Hyundai Kona Electric

Electric 204CP (546km) Aut1

Motor / Transmisie

5.0

Probabil mulți dintre cei care nu au văzut vreodată un automobil electric pe viu se întreabă ce se află sub capotă. Se află tot un motor, doar că el este electric și are dimensiuni mult mai mici decât unul convențional. Este și cazul lui Kona electric, care folosește un motor cu zero emisii similar celui de pe Ioniq EV, disponibil însă în două versiuni de putere.

Cea de bază, care va fi, probabil, și mult mai accesibilă, livrează 136 de cai putere. Versiunea mai puternică, oferită la testul din Norvegia, are 204 cai putere. Din fericire, indiferent ce versiune alegeți, cuplul motor este același. Și este foarte generos, dacă ne gândim că simți instant 395 de Nm sub pedala de accelerație.

În cazul versiunii de 204 cai putere, senzațiile sunt uimitoare. Nu am mai simțit o mașină electrică de asemenea dimensiuni, cu o accelerație atât de rapidă, de când am condus BMW i3. Cuplul motor te pironește în scaun și îți derulează totul cu o viteză fantastică. Accelerările la viteze urbane te vor lăsa cu gura căscată. Aplombul scade pe la 130 de km/h, dar nu atât de mult încât să facă din Kona electric o mașină lentă. Până în acel punct, ai senzația că mașina ta are resurse inepuizabile.

Totul este gestionat cu ajutorul unei transmisii automate cu o singură treaptă, care dispune de o tehnologie Shift By Wire. Asta înseamnă că nu există o conexiune mecanică între ea și motorul electric.

Kona electric oferă mai multe moduri de rulare, selectabile cu ajutorul unui buton amplasat pe consola centrală. Există un mod Eco, unul Comfort și unul Sport. La nevoie, atunci când autonomia este într-un punct critic, există și un mod Eco+, care oprește funcționarea aerului condiționat și te lasă fără o mare parte din resursele ascunse sub capotă.

Am condus mai mult în modul Comfort, dar chiar și acesta are un răspuns extrem de sensibil al accelerației. Nu mai vorbesc de modul Sport, în care este aproape imposibil să conduci în oraș. Răspunsul atât de prompt al accelerației este inconfortabil.

  • ACE - Craiova, joi, 26.07.2018 11:44

    HYUNDAI - ai facut ceva DEOSEBIT cu acest model. BRAVOS !!!! II lipsesc doar doua elemente pentru a fi un EV ideal: 1. un portbagaj ceva mai generos; 2. o varianta 4x4, aidoma JAGUAR I-Pace si TESLA Model X....... .......pe care insa le bate la PRET - evident. Test drive-ul de nota 10 !!! As fi curios daca GARDA LA SOL a variantei EV este de 17 cm (aidoma variantei HYUNDAI Kona clasica, cu motoare termice) .....

  • Octavian, joi, 26.07.2018 12:06

    "Totul este gestionat cu ajutorul unei transmisii automate cu o singură treaptă, care dispune de o tehnologie Shift By Wire. Asta înseamnă că nu există o conexiune mecanică între ea și motorul electric." Daca nu este conexiune mecanica intre motor si transmisie, atunci cum se invart rotile? :) Se fac greseli si pe partea de putere la statiile de incarcare. kWh este unitate de masura pentru capacitatea energiei stocate, kW este puterea. Statiile de incarcare au puterea masurata in kW, exact ca si puterea motorului electric.

  • Octavian, joi, 26.07.2018 12:25

    Ma bate si pe mine gandul unei masini electrice ca pe majoritatea celor care citesc acest articol. Pentru moment una de oras, adica sa inlocuiesc actuala benzinara compacta (de care insa sunt multumit) cu un electric lasand insa ca masina de familie sa ramana cu motor conventional. In aceste conditii pe mine m-ar interesa mai putin autonomia si viteza maxima sau portbagajul. M-ar interesa insa sprintul (sa fie in jur de 8-9 sec) si incarcarea la priza normala 220V/16A.

  • pipo, joi, 26.07.2018 12:28

    Ar fi meritat un punctaj si mai mare doar si pt. a incuraja segmentul. De ce i-ati dat doar 3 stele la tinuta de drum ? Cu ce modele l-ati comparat in aceasta privinta , ce treaba are Leaf si Golf cu Kona ? Sunt in aceeasi clasa ? E un SUV-Crossover si nu are cum sa aiba aceeasi tinuta cu un Golf , are alte avantaje practice pt. care clientii il aleg. Bravo coreenilor , in sfarsit parca vad un model care dovedeste ca totul este real si unde tehnologia evolueaza realistic spre electrificare dintr-un model normal si nu tot felul de uratenii sau ciudatenii rupte parca din niste filme SF proaste. Aceasta autonomie de peste 400 km reali chiar incepe sa sune interesant. Nu prea inteleg nici partea cu optimismul raportat la prezenta in tara noastra, adica unde sa-ti incarci o astfel de masina pe la noi ? Nu cred ca o sa apuce generatia asta de Kona sa vanda prea multe modele pe la noi, dar ramane un model extrem de interesant zic eu pt. alte tari.

