Motor / Transmisie

5.0

Vechiul Ranger Raptor a fost disponibil doar cu un motor diesel, de 2.0 litri. Sincer, îmi aduc aminte acel test din Maroc și faptul că m-am uitat cu jind la un F-150 Raptor. Acolo motor! Însă, odată cu noua generație, Ford a făcut dreptate. Acum, Ranger Raptor vine echipat cu un V6 benzină, de 3.0 litri, capabil să livreze 292 de cai putere și un cuplu generos, de 491 de Nm. Acesta se simte destul de bine, de pe la 2300 de rotații.

De gestionarea lui se ocupă o transmisie automată cu 10 rapoarte, pe care o știm deja de pe mai multe modele Ford. Sunt atât de multe moduri de rulare, încât nu prea știu de unde să încep. Din ce am testat, pot să vă spun că transmisia are unele întârzieri în modul Normal, când se gândește o fracțiune de secundă, înainte să retrogradeze. Lucrurile sunt ceva mai bune în modul Sport. Însă, lucrurile pot deveni cu adevărat precise dacă decizi să iei taurul... raptorul de coarne și să schimbi tu cu ajutorul padelelor din magneziu, amplasate în spatele volanului.

Cel mai intuitiv mod al cutiei mi s-a părut cel denumit Baja, disponibil și pe vechiul Ranger Raptor. Aici, cutia cu 10 rapoarte îți citește parcă gândurile. Bine, cred că senzația este amplificată și de tehnologia anti-lag pe care a dezvoltat-o Ford fix pentru acest mod de rulare. Mai exact, turbocompresoarele pot rămâne active însă 3 secunde de la ridicarea piciorului din accelerație, tocmai pentru a menține motorul alert, pregătit pentru un nou impuls.

Am testat asta pe un circuit de doi kilometri, unde l-am angajat pe Ranger Raptor într-o serie de drifturi savuroase, încununate cu câteva sărituri. Am avut un dâmb pe care îl abordam cu 80-85 de km/h pentru a reuși desprinderea de la sol. Greu, având în vedere cursa suspensiei, dar am reușit.

Chiar dacă vorbim despre un pick-up, Ford și-a dorit ca viitorii clienți ai lui Ranger Raptor să se bucure de un sunet specific mașinilor sport veritabile. Așa că a pregătit patru moduri de exprimare pentru evacuarea dublă, cu terminații din inox. Ai un mod Quiet pentru diminețile sau serile în care nu vrei să îți deranjezi vecinii. Ai un mod Normal, în care poți rula decent prin oraș. Ai un mod Sport atunci când începe să crească nivelul de testosteron și ai un mod Baja (exact, deci pe lângă modul de rulare Baja, ai și un mod de sunet Baja). Acesta din urmă este și cel mai vocal dintre toate.

După mine, este o idee genială, menită să încununeze o mașină care impresiona deja prin aspect. Am lăsat la final resursele. Sunt generoase și, chiar dacă risc să folosesc din nou acest cuvânt, absolut savuroase. O să-ți dorești să abuzezi mașina asta. Iar ea o să-ți răspundă cu un cuplu generos și aplomb, chiar dacă rulezi deja la viteză mare.

  • Chevyrolet, joi, 17.11.2022 16:27

    Îmi place că testele Automarket sunt din ce în ce mai bune.

  • Ford Ranger, joi, 17.11.2022 18:07

    Cea mai bună mașină din clasa sa în Europa.

  • Deleagu, joi, 17.11.2022 20:58

    Cei care au dau voturi negative celui dinaintea mea cred ca nu au vazut ca omul a specificat clar "din clasa sa". In clasa pick-up-urilor medii, Raptorul nu are rival. Oricat v-ar placea Hilux, sau L200 sau orice altceva, niciuna nu rezista la ce rezista un Raptor. Nici nu se pot compara cu un Raptor. Asta pentru cine priveste obiectiv, si poate trece peste mitul obsesiv ca "Ford nu e bune, stiu eu... ca am avut eu un Ford care se strica mereu". Daca ii intrebi ce Ford, sigur e vorba de vreun Focus, Mondeo sau Fiesta... Inutil sa le explici orice..

