Ford Ranger

Ford Ranger Raptor 2.0 Diesel 213 CP

Interior

4.0

Sunt multe modificări în interiorul lui Ranger Raptor, comparativ cu ce găsești pe un Ranger facelift. Vorbim în primul rând de o tapițerie din piele, combinată cu Alcantara și condimentată cu o serie de cusături albastre, în culoarea diviziei Ford Performance.

Pe volan există acum și o inserție din piele roșie, care îți spune unde sunt orientate roțile. E fix detaliul acela care îți aduce aminte de motorsport. Ca și padelele din magneziu despre care vorbeam mai devreme. Materialele sunt moi în partea superioară a planșei de bord, dar nu excelează în partea inferioară. Până la urmă vorbim despre un pick-up și nimeni nu acordă atenție acestui detaliu în segmentul ăsta.

Există suficiente spații de depozitare în portiere, în cotieră și pe consola centrală. Ergonomia este ușor viciată de multitudinea de butoane regăsite pe volan, dar după o scurtă acomodare, reflexele încep să se lege.

Pe locurile din spate să stă foarte bine, ai loc decent la nivelul picioarelor, iar bancheta este confortbailă și ceva mai înclinată, nu ca pe alte pick-up-uri. Ford susține că scaunele față sunt construite dintr-o spumă specială, care oferă mai mult confort atunci când alergi în off-road.

În cazul lui Ranger Raptor nu vorbim despre portbagaj, ci despre benă. Destul de încăpătoare pentru a primi un ATV sau un ski-jet de mici dimensiuni. Are o lungime de 1.5 metri și beneficiază de o ușă cu balamale regândite, pentru o deschidere facilă.

Din păcate pentru cei care se gândeau la o rulotă mai mare, Ranger Raptor are o capacitate de tractare de numai 2.5 tone, cu o tonă mai mică decât în cazul unui Ranger standard.

  • PMC, marţi, 21.05.2019 12:29

    Ca orice masina serioasa, nu putea avea DECAT motor DIESEL! :D

  • pipo, marţi, 21.05.2019 13:19

    Un model impresionant care te face sa visezi cu ochii deschisi. Si un test deosebit si frumos scris, bravo AM/Bogdan. Chiar daca as fi preferat pt. "EuroRaptorul" nostru (multumim Ford oricum ) sa imprumute si V6-le de la fratele mai mare USRaptor (F-150) . Chiar asa, @AM, acest model e si in USA sau e doar pt. continentul European ?

  • mircea1380, marţi, 21.05.2019 14:29

    2.5 tone?!?! Wow... Cam mult pentru un 4-in-linie de 2L, chiar Diesel Biturbo... Un X-Class are 2.2t, iar un Amarok pana-n 2t...

  • someone, marţi, 21.05.2019 14:56

    mi se pare cam mare turatia la 130 in a 10-a. tot 2000 rpm am si eu la 130 dar in a 6-a, cutie manuala, si tot diesel de 2.0.

