Motor / Transmisie
Ne-am împrietenit cu versiunea diesel de 141 de cai putere a modelului asiatic, singura disponibilă pe piața din România. Sub capotă se ascunde un motor cu o capacitate de 1.7 litri, puțin cam zgomotos atunci când căutați zonele înalte ale turometrului.
Merită însă efortul auditiv, pentru că descoperiți cei 340 de Nm, livrați fără jumătăți de măsură dincolo de 2000 derotții. Nu vă avântați însă spre zone prea înalte pentru că plaja de cuplu are și ea limitele ei, iar mașina ar putea da semne de ușoară epuizare.
Vor fi rare situațiile în care veți simți asta, pentru că resursele sunt îndestulătoare, iar transmisia automată cu șase rapoarte va avea grijă să le exploatați corespunzător. Alternarea treptelor se face destul de liniar, iar retrogradarea, surprinzător, este destul de promptă pentru un model din acest segment.
Depinde însă și de modul de rulare pe care îl alegeți. Ați citit bine: Hyundai i40 vine cu trei moduri de rulare: normal, Eco și Sport. Acesta din urmă menține cutia de viteze într-un ritm alert. Modul Eco anesteziază în schimb toate funcțiile mașinii.
Imi place masina, mai mult spatele decat fata. Interiorul si el este reusit, insa bordul putea fi mai "premium" putin. Cred ca se califica in segment si daca luam in calcul pretul cerut pentru dotarile pe care le are si pentru cutia automata, eu cred ca merita luat in calcul (Pe site sunt preturi cu oferta, cum practica de obicei Hyundai, versiunea de top fiind 26000). Poate nu este la fel de tehnologizata ca un Passat, dar la banii ceruti si servicile pe care le ofera eu cred ca este o oferta foarte corecta. Un mare plus mai este garantia de 5 ani.