  • Enigmatrix, vineri, 18.11.2022 10:24

    Mașină adevărată pentru poliția de frontieră.

  • Sa fim seriosi..., vineri, 18.11.2022 12:40

    @Deleagu, Nu exista " pick-up'uri medii", Raptor este un Ford ranger cu un tuning de fabrica. Un fel de Vignale la pick-up'uri. In esenta insa, este doar un Ford, cu bune si rele. Oricat de mult ai upgrada in fabrica un Explorer, nu va fi niciodata un Gklasse sau un Range rover, ci tot un Ford. Nu stiu la ce crezi tu ca "rezista" Raptor si ceilalti nu, dar cu siguranta sarcina utila este cu 50% mai mare la Toyota ( +1 to vs.650 la Ford), care are cuplu mai mare la turatii mai mici. De fiabilitate nu are sens sa discutam. Pentru ca la astea te uiti cand iei un pick'up ( + dimensiuni, dar aici nu difera dramatic), nu ca " prinde suta" in 8 secunde si 180 pe autostrada. Daca insa vrei o masina de pus in fata blocului, sa crape vecinii de ciuda ca tu ai pickup cu muschi, in care pui 2 vedre de benzina la fiecare suta, atunci " se merita" 72 mii euro.

  • joe, vineri, 18.11.2022 15:33

    Degeaba fac arabii prin desert ``figuri`` pe dunele de nisip numai cu Toyote si nu cu Raptor?Da,sunt frumoas,impunatoare dar nu si fiabile.A trecut testul,dar cat rezista?

  • Deleagu, vineri, 18.11.2022 15:48

    Raptorul de la Ranger nu este un Ranger tunat, pentru ca are alt sasiu (ramforsat in multe puncte fata de ranger normal), alte brate (din aluminiu si mai late), alta punte pe spate, alte suspensii (amortizoare active de la Fox), arcuri elicoidale pe spate (de asta are sarcina utila mai mica decat un Hilux, etc) si inca ceva: este singurul pick-up din lume care are Watts Link la puntea spate astfel ca puntea nu deviaza in lateral atunci cand "lucreaza". Nu, nu este un Ranger tunat... Nu poti compara niciun pick-up cu Raptorul pentru ca niciunul nu are nimic din ce am enumerat mai sus, fara sa mai punem la socoteala si motorul V6 3.0 de 400 de cai.... Despre fiabilitate ce sa vorbim? Ca abia a aparut generatia asta. Poate sa discutam de cele vechi... Cat despre arabi (daca ei reprezinta un etalon pentru cineva...) ei doar Land cruiser si Patrol conduc... si cele pe care le omoara ei pe dune sunt mega tunate, nu stock...

  • Snow, vineri, 18.11.2022 22:01

    Nu contest calitatile masinii dar scorul pare putin dubios. Imi amintesc ca cele mai entuziasmante masini testate pe-aici n-au trecut de 4,5-4,6. Un pick up (util pt ciobani, vanatori, pescari) cu 4,8 e ... putin neverosimil.

  • CCA, joi, 24.11.2022 08:17

    Cam scump Raptorul asta nou. Si ca pret de achizitie, care se apropie de 70 mii de euro cu taxe si ca pret de exploatare. 3 litri benzina pentru Europa e cam mult. Nu zic ca nu e un motor capabil, dar la teste a dat si 28-34 litri/ 100 km in offroad. Astept motorul de 3 litri diesel, care sper sa nu vina cu mostenirea de trista amintire, avand in vedere ca e motorul pus pe Range Rover, in top ul celor cu probleme. Pentru cei care nu cunosc e difeenta mare intre Raptor si celelalte versiuni. Raptorul are de la alt sasiu si alta suspensie pana la restul lucrurilor, dar nu e facut sa traga sarcini mari sau sa le transporte. Pe echiparea Wildrak am 1100 kg sarcina max in bena si 3,5 tone masa tractabila, fata de un Raptor cu 650, respectiv 2 tone.