Motor / Transmisie
Faceliftul primit de Ranger a făcut curățenie generală sub capotă, acolo unde s-a renunțat la vechile motorizări, cu cilindree mare. Nu mai există motoarele TDCI de 2.2 și 3.2 litri. Acum există doar un TDCI de 2.0 litri cu 130 și 170 de cai putere. Tot el beneficiază și de o versiune biturbo, capabilă să livreze 213 cai putere.
Fiindcă e vorba despre un derivat al diviziei Ford Performance, e clar că Ranger Raptor este disponibil doar cu unitatea diesel de top. Are resurse suficiente pentru rulare pe asfalt, dar și pentru off-road. Nu ai însă o explozie, o senzație că sub tine se ascunde un adevărat puseu de adrenalină. Mi-aș fi dorit tare mult un motor pe benzină similar cu ce vedem pe Ford F-150 Raptor în Statele Unite. Ar fi fost o mașină care îți ia mințile.
Probabil de aceea americanii au stat cuminți. Să nu mă înțelegeți greșit. Nu e ca și cum cei 500 de Nm nu sunt suficienți. Te ajută fantastic de mult. Imaginați-vă că am străbătut dune de nisip cu motorul ăsta și am răzbit. Nu am rămas blocat, deși au fost anumite urcări pe dune în care aș fi simțit nevoia mai multor resurse, să simt că acul turometrului nu se oprește după 3500 rpm.
Traversarea dunelor de nisip a fost singura provocare în care mi-aș fi dorit ceva mai multe resurse. Altfel, Ranger Raptor fuge bine și nu gâfâie decât foarte târziu, la peste 120 de km/h.
Nu doar downsizing-ul a fost preferat pentru o reducere a consumului și emisiilor. Ford a apelat și la noua sa transmisie cu 10 rapoarte, instalată deja pe Mustang și F-150. Pare incredibil, dar chiar sunt 10 trepte de viteză care te ajută să obții un consum mai mic. La 130 de km/h, în treapta a 10-a, ai mai puțin de 2000 de rpm. Schimbările sunt liniare, însă retrogradările lasă de dorit. Chiar și atunci când folosești padelele din spatele volanului, create din magneziu și plăcute la atingere.
Cea mai bună modalitate de a exploata potențialul celor patru cilindri este modul Sport de rulare, care modifică răspunsul cutiei, dar și pe cel al accelerației, al transmisiei și al direcției. În modul normal de rulare, Ranger Raptor pare încă un pick-up plictisitor.
Ford e conștient că Ranger Raptor ar fi meritat un motor mai mare, tocmai de aceea încearcă să mai îndulcească rețeta și cu un sunet plăcut al propulsorului diesel, resimțit pe la 3000 de rotații.
Ca orice masina serioasa, nu putea avea DECAT motor DIESEL! :D