Honda CR-V

Motor / Transmisie

4.0

Honda a decis că noua generație CR-V nu va primi o motorizare diesel. Mai mult, japonezii sunt dispuși să urmeze noul trend, iar din 2019 vor propune și o versiune hibridă care mizează pe un motor pe benzină de 2.0 litri asistat de unul electric. Pentru moment, detaliile acestui sistem sunt ținute sub cheie de oficialii Honda.

În România, noua generație CR-V va fi lansată în această toamnă, iar clienții vor avea la dispoziție un singur motor: pe benzină. În versiunea cu transmisie manuală, motorul turbo de 1.5 litri dezvoltă 173 CP și 220 Nm, în timp ce în varianta cu transmisie automată CVT același motor dezvoltă cu 20 CP și 22 Nm în plus.

Testul din Austria ne-a pus față în față cu varianta cu transmisie manuală și tracțiune integrală. Pe hârtie, un SUV care cântărește peste 1.600 de kilograme și un motor de 1.5 litri cu doar 220 Nm nu vor face niciodată o pereche bună. Dar iată că lucrurile se schimbă în lumea reală.

Motorul de 1.5 litri este prezent și pe noua generație Civic și reușește să gestioneze situațiile într-un mod cât se poate de corect. Unitatea dă dovadă de vivacitate, oferă un sunet plăcut și vine la pachet cu o transmisie care oferă o elasticitate fantastică. Spre exemplu, în treapta a patra vei putea rula atât cu viteze de oraș (60 km/h în marea majoritate a zonelor pe unde s-a desfășurat testul), cât și cu viteze gândite pentru drumurile naționale. De la 3.500 rpm, sunetul produs de motor începe să-și facă simțită prezența și la nivelul habitaclului. Cât despre reprize, nu te aștepta ca această unitate să reușească vreodată să-ți lipească gâtul de scaun. 

Cutia manuală cu șase rapoarte are o timonerie destul de scurtă, precisă, iar primele două trepte favorizează situațiile în care mașina iese pe teren accidentat. Restul treptelor sunt lungi și ajută astfel la un consum redus. Iar dacă ești pus pe făcut economii, noua generație CR-V oferă modul de rulare ECON. Odată apăsat butonul, răspunsul accelerației este ușor anesteziat, iar sistemul de climatizare își modifică modul de funcționare. Pentru situațiile în care traficul este aglomerat, poți apela cu încredere la sistemul Start-Stop.

Pentru cei care se gândesc să iasă puțin și în off-road, Honda oferă un sistem de tracțiune integrală permanentă. Acesta este capabil să transmită până la 60% din cuplu către puntea spate. Mai mult, japonezii spun că, indiferent de situația din trafic, circa 5% din cuplu este direcționat către roțile din spate.

  • Anonim, marţi, 07.08.2018 11:22

    Pret mare . pastice pe alocuri made in Dacia , dinamica slabuta , consum maricel clar o masina doar pentru fanii marcii . Si la Honda fiabilitatea este tot de domeniul trecutului . In Amereica o masina similara costa cu minim 5 de dolari mai putin ca de aia au vanzari bune acolo este suv-ul clasei de mijloc .

  • floring, marţi, 07.08.2018 12:28

    e ok ! masina ideala de familie.

  • Kirotractor, marţi, 07.08.2018 12:37

    CR-V nu degeaba-i cel mai vîndut SUV din lume. Că-n Europa supra-taxată nu prea merge rețeta ține cred nu de preț, ci de estetica gîndită *globalist* de japonezi - și care, sincer, nici pe mine nu mă încîntă (nu-mi mai pierd timpul cu argumente *contra* non-subiective, că-i oricum inutil.) Rămîn însă la părerea că greșește cine vrea sportivitate de la un dulap d-ăsta înalt, în care doar literele UV din acronim au acoperire-n caietul de sarcini al segmentului. Concluzie - strict personală, firește: Mazda CX5 îmi pare-n continuare preferabilă, fie și numai datorită motorului *cinstit* = simplu, fiabil, aspirat. Adică fără plusul designului f. reușit. P.S. ...Chiar nici măcar o (UNA) poză cu interiorul de la cap la coadă și nu doar pe bucățele, AM?!

  • Rahateca Tedei, marţi, 07.08.2018 12:55

    bine ca toate Skodele si Seaturile iau de la 4.3 in sus :) daca e sa te iei dupa astia, Honda asta are linoleu pe bord, scaune din OSB si volan din PPR dar ne-am obisnuit :)

  • kim_vl, marţi, 07.08.2018 13:13

    Citesc AM-ul (si alte site-uri de specialitate) de, ce stiu eu, peste 10 ani. Dar ce, parca eu imi iau masina dupa stelele lor ?

