Calitate / Pret
La prima vedere, Honda Civic ține prețurile sus, deși concurența din segmentul compact este acerbă, iar eticheta este un factor decisiv în alegerile pe care le fac românii. Există însă și la noi suficienți fani Honda, care știu ce se ascunde dincolo de prețul piperat.
Socotelile pentru un Civic nou încep de la 17.500 de euro, însă versiunea noastră, echipată cu motor turbo de un litru și cutie CVT, echipare de top Elegance Navi, ajunge să coste 21.500 de euro. Trebuie să ținem cont că, deși e un preț piperat, mașina vine cu toate dotările de care ai nevoie și pe care plătești bani grei în cazul celorlalți rivali.
Nu cred că are rost să vă spun că un Kia C'eed comparabil, cu motor de 135 de cai putere și automată cu 7 rapoarte, echipare City, este considerabil mai ieftin: 18.100 de euro. Un Ford Focus 1.0 Ecoboost de 125 de cai cu automată și echipare Titanium se apropie amenințător la 20.600 de euro.
Bineînțeles, e loc și de alegeri mai scumpe. Mazda3 2.0 benzină, cu transmisie automată și echipare Revolution ajunge chiar la 23.400 de euro. De asemenea, un Hyundai i30 cu echiparea de lansare Exclusive, motor de 140 CP și automată, sare de 22.000 de euro.
Nissan Pulsar rămâne o propunere accesibilă, cu motorul său de 1.2 litri, 115 CP, automată și echipare N-Connecta: doar 20.000 de euro. Nici Opel Astra nu se lasă mai prejos, echiparea Innovation pe motorul 1.0 benzină, turbo de 105 CP, cu automată, scoțând din buzunar 20.100 de euro.
Ajungem și la Seat Leon, o propunere destul de accesibilă, la 19.600 de euro, preț valabil pentru un motor 1.0 benzină, cu 115 CP, DSG și echipare Style.
L-am lăsat la urmă pe etalonul segmentului, Volkswagen Golf, care vine cu un motor de 1.5 litri benzină, cu 130 CP, DSG, echipare Highline și un preț de 22.100 de euro.
Cea mai bun hathcback din segmentul compact la ora actuală