetățeni liberi” care nu recunosc buletinul... 2. Iubesc V8-ul, dar asta nu mă face să pic într-o admirație necondiționată. Un propulsor, astăzi, poate fi ajutat să fie mai puțin gurmand, mai eficient... mă gândesc la un sistem mild-hybrid, la sistarea alimentării unor cilindri când se rulează relaxat. Sunt soluții care nu răpesc din farmecul motorului, din caracterul lui, dar ajută. Fac o reverență în fața celor de la Ford că au așa ceva în gamă, dar în același timp ar putea oferi puțin mai mult...

  • pipo, miercuri, 10.11.2021 12:38

    Am citit cu placere textul si nu doar ca imi plac muscle-urile americane , e chiar simpatic scris textul. Partea cu "fotoliile de biblioteca" chiar m-a distrat. Totusi un mic detaliu de mentionat : ai amintit de atatea ori despre motor dar nu ai mentionat neam de capacitate , doar in caseta tehnica am regasit. Nu e toata lumea obisnuita cu "V8-ul Coyote de la Bullitt".

  • Seriff, miercuri, 10.11.2021 13:32

    @pipo, era interesant pentru muritorii de rand motorul ala de 2.3 care nu avea un impozit astronomic precum cel de 5.0 v8 din articol, dar ghici ce? Nu se mai produce, fiindca polueaza, norme ue si tot asa.

  • polrob, miercuri, 10.11.2021 13:42

    Excelent scris articolul, am savurat toate detaliile tehnice oferite si modul mai neconventional de a le prezenta. Mustang Mach 1 reuseste sa concentreze multi factori care surad pasionatilor - de la motorul V8 5L la cutia manuala - intr-un pachet echilibrat si abordabil ca pret.

  • corectii, miercuri, 10.11.2021 14:07

    În ceea cei privește pe cei de la Porsche > În ceea ce-i privește pe cei de la Porsche SYNC 3 fiind unul dintre cele mai reușite sisteme > SYNC 3 fiind unul dintre cele mai NEreușite sisteme

  • Kirotractor, miercuri, 10.11.2021 14:14

    Primul Mustang Mach-1 văzut - și chiar pipăit - a fost al lui ȚIriac, în 1972 la ultima finală de Cupa Davis pe Arena Progresu (dacă n-am Alzheimer, aia trântită de Ilie Năstase vs. Stan Smith. :-)) Nu mi-a plăcut neam, sincer, chiar dacă eram expus vizual, ca toți copiii, jafurilor uzuale p-atunci. Cred că avea 25 cm garda la sol, un gen de plug pe post de spoiler și o siluetă efectiv hidoasă. Altă Mărie cu aceeași (marketingo-)pălărie acum însă -- incitant dar echilibrat și accesibil, pare cântecul de lebădoi al clasicelor ”pony-cars”, că-n căprăria ”muscle-cars” poate fi inclus doar actualul Dodge Challenger. P.S. Pe tema Mustang (bulit sau nu :-)) am aiurat destul p-aici, așa că mai subscriu doar la părerea ta, @pipo -- că testul e (de)scris excelent de C. Ciobanu.