  • @Rahateca calcat de Tedei, marţi, 07.08.2018 13:50

    parca plasticu ala ce imita lemnul putea fi chiar o bucata de lemn la cate lemne sunt pe lumea asta, doar e marca "premiu" nu?

  • Anonim, marţi, 07.08.2018 14:18

    CR-V - ul in Europa nu este deloc suprataxata ca se fabrica in Anglia in Europa doar vor profit mai mare . Honda nu are priza in Europa totul pare vechi la interior si sistemul de multimedia chiar daca este model nou tot nu este la nivelul europenilor . Butoane mari butucanoase pe plansa de bord si consola centra . Ergonomia lasa de dorit reteua de service este slaba sunt rigizi la disconturi si de aicia si vanzarile slabe .

  • Kirotractor, marţi, 07.08.2018 14:29

    Sînteți copii dacă intrați pe AM pentru *notele* date absolut plezirist, ca să nu zic aiuristic de-a dreptul (ex. cel mai haios - note diferite date la cîteva luni distanță pt. ACEEAȘI mașină !!! - CX-5 2.2 diesel aut. mai precis - 4,0 / 4,2.) Eu cel puțin apreciez de-o vreme mai mult dialogurile cu voi decît testele. Care, oricît de vioi-original ar fi scrise, rămîn incomplete și uneori chiar par subiective din motive independente de redactori. Strict ontopic: Honda nu ...poate efectiv să mai facă mașini proaste, dar cu stilul o cam dă-n bară lately (unde sînteți voi, foste CRX-uri, Civic-uri, S-2000 sau chiar ultimul CRZ...?)

  • Kirotractor, marţi, 07.08.2018 14:57

    @Anonim: Cînd scriam *Europa supra-taxată* mă refeream la TVA mai ales - care-n SUA nu există (deși unele state au *sales-taxes* de cîteva procente.) Cu lipsa discount-urilor - în afară de cele promovate oficial periodic - ai dreptate. Asta-i situația la noi mai ales, unde și prețul reviziilor / reparațiilor e astronomic la dealer. Prietenii știu însă de de ce. ;-) Iarăși ontopic o țîră: nu doar designul e *bătrînicios*, ci și ampatamentul îmi pare prea mic în raport cu lungimea mașinii (hibă specifică din păcate mai multor mărci nipone - inclusiv Lexus cu SUV-urile lui gen Tonka-Toys, deși extrem de high-tech și f. fiabile.)

  • unu, marţi, 07.08.2018 15:02

    Motor de 1.5 pe hardughia aia? Ba... da ne mai batem joc de noile generatii de masini? Se exagereaza deja cu downsizing-ul...

  • cos, marţi, 07.08.2018 16:42

    Mie Civic imi place, desi sistemu ala de info (folosit si pe CRV) e prafuit tare desi nou, dar asta e masina pentru pensionari si "pensionari" care nu se grabesc, nu conduc "sportiv" si apreciaza plasticul ala ce imita lemnul care arata absolut ingrozitor. Nu sunt fan nemtoaice neaparat (nici nu am detinut de altfel vreuna) dar se pare ca totusi, overall, sunt mai bune la aproape toate capitolele cand vine vorba de testele AM si nu numai...nu stiu care e explicatia :)

  • pipo, marţi, 07.08.2018 17:50

    Nu , nu e masina pt. pensionari , este doar un SUV veritabil . Asa trebuie sa fie / sa se conduca un SUV. CR-V-ul a mers pe drumul sau si nu sa-ndepartat de valorile initiale ale acestei clase si drept dovada vanzarile pe mapamond ,bine a facut. Un SUV trebuie sa combine in primul rand confortul si spatiul cu o reala potenta la iesirea pe teren accidentat. Iar un test drive la un SUV ca asta nu are nici-un rost fara testare in offroad , drept urmare chiar nu inteleg sensul acestui test . Mai mult decat ciudata imi pare comparatia cu CX5 ,Sportage si cine mai e pomenit mai sus. Competitia clasica pt. CR-V este Toyota cu RAV , Subaru cu Forester si mai nou Mitsubishi cu Eclipse , s.a. Chiar nici macar sa nu amintiti de acestia ? Pai nu stiu daca mai reuseati sa-i dati 3 stele la preturi daca aminteati pe toti , nu ? Acuma o sa spuneti ca ala nu stiu ce motorizare avea, alalalt avea numai cutie automata , etc. Nu, mai bine-l compari cu pseudo/"street" SUV-urile de mai sus.

