Interior
Când vine vorba de interior, știm foarte bine că japonezii nu se omoară să facă fel și fel de artificii nemaivăzute. Dar, într-un stil asemănător cu pictatul pe bobul de orez, aceștia sunt foarte atenți la detalii și la nuanțe foarte fine. În interiorul lui ZR-V, totul este orientat către maximizarea ergonomiei, pentru că inginerii au studiat atent cele mai bune poziții pentru manetele din spatele volanului, butoanele de pe ușă, controlul sistemului de multimedia și chiar au explorat metode să nu existe reflexii în ecranul instrumentarului de bord.
Cum aminteam și mai devreme, ZR-V este construit pe platforma lui Civic. Prin urmare, interiorul este foarte asemănător cu cel al fratelui mai mic. Prima diferență pe care o sesizezi sunt elementele care reglează aeratoarele. La Civic, acel element arată ca un joystick, în timp ce la ZR-V au un design rectungular, ușor clasic.
În mare parte, habitaclul este acoperit cu materiale moi, plasticele tari fiind păstrate pentru zonele inferioare, unde mâinile nu prea îți ajung. Nimic ieșit din comun pentru acest segment de preț. Am avut la test nivelul de echipare de top, prin urmare scaunele sunt făcute dintr-o combinație de piele sintetică și piele naturală. Scaunele sunt destul de confortabile, oferă o poziție foarte bună la volan, vin cu funcție de încălzire și, probabil, cel mai silențios și fin sistem de Easy Acces testat în ultimul timp. Ai impresia că sub scaun este un nor, fericit că se mișcă în cel mai ușor mod cu putință.
În niște timpuri în care toți producătorii auto elimină butoanele fizice de orice fel, integrând comenzile direct în sistemul de multimedia (o mare blasfemie dacă mă întrebați pe mine), cei de la Honda au păstrat totuși butoane fizice pentru sistemul de climatizare, un lucru pe care mereu o să-l apreciez.
În privința spațiului, ZR-V are loc generos pentru 5 pasageri, oferindu-le și celor din spate suficient loc la cap și la picioare. Cel puțin la înălțimea mea de 1,85 metri, nu m-am simțit o secundă înghesuit în această mașină.
Portbagajul, în funcție de poziția scaunelor, poate cuprinde 370 sau 380 de litri (pentru ZR-V Sport), iar cu bancheta rabatată, volumul impresionant ajunge la 1.312 litri (1.291 litri pentru ZR-V Advance), inclusiv spațiu pentru bateria integrată.
Toyota Corolla Cross are un volum al portbagajului de 380 de litri, iar Nissan Qasqhai are un volum de 455 de litri. De la Hyundai Tucson veți obține un portbagaj de 616 litri, în timp ce Renault Austral are un volum de 430 de litri.
Dacă nu mergi cu viteze de autostradă, unde zgomotul de la vânt, dar și cel al motorului își fac simțite prezența, vei observa că ZR-V este mai mult decât bine izolată fonic. Spre exemplu, niciodată nu am auzit zgomot la rulare de la interacțiunea pneu-drum, chiar și cu pneurile de iarnă montate.
Păi dacă asta e 46 keur , un CRV cât draci a mai ajuns ? Nu mai bine puneau ei motorizarea asta pe anemicul ăla de HRV și-i dădeau o șansă ? Mă rog, nu știu detalii, dar curioasă decizia să vină cu modelul ăsta , care nici nu pare să rupă gura târgului, nu știu ce așteaptă de la el la banii ăștia. Iar cei 380 l pt portbagaj, la clasa asta și la targetul de clienți pe care îl au ei, e puțin, mult prea puțin , puteau să facă un efort și să fie măcar peste 400. Degeaba încap fără efort 5 persoane dacă nu ai unde să pui 2 valize. Oricum, avem încă un exemplu la ce nebunie a dus această suv-izare forțată a pieței auto . Înțeleg din articol ca este fratele lui Civic, platforma, motorizare ,tehnologii , interior , etc. și are doar câteva zeci de kg în plus dar costa cu aprox 10 keur mai mult !!! Nu știu, sper să nu exagerez, dar nu cred ca sunt departe .