Motor / Transmisie
Un model Ford Performance echipat cu un motor cu trei cilindri? Da, în ciuda faptului că acum câțiva ani o astfel de strategie ar fi fost neverosimilă. Experiența acumulată odată cu lansarea actualului Fiesta ST a dus la extinderea ofertei și pentru Puma ST.
SUV-ul de performanță din segmentul mic va fi disponibil exclusiv cu propulsorul EcoBoost de 1.5 litri. Motorul livrează 200 de cai putere la 6.000 rpm și 320 Nm (cu 30 Nm în plus comparativ cu Fiesta ST) între 2.500 și 3.500 rpm.
Deși sub capotă sunt doar trei cilindri care cântă partitura scrisă de inginerii Ford Perfomance, americanii au reușit să acordeze într-un mod plăcut propulsorul lui Puma ST. Nu vei avea parte de vibrațiile apăsătoare specifice unui motor cu trei cilindri și nici de un sunet deranjant. Din contră. Ford reușește să propună un motor care sună bine, aproape baritonal.
Pentru acest efect menit să ajungă în subconștient, Ford folosește două procedee. Primul este sistemul de evacuare cu terminații duble care, în modurile Sport sau Track, oferă acele Pops & Bangs gândite pentru a face deliciul pasionaților de motorsport. Al doilea are legătură cu sistemul audio și vine sub forma unui sunet augmentat. În acest păcat au căzut multe sportive din ziua de astăzi, motiv pentru care îi putem ierta ieșirea lui Puma ST.
Motorul SUV-ului Ford este agil, livrează rapid resursele și se descurcă bine atât în oraș, cât și la viteze de drum național sau autostradă.
Avem în față un model de performanță, însă Ford nu a uitat că în momentul actual eficiența și consumul de carburant contează. Astfel, Puma ST a fost echipat cu un sistem care poate opri un cilindru atunci când nu vrei să exagerezi cu accelerația, iar tot acest proces are loc în doar 14 milisecunde. Și pentru ca lucrurile să fie cu adevărat îndreptate către eficiență, Ford l-a înzestrat pe Puma ST și cu un mod de rulare Eco (SUV-ul devine primul model din gama Ford Performance cu un mod de rulare orientat către un consum mai mic de carburant).
Pentru exploatarea resurselor, Ford a pregătit o transmisie manuală cu șase trepte, semn că producătorul își dorește ca omul aflat în spatele volanului să fie implicat tot timpul. Transmisia este precisă și bine etajată, iar pentru senzații sportive intense în limitele vitezei legale poți abuza din plin de treapta a doua și a treia. În plus, fiecare schimbare de treaptă oferă și un mic click metalic.
Hopa! Sunt primul? Interesant :) Ca si masina de altfel! Foarte frumoasa, performante bune (asteptam sa apara concurenta ca sa putem compara), pretul este decent. Am vazut destul de multe Puma pe strada (nu ST) asadar, cel putin pe piata din Romania, este un model de succes. Bravo Ford!