  • Kirotractor, marţi, 07.08.2018 17:54

    @cos: Apropo de succesurile :-) produselor VAG în mai toate testele, explicațiile-s relativ simple - două-n principiu, deși antinomice: 1. unele mașini sînt chiar bune - îndeosebi la raportul spațiu interior/dimensiuni - și vin cu o calitate percepută care ia ochii (excepție - ultimele noutăți gen T-Roc, făcute cu obsesia economiilor, dar nu și a prețurilor accesibile.) 2. băieții au un departament marketing-PR f. bun, care-n plus știe să meargă la limita mituirii... legale pe tot mapamondul. Clar că nimeni din branșă n-o să recunoască asta, deși observ că pînă și unii dintre nemții lor s-au cam săturat să-i umfle aiurea - ex., ADAC a testat recent un VW Touareg 3.0 V6 TDI (286 CP) care costă standard vreo 60.000 euro, însă exemplarul probat trecea de 107.000 !!!(informație utilă și pt. unii care susțineau că Touareg-ul îl mănîncă de viu pe Santa Fe... cam la aceiași bani. ;-)) Alte remarci: interiorul lui Passat ar părea mai *premium*, iar unele detalii sînt de toată jena (suporturile pt doze de pe Kia Picanto fiind mai funcționale după adac-iști...) Iar dieselul testat e mai nașpa decît cel cu putere mai mică, plecarea de pe loc fiind anemică din cauza cuplului dezvoltat la turații mai mari. Plus consumul *eco* de 8,8 l/100 km a fost considerat prea mare. ...Și totuși, nota finală dată Touareg-ului v 0.3 nu-i deloc rea (2,3), criticile fiind probabil doar un avertisment ca VAG să sară cu mălaiu mai mult, ca pe vremuri. :-))) P.S. ADAC a notat la fel de bine (2,4 = *gut*) și fosta C-RV 1.6 i-DTEC MY 2016 (160 CP) - care a consumat doar 6,1 l/100 km în *eco-test* și s-a descurcat onorabil în offroad (soft, evident.) ...O decizie nu prea inspirată actuala renunțare la diesel deci - părerea mea și asta, clar, deși nu mă omor nici după diesel-uri, nici după SUVuri.

  • cos, marţi, 07.08.2018 18:38

    @pipo daca si CRV e off-roader adevarat apai nu stiu ce sa mai zic...nu ma dau specialist dar nu, nu cred ca japonezii au facut masina asta ca sa concureze forester. Raman la parerea mea ca e o masina pentru oameni linistiti care plimba copii la gradinita nu pe coclauri. @kiro deci asa: unele chiar sunt bune si restu platesc pe unu si pe altu sa zica de bine despre masinile lor...well daca e asa atunci le-a iesit avand in vedere ca se bat acolo sus la vanzari :)

  • pipo, marţi, 07.08.2018 19:36

    @cos : eu am zis ca e un "SUV veritabil" si nu un off-roader adevarat . Ca de altfel si Forester. Fiecare intelege ce vrea dar cred ca am scris destul de explicit. Bineinteles ca fiecare poate avea opinia lui si nu urmaresc sa intru in polemici. Eu de exemplu cunosc doar 2 persoane/amici care au CR-V, dar nici unul nu-l are ca sa-si duca copii la gradinita ci pur si simplu pt. ca unde locuiesc ei (unul in Ilfov si altul in Bran , ca sa fiu mai precis) de multe ori drumurile se transforma chiar si in "coclauri" mai ales iarna. Acuma depinde ce intelegi prin "coclauri"- eu nu vorbesc aici de varful muntelui- dar eu am vazut CRV-ul in actiune si se descurca mai mult decat onorabil in situatii destul de dificile si unde sunt convins ca un CX5 nu se descurca. Ce-ai fi vrut sa-si ia oamenii astia , Wrangler? Si foarte multi din clientii CR-V sunt in aceasta situatie. Bineinteles ca sunt si din cei care spui tu si care nu urmaresc decat comfortul si siguranta unui SUV.

  • M1, marţi, 07.08.2018 20:10

    "Pentru prima dată în gama CR-V, japonezii oferă și un portbagaj cu deschidere electrică." Sunteti intr-o mica eroare! Totala! De ce nu va informati? Sau poate aveti dreptate! In 2013, CRV-ul nu avea numai inchidere, ci si deschidere. Si nu era numai electrica, ci si din telecomanda. Curat Erevan. Radio.

  • M1, marţi, 07.08.2018 20:48

    Cât despre a compara Honda cu Hyundai sau Kia... E destul de greu... Ca atunci cand ați comparat Toyota cu Renault.. Și de ce nu și cu Fiat? Este? Tot 4 roți. ..

  • someone, marţi, 07.08.2018 21:11

    ca tot veni vorba de hybrizi honda, eu ma intreb de ce honda nu foloseste ca motor termic K20-ul de pe type R EP3. in combinatie cu motorul electric, ar iesi noxele, iar performantele nu ar fi deloc rele. plus ca am avea un aspirat de 8000 rpm

  • PMC, marţi, 07.08.2018 22:00

    1.5 benzina pe mastodontul ala? :) Ce prostie sinistra...

