Consum
O altă tehnologie cu care este oferit acest motor 1.0 Ecoboost este cea de dezactivare a cilindrilor. Folosirea pluralului nu e tocmai inspirată, pentru că, atunci când ai doar trei cilindri, nu poți dezactiva decât unul.
Motorul de un litru oferă această tehnologie în premieră. Așa că, atunci când ești pe autostradă și ai o rulare constantă, te-ai putea trezi cu o notificare a faptului că unul dintre cilindrii Ecoboost-ului trage un pui de somn. Și acest sistem, dar și cel enumerat mai sus, îl ajută pe noul Puma, în această configurație, să promită emisii de numai 99 de g/km.
De asemenea, și valorile consumului au valori foarte bune. Potrivit calculului în sistem NEDC, media este de 4.4 litri, iar în sistem WLTP de 5.5 litri.
Ajută mult aici și sistemul micro-hibrid, care menajează pe cât posibil motorul convențional la plecările de pe loc în oraș. În plus, acest sistem micro-hibrid asigură cea mai rafinată repornire a sistemului start-stop pe care am probat-o vreodată pe o mașină. Chiar mai rafinată decât pe modele premium consacrate.
În traficul real, valorile sunt ușor diferite. Spre exemplu, după o rulare pe autostradă cu viteza maximă legală, Puma a indicat un consum de 7 litri/100 de km. După ce m-am lăsat purtat de val pe o serie de serpentine, valoarea de consum a urcat la 8.1 litri/100 km.
Dacă ne raportăm la media de consum oficială și ne uităm la ceilalți rivali din segment, observăm că nu mulți oferă motorizări comparabile. Juke, pionierul segmentului, este unul dintre exemple. Apoi ar mai fi Volkswagen T-Cross și Seat Arona, care vin, de asemenea, cu motoare de numai 115 cai putere. Prin urmare, și valorile lor de consum sunt mai mici decât cele ale unității de 155 de cai.
N-am rezistat însă tentației și m-am uitat în cifrele oficiale ale lui Dacia Duster, celălalt SUV produs în România. Mai ales că el are un motor de 1.3 litri cu 150 de cai putere. Acesta anunță o valoare de consum în regim NEDC de 6 litri, deci mai mare ca a lui Puma. Honda HR-V a primit recent un facelift și un motor de 1.5 litri cu 182 de cai putere. Consumul său în regim NEDC este de 5.9 litri/100 km.
Hyundai Kona este și el oferit cu un motor mare, de 177 CP, însă doar alături de cutie automată. Deci nu e o comparație tocmai potrivită. Consumul său este de 6.7 litri/100 km. Mazda CX-3 este un alt concurent puternic pentru Puma, mai ales cu motorul de 2.0 litri și 150 de cai putere, dar care consumă în regim mixt 7 litri/100 km. E drept, mașina vine doar cu 4x4.
Opel Crossland X are un motor de 130 CP și un consum mediu de 5.1 litri/100 km. Skoda Kamiq vine cu o versiune de 150 CP și cu un consum de 4.8 litri/100 de km, foarte apropiat de cel al modelului de la Craiova. T-Cross și Arona, chiar dacă au motoare modeste, tot consumă mai mult decât Ecoboost-ul de 155 CP.
Peugeot 2008 dispune de un motor de 1.2 litri cu 155 CP, care este oferit doar cu utomată. Deci nu putem avea o comparație clară. În plus, motorizarea mai face ceva până ajunge pe piața de la noi. Cel mai bine ar fi să ne uităm la o versiune de 130 CP, cu manuală, care consumă 4.5 litri/100 km.
Un SUV ( sau crossover) foarte frumos ! Este printre cele mai frumoase SUV-uri din segment. Ca pret, dotari, design, putere, spatiu, siguranta si interior eu l-as compara cu Skoda Kammiq. Ambele SUV-uri sunt foarte frumoase si ambele au motoare de 150cp. Chiar asteptam test cu el iar acum astept un test drive cu Skoda Kammiq.