Motor / Transmisie
Un muscle car fără un motor mare nu este un muscle car adevărat. De aceea, Ford folosește rețeta clasică, în care un V8 este amplasat sub capota extrem de lungă și bombată a lui Mustang. Totuși, știm că Ford oferă pe Mustang și motorul 2.3 litri cu patru cilindri. Pentru cei mai puțin "muscle-maniaci".
În cadrul testului organizat în Franța, oficialii Ford au adus și versiuni echipate cu acest propulsor, dar despre resursele acestuia vom vorbi pe larg atunci când mașina va ajunge și în România.
Motorul V8 de 5.038 cmc (cilindreea a fost mărită comparativ cu varianta fără facelift) produce 450 de cai putere la 7000 rpm (cu 28 CP mai mult față de versiunea anterioară) și dezvoltă un cuplu de 529 Nm la 4.600 rpm.
Așa cum era de așteptat, motorul V8 are același bolborosit specific și impresionează prin resursele care îți sunt oferite foarte rapid. Propulsorul este capabil de reacții brutale, iar sunetul produs devine simfonie pentru cei care iubesc cu adevărat mașinile.
O apăsarea puternică a pedalei de accelerație face ca mașina să vibreze și în același timp să "fugă" sălbatic, lăsând în urmă un "nechezat" prelung. Cei 450 de cai putere îți pot oferi atât viteză, cât și derapaje controlate.
În funcție de aventura pe care te pregătești să o începi alături de Mustang, inginerii Ford oferă acum mai multe moduri de conducere: Normal, Sport, Track, Snow/Wet, Drag Strip și My Mode. În modul Snow/Wet, motorul și accelerația sunt ușor anesteziate, în timp ce My Mode permite personalizarea setărilor.
Odată cu faceliftul, Ford a introdus și modul Drag Strip. Acesta optimizează performanțele pentru o accelerație extrem de rapidă la startul de pe loc. Acest mod nu trebuie confundat cu Launch Control, întrucât Drag Strip vine cu setări speciale și pentru cutia de viteze.
Versiunea V8 poate fi comandată fie cu o transmisie manuală cu șase trepte, fie cu una automată cu 10 rapoarte. În cadrul testului, am ales versiunea automată. Transmisia oferă schimbări plăcute și liniare în modurile Snow/Wet și Normal, în timp ce în restul modurilor cutia a fost programată să aibă un comportament ceva mai brutal.
Așa cum era normal, transmisia cu 10 rapoarte poate fi controlată și cu ajutorul unui set de padelelor, poziționate în spatele volanului.
cred ca v-ati distrat, va invidiez... am putea comenta de consum si impozit auto, dar avand in vedere ca de diferenta de pret fata de cei mentionati acoperi benzina si impozitul auto pe vre-o 10 ani, zic ca merita, asta in conditiile in care esti fericitul care-si permite sa sparga in jur de 10 mii anual pentru distractia condusului oricum comparatia cu bmw sau merz nu-si are sensul, e ca si cum i-am compara pe diesel cu cruise. personal cred ca metalele grele se aud mai bine dintr-un mustang