Tinuta de drum
Ford Puma ST se poate transforma rapid într-un vânător gata să atace brutal și în mod repetat. Americanii au reușit mereu să producă modele de performanță bune, iar SUV-ul fabricat la uzina din Craiova se înscrie în aceleași reguli.
Spre deosebire de Fiesta ST, Puma ST oferă o suspensie spate cu o rigiditate la torsiune mai mare cu peste 40%. Arcurile spate sunt tot unele vectoriale și funcționează cu amortizoare Hitachi twin-tube modificate pentru a limita efectele în momentul destinderii. La toate acestea se adaugă și un set de bare anti-ruliu noi. Pentru ca efectul să fie complet, diferențialul cu alunecare limitată rămâne un opțional pe care trebuie să-l bifezi.
Deși în catalogul Ford îl vei găsi pe Puma ST în dreptul SUV-urilor, modelul americanilor reușește să ofere un comportament dinamic demn de un Hot Hatch. Devorează virajele rapid și clinic, se înclină foarte puțin și îți oferă încrederea necesară pentru a ataca apexul de fiecare dată. Dacă în oraș, suspensiile rigide îți vor da bătăi de cap, pe drumurile virajate vei descoperi cum acestea lucrează impecabil pentru ca tu să ai parte de o experiență dinamică cât mai plăcută. Există și puțin torque steer, cât să-ți amintească de faptul că sub capotă se află 200 de cai putere.
Diferențialul anulează din comportamentul subvirator specific unui model cu roți motrice față și va favoriza cât mai multe sesiuni pe circuit. Tot pentru aceste momente, Ford oferă și modul de rulare Track, care eliberează ceva mai mult din lanțul în care este ținut Puma ST de sistemul ESP.
Dar performanța nu se obține doar prin viteza ridicată din viraj, ci și printr-un timp de frânare cât mai mic. De aceea, Ford oferă pe Puma ST discuri de 325 de mm (+17% comparativ cu cele de pe restul versiunilor) pe puntea față, respectiv 271 de mm pe puntea spate.
Răspunsul sistemului de direcție a fost și el îmbunătățit comparativ cu cel al versiunilor normale, iar Puma ST reușește să comunice tot timpul ce se întâmplă la nivelul asfaltului. Totuși, sistemul de direcție cu raport variabil s-ar putea să nu fie pe placul puriștilor care își vor dori o reacție ceva mai liniară.
Hopa! Sunt primul? Interesant :) Ca si masina de altfel! Foarte frumoasa, performante bune (asteptam sa apara concurenta ca sa putem compara), pretul este decent. Am vazut destul de multe Puma pe strada (nu ST) asadar, cel putin pe piata din Romania, este un model de succes. Bravo Ford!