Tehnologie
Pentru că S-Max este un model la fel de important precum Mondeo pentru Ford, nu s-a făcut rabat când a venit vorba de tehnologie. Ford și-a dotat dinamicul monovolum cu tot ce a avut mai bun, ba chiar a intrat în zone pe care nu le explorase până acum.
În primul rând, noul Ford S-Max va fi disponibil și cu tracțiune integrală, o premieră pentru Ford în acest segment. Nu am avut ocazia să testăm această versiune, dar sperăm să o facem când modelul va ajunge în România. Apoi, Ford a introdus un sistem de asistare adaptivă a direcției, o altă premieră pentru constructorul american. Ford ne-a demonstat sistemul care folosește un motor integrat chiar în volan și am putut simți diferențele de raport ale direcției în funcție de viteza de deplasare. Chiar dacă este o premieră pentru Ford, sistemul există de ani buni în zona premium. O altă premieră este volanul încălzit, oferit pentru prima dată pe modelul S-Max.
Apoi, Ford și-a dotat monovolumul cu tot arsenalul de sisteme din zona siguranței active și pasive. Vă spuneam mai sus de camera video frontală și de sistemele de avertizare la ieșirea din parcare. Există Pre-Collision Alert System, care anunţă iminenţa coliziunii cu un alt vehicul, avem faruri LED adaptive cu fază lungă automată, asistare la parcare perpediculară și asistare la ieșirea din parcare. Practic, sistemul acționează direcția, cel de la volan operând doar pedalele și cutia de viteze. Mai avem Blind Spot alert, recunoașterea semnelor de circulație, Lane Keeping alert, Lane Keeping Aid. Una peste alta, Ford S-Max este unul dintre cele mai tehnologizate modele produse de Ford, un adevărat laborator pe roți.
E cel mai frumos monovolum de pe piata.