Motor / Transmisie
Vechiul Ranger Raptor a fost disponibil doar cu un motor diesel, de 2.0 litri. Sincer, îmi aduc aminte acel test din Maroc și faptul că m-am uitat cu jind la un F-150 Raptor. Acolo motor! Însă, odată cu noua generație, Ford a făcut dreptate. Acum, Ranger Raptor vine echipat cu un V6 benzină, de 3.0 litri, capabil să livreze 292 de cai putere și un cuplu generos, de 491 de Nm. Acesta se simte destul de bine, de pe la 2300 de rotații.
De gestionarea lui se ocupă o transmisie automată cu 10 rapoarte, pe care o știm deja de pe mai multe modele Ford. Sunt atât de multe moduri de rulare, încât nu prea știu de unde să încep. Din ce am testat, pot să vă spun că transmisia are unele întârzieri în modul Normal, când se gândește o fracțiune de secundă, înainte să retrogradeze. Lucrurile sunt ceva mai bune în modul Sport. Însă, lucrurile pot deveni cu adevărat precise dacă decizi să iei taurul... raptorul de coarne și să schimbi tu cu ajutorul padelelor din magneziu, amplasate în spatele volanului.
Cel mai intuitiv mod al cutiei mi s-a părut cel denumit Baja, disponibil și pe vechiul Ranger Raptor. Aici, cutia cu 10 rapoarte îți citește parcă gândurile. Bine, cred că senzația este amplificată și de tehnologia anti-lag pe care a dezvoltat-o Ford fix pentru acest mod de rulare. Mai exact, turbocompresoarele pot rămâne active însă 3 secunde de la ridicarea piciorului din accelerație, tocmai pentru a menține motorul alert, pregătit pentru un nou impuls.
Am testat asta pe un circuit de doi kilometri, unde l-am angajat pe Ranger Raptor într-o serie de drifturi savuroase, încununate cu câteva sărituri. Am avut un dâmb pe care îl abordam cu 80-85 de km/h pentru a reuși desprinderea de la sol. Greu, având în vedere cursa suspensiei, dar am reușit.
Chiar dacă vorbim despre un pick-up, Ford și-a dorit ca viitorii clienți ai lui Ranger Raptor să se bucure de un sunet specific mașinilor sport veritabile. Așa că a pregătit patru moduri de exprimare pentru evacuarea dublă, cu terminații din inox. Ai un mod Quiet pentru diminețile sau serile în care nu vrei să îți deranjezi vecinii. Ai un mod Normal, în care poți rula decent prin oraș. Ai un mod Sport atunci când începe să crească nivelul de testosteron și ai un mod Baja (exact, deci pe lângă modul de rulare Baja, ai și un mod de sunet Baja). Acesta din urmă este și cel mai vocal dintre toate.
După mine, este o idee genială, menită să încununeze o mașină care impresiona deja prin aspect. Am lăsat la final resursele. Sunt generoase și, chiar dacă risc să folosesc din nou acest cuvânt, absolut savuroase. O să-ți dorești să abuzezi mașina asta. Iar ea o să-ți răspundă cu un cuplu generos și aplomb, chiar dacă rulezi deja la viteză mare.
Îmi place că testele Automarket sunt din ce în ce mai bune.