  • @PMC, marţi, 07.08.2018 22:34

    Mercedes a scos 1000cp din 1000cmc.

  • Tatraurs, marţi, 07.08.2018 22:35

    @Kirotractor."băieții au un departament marketing-PR f. bun, care-n plus știe să meargă la limita mituirii... legale pe tot mapamondul"Aveti foarte mare dreptate in legatura cu Vw,citeam acum o luna intr-o revista germana(romaneasca) care se vinde si la noi un test comparativ intre Honda Civic,Renault Megane,Fiat Tipo,Hyundai i30 si Vw Golf.Pe locul 1 din acest test a iesit masina cea mai scumpa,cu cea mai proasta suspensie,cel mai slab motor ca putere,cea mai poluanta dupa testele oficiale,cu cel mai zgomotos motor si cu cel mai mare consum si singura din test care avea o cutie cu 5 trepte.Da,era Vw Golf. Sa nu mai zic ca il prezentau la misto ca ar fi intr-o echipare medie,trebuia sa iasa bine la pretul comparativ iar din poze se vedea clar ca e in cea mai scumpa echipare si ar fi costat pe bune cu 5000e in plus fata de concurenta care avea in standard tot ce avea golful optional.

  • vianu, miercuri, 08.08.2018 07:19

    @Tatraus....imi permiteti sa ridic doua degetele si sa raspund? - Noi, cand vedem pe jos o revista, un ziar, un AUTOBILD il aruncam....la cos!

  • xxx, miercuri, 08.08.2018 09:16

    SUV 7 locuri=shaorma cu di toate! Mașina are un design ciudat pentru mine, in rest au încercat sa facă un SUV care ar putea sa mulțumească întreg mapamondul, vânzările spun ca au făcut bine!

  • zet, miercuri, 08.08.2018 11:40

    @M1..asa e, ai dreptate. in timp ce japonezii (de la honda) bat pasul pe loc de ani de zile, coreenii (KIA si Hyundai) au trecut pe langa ei vajaind. chiar nu ai cum sa compari pe unii care traiesc din amintiri si fac niste mediocritati pe roti, cu niste baietii care ridica stacheta cu fiecare model nou lansat. honda e istorie si tot demonstreaza asta la fiecare model, o zbatere a kitschului si a compromisului pe care nimeni, sanatos la cap, nu o cumpara in Europa. calitate indoielnica, fiabilitate slaba, sisteme de infotainment care pot incanta doar pe cei prezenti la un balci satesc, materiale slabe. baietii au ajuns rau si in comparatia cu conationalii lor, Nissan sau Mazda sunt departe, departe, departe. honda e genul de marca pe care nimeni din Europa nu o sa o regrete cand o sa dispara de aici.

  • xxx, miercuri, 08.08.2018 12:30

    @M1 In 2017 Honda are 2 modele mai bine vândute (Civic si CR-V) decât Hyundai (Elantra si Tucson), Kia nu exista in TOP 20 cele mai vândute mașini. Daca tot vorbim de SUV sa incercam sa comparam CR-V 748 000 in scădere cu -0,4 fata de 2016 si Tucson 620 000 in scădere cu -3,8%. Cel mai vândut SUV in 2017 este Toyota RAV4 807 000 in creștere cu 11%. Kia+Huyndai depășesc in vânzări Honda, dar sunt foarte departe de cei mari! Așa ca las-o un pic mai moale cu coreenii, vin din urma brandurile din China, care au tehnologie/cash cat nu poți sa-ti închipui. Pentru mine ce este sigur, Honda daca rămâne brand de sine stătător va dispărea din cauza lipsei de cash(vezi Mitsubishi) @zet îmi pare rău dar europenii nu sunt nici cei mai mulți, nici cei mai deștepți,nici cei mai frumoși si nici cei mai puternici de pe Terra.

  • adi_10, miercuri, 08.08.2018 16:35

    Cred ca un motor de 2.0 si tot atatia cai ar fi fost de preferat (nici din punct de vedere al taxelor diferenta nu ar fi deloc mare). In rest masina arata bine, nu e geniala dar iti ofera tot ce ai nevoie. mi-as lua ceva de genu' in momentul in care as avea copii. oricum nu am avut niciodata o Honda dar din ce stiu este o masina fiabila. P.S 1: nu-mi place deloc cum e amplasat schimbatorul P.S 2: @AM, ce rahat de poze la interior sunt astea??? nici o poza cu tot bordul!!!!!

  • usa, miercuri, 08.08.2018 21:17

    am postat ieri un comentariu dar vad ca nu apare ! deci eu ca posesor de CRV nu pot exprima o opinie pe acest site ! bravo natie !

  • kim_vl, joi, 09.08.2018 13:31

    Eu de-abia astept 1.3-ul de 180 CP de la Fiat-Jeep sau 1.3-ul TCe de 150 CP de la Renault.