Ford S-Max

Tehnologie

4.5

Pentru că S-Max este un model la fel de important precum Mondeo pentru Ford, nu s-a făcut rabat când a venit vorba de tehnologie. Ford și-a dotat dinamicul monovolum cu tot ce a avut mai bun, ba chiar a intrat în zone pe care nu le explorase până acum.

În primul rând, noul Ford S-Max va fi disponibil și cu tracțiune integrală, o premieră pentru Ford în acest segment. Nu am avut ocazia să testăm această versiune, dar sperăm să o facem când modelul va ajunge în România. Apoi, Ford a introdus un sistem de asistare adaptivă a direcției, o altă premieră pentru constructorul american. Ford ne-a demonstat sistemul care folosește un motor integrat chiar în volan și am putut simți diferențele de raport ale direcției în funcție de viteza de deplasare. Chiar dacă este o premieră pentru Ford, sistemul există de ani buni în zona premium. O altă premieră este volanul încălzit, oferit pentru prima dată pe modelul S-Max.

Apoi, Ford și-a dotat monovolumul cu tot arsenalul de sisteme din zona siguranței active și pasive. Vă spuneam mai sus de camera video frontală și de sistemele de avertizare la ieșirea din parcare. Există Pre-Collision Alert System, care anunţă iminenţa coliziunii cu un alt vehicul, avem faruri LED adaptive cu fază lungă automată, asistare la parcare perpediculară și asistare la ieșirea din parcare. Practic, sistemul acționează direcția, cel de la volan operând doar pedalele și cutia de viteze. Mai avem Blind Spot alert, recunoașterea semnelor de circulație, Lane Keeping alert, Lane Keeping Aid. Una peste alta, Ford S-Max este unul dintre cele mai tehnologizate modele produse de Ford, un adevărat laborator pe roți.

  • dsg, joi, 28.05.2015 11:36

    E cel mai frumos monovolum de pe piata.

  • legionarul, joi, 28.05.2015 12:53

    eu nu vad deloc un minus lipsa portierelor culisante din contra ajuta la caracterul sportiv care incearca sa il emane masina.....daca avea portiere culisante strica putin din aspectul masinii....nici BMW Seria 2 Gran Tourer nu are portiere culisante.....ofera ele un avantaj practic da daca vrei un monovolum care sa le aiba iti indrepti atentia spre un Galaxy de ex.

  • dumy78, joi, 28.05.2015 13:09

    @dsg stai sa apara noul Espace ......

  • arhitect, joi, 28.05.2015 14:30

    @ cel mai frumos (inovator) , vandut in Europa , economic (diesel Peugeot ) , spatios (are aceasi ampatament si e cu 20 cm mai scurt ) si flexibil (vezi sistemul de scaune ) monovolum e GRAND C4 PICASSO...pe cand un drive test ?

  • arhitect, joi, 28.05.2015 14:34

    @ dsg : intr-adevar, e mai frumos decat VW Sharan/ SEAT Alhambra/BMW grand tourer care sunt cam...fade, dar monovolumele frantuzesti Citroen Picasso si Renault Espace au un design aparte

  • Alex, joi, 28.05.2015 14:36

    Ma deranjeaza enorm designul scaunelor luat de la Volvo S60...la cat de bine arata in rest, puteau fi originali la partea asta...

  • Moldovean, joi, 28.05.2015 15:32

    @dumy78 Atât că noul Espace a devenit un hibrid. Nu mai e un monovolum pur, e un monovolum-crossover. Cam ce era R-Class acum câțiva ani. O mașină greu de categorizat.

  • ironR, joi, 28.05.2015 16:47

    BMW Seria 2 Gran Tourer de 192 CP are o acceleraţie extrem de rapidă, de 6.7 secunde - de fapt sunt 7,7 secunde: http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/seria-2-gran-tourer-20-220i-192cp-man-112023/specificatii.html

  • Laura Stoica, joi, 28.05.2015 17:31

    Un actor grabit, care spune, replica si-apoi a plecat zambind, Un actor grabit, care-a si uitat, ce a rostit, pe scena, Un actor grabit, care pleaca, imediat ce piesa a luat sfarsit, Bucuros ca rolul a fost usor, alearga.. spre alt decor.....

  • Writer, joi, 28.05.2015 23:16

    E ciudat ca tocmai voi ati postat aceasta stire si in articolul de mai sus spuneti ca S max nu are concurent . De fapt Opel pana acum avea cele mai puternice versiuni din clasa atat diesel cat si benzina : (2,0 cdti biturbo 195 cp si 1.6 sidi turbo 200 cp ). Dar ca de obicei uitati astfel de aspecte ! http://www.automarket.ro/stiri/opel-zafira-tourer-primeste-motorul-16-sidi-turbo-de-200-cp-53496.html

  • @Laura Stoica, vineri, 29.05.2015 01:48

    Salutari lu' Ayrton Senna.

