4.4
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, joi, 7 septembrie

O herghelie de electroni

Una dintre cele mai mari provocări pentru producătorii auto cu pedigree ține de tranziția la viitorul pur electric. Nu pentru că nu vor putea produce mașini electrice. Deja (aproape) toți producătorii au cel puțin o astfel de variantă în portofoliu. Ci pentru că majoritatea acestora au și versiuni de performanță atașate modelelor de volum.

Pentru Ford, care a oferit diferite versiuni RS, ST și, mai ales, GT de-a lungul timpului, aceasta e o bătaie de cap suplimentară. Cum modifici un Mustang Mach-E, astfel încât să merite să poarte sigla GT pe portbagaj?

După reacția publicului larg la apariția lui Mach-E, toate sprâncenele încruntate din lume s-au întors către Ford. Ulterior, americanii au venit cu ceea ce se numește Mach-E GT, cea mai puternică, dar și cea mai bună variantă din gama modelului electric.

Însă, sunt oare de ajuns modificările operate de americani pentru a mai reduce din ridurile criticilor? Am încercat să aflăm, de data asta pe drumurile patriei.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII NOASTRE DE TEST

  • Alin, joi, 07.09.2023 21:31

    Wow, ce note mari, zici ca e articol platit. Sponsorizat, aceeasi treaba. Tot o minciuna si o frauda. Un material de tip propaganda. Si fiind vorba, ce surpriza de obiectivitate, nu exista nici un test drive cu Tesla. Ca o coincidenta, Tesla nu face marketing sau reclama si deci aceste publicatii nu sunt unse sa dea note de 4 stele pt aspecte care merita 1 stea cel mult. Cum sa dai 4 stele la consum cu valorile alea dezastru. 23kw/100km in oras este prost de tot. Si pretul nu mai vorim. Zero stele, nu 3jumate. Ia luati o tesla y lr si sa vedem in oras. Ia luati tesla 3 sr si sa vedem consum in oras. Fara mizerii intentionate ca se pot maslui rezultatele. Ar trebui sa aveti canal youtube unde sa prezentati complet testul si ciclul de condus pt a se vedea integral obiectivitatea si corectitudinea testului. Sa vedem in ce conditii se obtin valorile. Nu de alta dar la tesla sunt destui proprietari prosti care se vaita de autonomie, ca vai sunt inselati, (caci merg ca niste idioti), si altii care stiu cum sa conduca obtin in oras 11kw/100km. De asemenea la masini electrice exista aplicatii care se conecteaza prin portul obd si se vad exact valorile reale, fara porcaria aia prezentate pe display 80%, 82%, sau oricat ar fi capacitatea. Se vede real capacitatea in kwh, se vede incarcarea, temperatura battery pack-ului, etc...

  • Gabriel.Nica, joi, 07.09.2023 21:44

    @Alin coincindenta face ca eu am un canal de YouTube unde postez toate testele de consum cu toate masinile electrice testate. Valorile sunt cele reale. Nu pun link aici, ca sa nu imi fac reclama, dar daca ai sa cauti pe YouTube Ford Mustang Mach-E GT real life range test, o sa il gasesti. Cat despre Tesla, nu vezi teste cu acest brand pe la noi pentru ca Tesla nu are departament de PR. Ei nu ofera masini pentru teste, cel putin nu noua, si nu sunt interesati de acest aspect. Ca si in cazul Ford sau al oricarui alt producator care ne ofera masinile pentru testare complet gratuit, si de la Tesla am lua orice masina pentru teste similare, cu titlu gratuit. Daca nu se vrea, nu putem sa le fortam mana :)

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 08.09.2023 14:59

    @Alin inainte sa fii mitocan arata tu niste exemple unde o Tesla consuma 11 kwh/100 km in Bucuresti. Si vorbim de trafic, nu la 2 dimineata.

  • Sorpa, vineri, 03.05.2024 19:58

    Frustratul asta atotcunoscator in materie de Tesla si zero in rest, care probabil detine vreo cazatura si nu poate decat sa viseze la Tesla si eventual va detine un EV fie el si Spring, este exemplarul traditional de ignoranta fudula romaneasca, care in final nu stie cui se adreseaza - unuia care probabil face teste foarte des si este factual in ceea ce relateaza aici sau unei potentiale audiente nehotarate intre diferitele modele de Tesla mentionate de el si Mach E GT de la Ford:). Prietene, daca te ajuta mai mult decat acest articol, detin un astfel de model GT Performance edition si pot spune ca cifrele de aici sunt conservative. Asta numai pentru ca eu am o medie precum si limite min/max construite pe timp de un an si jumatate. Pentru linistea ta autonomia variaza in domeniul 280km in medie cu mers pe autostrada la viteza 160-180km/hr si 630km medie mers in oras, viteza aproape legala (max.70 pe distante scurte) si “one pedal drive” - mers cu o singura pedala, mod economic, cu regenerare superioara (mod “L” in cutia de viteze - franare accentuata). Si inca o remarca pentru tine - daca iti iei o masina electrica si ai alte 100 de griji inerente ale vietii, nu iti mai faci inca una in plus sa fi masterul condusului economic in trafic.