Motor / Transmisie

4.0

Înainte să vorbim despre motorizarea pe care a avut-o mașina condusă de noi, trebuie să menționăm, poate, cea mai importantă îmbunătățire primită de Ford Tourneo Custom. 

Este vorba despre o platformă nouă, cu 100 de kilograme mai ușoară decât cea veche și cu 30% mai rigidă. 

Acestea fiind spuse, noua generație Tourneo Custom poate fi comandată cu o gamă largă de motorizări. Ai la dispoziție unități diesel EcoBlue, de 2.0 litri, în versiuni de 136, 150 și 170 de cai putere, o versiune plug-in hybrid (care preia sistemul de propulsie de la Kuga PHEV), dar și o versiune pur electrică. 

Noi am avut la dispoziție propulsorul de 2.0 litri, diesel, cu 170 de cai putere și 390 Nm cuplu. 

Nu am condus celelalte versiuni diesel, dar după ce am parcurs câțiva kilometri cu acest Tourneo Custom de 170 CP, pot spune că celelalte motorizări diesel ar fi, cu siguranță, subdimensionate. Tocmai de aceea, îmi spunea reprezentantul Ford, versiunea cu 170 CP este cea mai căutată.

Propulsorul începe să tragă de la 2.000 de rotații pe minut și o face destul de bine. La turații joase, zgomotul motorului diesel nu este foarte pronunțat, dar atunci când calci mai hotărât pedala de accelerație, acesta tinde să devină accentuat. 

Totodată, când vrei să atingi viteze de autostradă, unitatea se turează destul de mult, dar cifrele de pe vitezometru nu cresc atât de repede. Până la urmă este de înțeles: vorbim de o mașină care cântărește în jur de 2.3 tone.

Dacă vrei să grăbești puțin procesul, poți selecta modul de rulare Sport. La fel ca în cazul celorlalte mașini, acesta ține turația mai ridicată și asigură un răspuns mai rapid al accelerației.

Mai ai la dispoziție modurile Normal, Eco, Slippery și Tow/Haul. Așa cum îi spune numele, acesta din urmă este gândit special pentru cazurile în care vrei să tractezi o remorcă, spre exemplu.

În cazul nostru, unitatea de 2.0 litri a venit alături de o transmisie automată cu 8 rapoarte, nou dezvoltată. Dacă nu o grăbești, cutia de viteze gestionează decent resursele unității. În caz contrar, timpul de reacție este puțin cam mare. O transmisie ușor "laggy", cum i-ar spune americanul.

O premieră este posibilitatea de a bifa o tracțiune integrală alături de această versiune cu 170 CP. Din păcate, mașina condusă de noi a livrat toată puterea doar roților din față.