  • Scrooge, vineri, 29.05.2015 01:53

    Mie lipsa cutiei manuale mi se pare un MARE MARE PLUS. Cand prioritari sunt pasagerii, si da la un monovolum chiar sunt, nu te apuci sa-i "zgaltaii" cu o ambreiaj si cutie manuala. Mersul lin al unei cutii automate e mult mai indicat. Parerea mea. Sunt curios daca pentru doar o luna s-ar vinde cutiile automate la pret cu cele manuale cate manuale s-ar mai vinde. Cred ca raportul va fi invers fata de cum e azi.

  • OVIDIU, vineri, 29.05.2015 03:11

    NU VAD SENSUL UNOR ASTFEL DE MOTORIZARI PE UN MONOVOLUM NU POATE DEPASI INCA NIMENI C4 PICASSO EL ESTE CEL MAI DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE ASA CA INCERCAREA CELOR DE LA FORD CU ACEST MONOVOLUM ESTE LAUDABILA SI ATAT

  • Sorin, vineri, 29.05.2015 08:38

    Eu sunt detinator de Peugeot 3008 2.0 HDI 180 CP 400 nM si este o masina incantatoare, e full, cu acoperis panoramic, tinuta de drum e minunata iar consumul mediu real e undeva la 6,5l/100... nu sunt partinitor dar am ales-o exact pt ceea ce ofera si pt faptul ca este o masina aratoasa... Fordul a avut mereu masini zgomotoase, motoarele benzina huruie ca naiba iar materialele folosite sunt de tot rasul, mai ales pe plansa de bord, se cojesc in jurul butoanelor... motorul asta e total useless pe piete gen Romania...

  • Bombardierul, vineri, 29.05.2015 08:57

    Din nou rezulta ca motoare TURBO= MARKETING si Spalare pe CREIER. 2.0 EcoBoost de 240 cp, accelereaza in 8,4 sec . WHATTT ????????? 2.0 SkyActive 165 cp N/A acelereaza in 8, 2 sec . Doar ca aici mai intra si raportul greutate/putere, sau greutate/cuplu, dar totusi, pentru un motor cu TURBO si inca 100 de cai in plus mi se pare LENTT.

  • unu, vineri, 29.05.2015 12:33

    zicea unu mai sus ca e cea mai frumoasa masina. eu zic ca asa masini urate nu a facut ford niciodata.

  • Bombardierul, vineri, 29.05.2015 13:03

    As dori chiar o explicatie amanuntita , a ''meseriasilor'' care au dat dislike. Poate dumnealor sunt mai ''inteligenti'' si ne explica si noua cum sta treaba cu TURBO si cilindreea de aspirator.

  • vianu, vineri, 29.05.2015 13:11

    @bombardierul probabil ca unii care iti dau dislike detin si turbo si cilindreea de aspirator si isi dau seama ca in afara de o abordare infantila bazata pe prea multa teorie si prea putina experienta ii deranjeaza si modul agresiv de adresare din partea mea ai si o manuta rosie succes

  • hazard, vineri, 29.05.2015 13:21

    cel mai reusit Ford de pe piata europeana...

  • klm, vineri, 29.05.2015 18:21

    Grila hiperbolozata a-la-aston-martin sau alte trimiteri la fanoanele unei balene mi se par ridicole pt un monovolum care nu poate avea pretentii de supercar si vrea sa ascunda cat masi mult dimensiunile exterioare... ca deh, un monovolum trebuie sa para mic pe exterior si mare pe interior. Intr-un cuvat: Ford-ul asta e URAT CU SPUME. Espace e mult mai frumos. Parere personala.

  • haa, vineri, 29.05.2015 20:52

    Cand frustrarea devine prea mare incepi si spui ca s-max e urat,ca espace e mai bun....... Penibila treaba!

  • Alex, sâmbătă, 30.05.2015 00:38

    Uitati va la testele automarket si o sa vedeti ca zafira tourer este etalonul segmentului in acest moment cu (4.6 nota ) si nu doar aici ci si in alte teste a castigat acest titlu meritoriu , dar chiar si in acest caz , faptul ca unora le place picasso sau espace sau chiar si avantime :D nu inseamna ca ei sunt prosti . Fiecare are dreptul la o alegere si sigur are motivele lui sa o faca. Asa ca haideti sa incetam cu jignirile !

  • note, duminică, 31.05.2015 14:12

    opel zafira 4.6 , ford s max 4.2 deci e clar