  • inexorabil, marţi, 21.05.2019 14:57

    Absolut adevărat, @PMC. Prin urmare, ţi-am plantat un fir de iarbă verde :) Bogdan, normal că nu prea ai simţit o “explozie” la acest motor, că doar Ford se gândeşte şi la alte meleaguri decât cele autohtone, cum ar fi cele europene (apropo, ar trebui să le bată în geam omologilor de la “GM”, dar nu ca să-i trezească din prea dulcea letargie, ci ca să le ureze: “Vise plăcute, tâmpiţilor!”). Eh, evident că mi-ar plăcea şi mie să atac cam toate formele de relief cu un monstru totalmente incorect (neo)automobilistic, precum Duramax 6.6 V8 turbodiesel (mai mult ca sigur că nu mi s-ar părea doar o explozie, ci m-aş simţi ca stând pe buza unui crater în fierbere), dar – cel puţin aici, în terna şi fascinanta rromanika – mentalitatea şi politica se simt atât de bine împreună, încât au fuzionat. Da, arhitectura nu poate fi trecută cu vederea. Una peste alta, mă bucur atunci când văd compatrioţi cu această bijuterie a genului tipic/epic american. Totuşi, dacă vreţi să stârniţi, în mod peren, icnete de admiraţie (chiar şi printre alde coca & piţi), recomandarea mea nu se schimbă: Shelby F-150 Super Snake 755 HP Supercharged (sub 4 sec. la “plajă”…). Poate că “jungla” bucureşteană ar merita să fie “descâlcită” de dânsul. Păi, dacă tot trebuie să suportăm asaltul utilitarelor citadine, atunci de-astea să fie :D Faptul că Ranger Raptor este produs în Thailanda nu mă deranjează, câtă vreme semnătura tehnică este una 100 % Ford. De altfel, “reducerea costurilor” nu trebuie să ne îndemne la prea multă dezbatere, din moment ce realitatea nu comportă variaţii: prin ochii fanului, fenomenul în cauză se vede ca imoralitate, iar prin ochii constructorului ca necesitate. Şi cu asta basta. Fiecare comunitate cu sistemul ei de referinţă. Iar “toleranţa zero” la nesfârşit te poate împinge în depresie, aşa că mai închizi un ochi, mai deschizi un portofel. Să nu uităm însă niciodată că, în viaţă, graniţa cea mai subţire este cea dintre adaptabilitate (sau abilitate) şi compromis… P.S. Nu pot să afirm că o ador, dar cert este că îmi place soluţia americană de abordare publică a “înaltei tehnologii” : ecran tactil care nu “iese în relief” într-o manieră “ţipătoare”, de prost gust, ci este “cuminte”, adică relativ redus ca dimensiuni, plasat în cadrul său şi cât de cât coplanar cu suprafaţa tabloului de comandă. Cu alte cuvinte, nu devine “vedeta” interiorului. Mă rog, există şi excepţii, adică nu toate “americanele” respectă aceste cerinţe de bun simţ inechivoc. La urma urmei, păcatul este acelaşi în toate cele trei “limbi” auto: europeană, americană şi extrem-orientală. P.P.S. Chiar şi să ne fi parvenit nesemnat, articolul tot mi-ar fi relevat stilul lui BM, ba încă din primele rânduri citite. Oricum, îl consider cel mai “gustabil” din branşa românească.

  • Kirotractor, marţi, 21.05.2019 17:58

    @All: Chiar dacă-s posesor de *purice* cu fix 1,50 m mai scurt, subscriu la părerile pro-mythos Ranger/F150 -- deși e-Ri.vianu o să-l halească. :-p Mai ales pe modul autonom și trasee prestabilite, fără cataroaie. :-) @inexo: Și aprecierile ref. la stilul remarcabil al scriiturii lui @Bogdan.M. sînt valabile, la fel ca sublinierea fineții liniei dintre adaptabilitate & compromis. Cum zicea de fapt un anume Krishnamurti: *Să fii adaptat la cutumele unei societăți bolnave nu înseamnă că ești sănătos.*

  • someone, marţi, 21.05.2019 21:54

    @ kiro: oare re-vianu o sa aiba voie sa haleasca forduri ? mai ales ca recent ford a investit in reviane cateva sute de milioane bune de dolari. si tehnologia lor electrica va merge direct spre greii ford, adica F150 si gama lincoln, adica suv-urile mari

  • someone, marţi, 21.05.2019 21:58

    @ all....stiti ce mi se pare ciudat? ca azi nimeni nu a scos un cuvant de oficializarea recordului lui megane rs trophy-r pe ring

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 08:36

    @someone: Doar glumeam cu Ri.vianu -- care oricum e posibil să fie doar *vaporware*, în ciuda investițiilor masive (posibil ca amicul nostru @vianu să lipsească la apel de-o vreme fiindcă toacă banii Ford :-)). Cât despre un Raptor pt State, pare să fie în plan abia spre 2022, odată cu schimbarea de generație: https://www.cnet.com/roadshow/news/next-gen-ford-ranger-raptor-us-report/

  • F - 150, joi, 23.05.2019 08:13

    Ciudat......un articol dintr-o revistă belgiană din data de 20......aceeași mașină, același loc....deci cine-a fost în Maroc ? https://www.vroom.be/fr/essai/essai-ford-ranger-raptor-une-b-te-sur-le-terrain-21760

  • mircea, joi, 23.05.2019 11:22

    @F - 150 Îți dai seama ce mișto ar fi ca fiecare jurnalist din cele câteva zeci din toate țările care se prezintă la un astfel de test internațional să primească fotografii personalizate? Să fie doar ale lui și atât? Uite, am filmat și noi niște lucruri pe-acolo, să-ți astâmperi curiozitatea: https://www.facebook.com/automarketro/videos/848416642157812/