Motor / Transmisie
Singura motorizare disponibilă, momentan, pentru noua generație Ford Tourneo Courier este una pe benzină, 1.0 litri EcoBoost, cu 125 de cai putere și 170 Nm cuplu. Un propulsor cunoscut și apreciat de fanii mărcii, având în vedere că poate fi comandat alături de mai multe modele din gamă. Inclusiv alături de Puma, unde vine în compania unui sistem mild hybrid la 48V.
În cazul lui Tourneo Courier, motorul de un litru, cu 125 de cai putere, se simte uneori subdimensionat, mai ales atunci când ai nevoie rapid de resursele sale. Într-o depășire, spre exemplu.
Propulsoarele cu 3 cilindri nu sunt cele mai silențioase și nici cele mai echilibrate, tocmai de aceea, mai ales la ralanti, apar destul de multe vibrații. Desigur, în sarcină acestea dispar.
Cuplul de 170 Nm este disponibil de la 1.400 de rotații pe minut, astfel că, în oraș, motorul acesta de un litru, pe caroseria lui Tourneo Courier, este decent. Ai la dispoziție și o funcție de overboost, care crește valoarea cuplului la 200 Nm între 1.750 și 2.500 Nm, pentru câteva secunde.
Clienții pot bifa atât o transmisie manuală, cu șase trepte, cât și una automată cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj. Din spusele reprezentanților Ford, majoritatea celor care cumpără un Tourneo Courier (circa 80%) optează pentru cutia de viteze manuală.
Mai puține bătăi de cap, după cum spune credința populară.
Eu am condus ambele variante și îți pot spune că, deși îmi era dor de o transmisie manuală, nu am putut să nu remarc cursa destul de lungă a schimbătorului și, mai ales, zgomotul motorului, având în vedere că ai tendința să îl ții mult mai turat.
Cu transmisia automată este simplu. Cele 7 trepte se succed rapid, mai ales în oraș (mai eficientă la viteze mici), astfel că zumzăitul unității cu 3 cilindri nu este foarte accentuat.
În viitorul nu foarte îndepărtat, Ford va deschide comenzile și pentru versiunea electrică a lui Tourneo Courier.
Ce motor fain