Motor / Transmisie
Primul semn de curaj apare atunci când ridici capota. Honda a decis că este momentul să se alinieze trendului de downsizing și a instalat sub capota lui Civic doar motoare turbo. Eu l-am avut în test pe cel mai mic, de numai un litru.
Când treci de la vechiul aspirat de 1.8 litri, la o cilindree de numai 988 cmc s-ar putea să privești destul de sceptic. Mai ales dacă nu știi cu ce te ajută cuplul unui motor turbo.
De scepticism te vindecă repede unitatea cu trei cilindri, care garantează 129 de cai putere și un cuplu motor care va satisface clienții. Sunt 200 de Nm, livrați ușor mai târziu decât în cazul altor modele din segment, adică pe la 2250 de rotații. Este ca o palidă amintire a vechiului motor aspirat, care vedea cuplul maxim dincolo de 4000 rpm.
Mulți se întreabă dacă motorul de un litru este suficient pentru o mașină de asemenea dimensiuni. Depinde de utilizare. În oraș, motorul este vioi, livrează repede și nu dă semne de oboseală. Este o alegere inspirată. La drum lung vitalitatea se păstrează până într-un punct: cel în care rulezi pe autostradă. Dincolo de el motorul gâfâie, mai ales dacă mașina are numărul maxim de pasageri și bagajele lor.
Izolarea fonică a propulsorului este bună la ralanti, însă scade pe măsură ce urcați în zonele înalte: e un sunet interesant, care ar putea să placă unora dintre voi.
Unitatea de un litru a venit la pachet cu o transmisie manuală cu șase trepte, care se pare că a primit o timonerie ceva mai lungă decât vechea generație. Treptele de viteză sunt etajate destul de scurt.
Zici că-i tunata in vitan si fulgerata la castan