  • Octavian, joi, 26.07.2018 12:34

    Ce e nasol in acest moment este ca nu se stie ce se va intampla peste 6-8-10 ani cu o electrica cumparata astazi. O voi mai putea vinde cuiva SH ??? Cine ar cumpara in 2025 o electrica fabricata astazi ? Oricat de tentanta ar fi acum sigur devalorizarea va fi mare pentru ca pretul inlocuirii bateriilor va fi mai mare decat valoarea masinii de atunci.

  • Snow, joi, 26.07.2018 12:52

    Frumos articol, felicitari ! Si masina e interesanta, cu siguranta. Descurajante totusi datele legate de incarcarea electrica: o casa obisnuita din Romania (nu zic de un apartament de bloc) are un bransament monofazat de vreo 6 KW. Toata casa ! Cum sa faci sa 'eliberezi' 100 Kw pt. incarcarea 'rapida'. Cele mult vreo 2-3 KW si asta daca nu ia foc priza ... Pe de alta parte auzisem de statii rapide de 50 KW, de 100 KW (dublu !) inca nu. Deranjanta si povestea cu tractiunea fata. Sincer nu as numi SUV autovehiculul care nu are tractiune integrala. Garda la sol are ceva ? Cam cat ? Despre durata de viata a bateriei are rost sa vorbim aici ? Sau e in subiect tabu ? Putem macar afla cat costa o baterie noua ? ca piesa de schimb cu montaj si reciclare pt cea veche incluse ... revin cu o rugaminte mai veche apropos de autonomie: intra pe autostrada cu bateria incarcata, da-i maxim permis (in RO 130 km/h), in Norvegia poate 110 km/h (cu platforma tocmita in spate) si tine-o asa pana se opreste, eventual cu aerul conditionat pornit si cu masina incarcata la sarcina maxima. Vezi cati km ai parcurs. Aia numesc eu autonomie.

  • Kirotractor, joi, 26.07.2018 13:33

    Subscriu la tot ce-ați spus - inclusiv la optimismul nu prea justificat apropo de viitorul succes al E-Konei (sau Konului? ;-)) la noi. ...Unde un start lansat al *erei E* ar putea avea loc doar odată cu lansarea vreunei E-Dacii la 17-18 mii euro, plătită deci jumate de stat și-n final cam la același preț cu versiunile IC. E-coreanca-i excelentă, dar la 35.000 spre 50.000 euro (preț listă Germania în funcție de baterie/echipare) n-ar... electriza prea mulți clienți în România. Deși Hyundai se remarcă prin randamentul f. bun al utilizării energiei (și e-Ioniq are-n teste cel mai bun consum kWH/km), iar fiabilitatea n-are cum să fie mai rea decît a benzinarelor, ci dimpotrivă. E-problema apărută însă recent la orizont nu afectează doar pe Hyundai - vb. de ritmul lent de fabricație al bateriilor (Li-Ion deocamdată mai toate), care conduce la termene de livrare prea lungi, cererea depășind cu mult oferta. Pe piețele bănoase și eco-trendy, clar, deci și la norvegieni.

  • Nelu.Pantofaru, joi, 26.07.2018 17:53

    @Kirotractor cand o sa se lanseze o Dacie electrica sau mai precis cand automobilele electrice vor fi mai cerute si mai ok la pret nu vor mai exista acele eco bonusuri. Bonusurile se dau acum ca sa incurajeze industria si nici decum mediul.

  • drogon, joi, 26.07.2018 18:36

    Dupa 7-10 ani iti cumperi alta noua, ce sa o mai vinzi. Poti sa te uiti la Tesle cat de bine isi pastreaza valoarea dupa 5 ani si sute de mii de kilometri. Masina asta se speculeaza ca va fi 35-37k euro in versiunea long rage, iar daca cel mai nou bonus de 2k euro va fi adoptat de primaria capitalei, bonusul total pentru o electrica va ajunge la 13.5k euro, deci o Kona la 22-25k euro va fi foarte posibil. Puteti gasi pe youtube review-ul de 2 ore facut de Bjorn Nyland si o sa vedeti cat de incantat este de masina si cum se compara cu alte modele electrice.

  • Coco, joi, 26.07.2018 20:15

    Deși mulți colegi de pasiune nu vor fi de acord cu mine consider că la ora actuală singurele soluții viabile în general dar mai ales în România sunt modelele hybrid si modele plug in. Bine ar fi să avem o înlocuire treptată a termicelor cu acestea sau măcar creșterea acestora si chiar a mild hybridelor. Modelele electrice sunt viitorul dar....peste 10-15 ani... actualmente sunt mai mult de imagine decât de utilitate raportat la multe aspecte care implică un auto

  • PMC, joi, 26.07.2018 20:38

    Daca nu va exista o RE VO LU TI E in domeniul bateriilor, masinile electrice cu tehnologia actuala a bateriilor nu au niciun viitor. Indiferent ce minciuni toarna astia cu autonomia bateriilor. La modul real, o masina electrica in ziua de azi consuma 25kWh/100 km. Pentru 500 de km autonomie, greutatea masinii ajunge sa goleasca bateriile mai repede, consumul e mai mare decat cel amintit de mine. Deci se intra intr-un cerc vicios. De asemenea e nevoie de o infrastructura de incarcatoare pe care noi nu o avem. Dar nu o au nici tari mult mai rasarite, cum e Germania. Nici acolo nu ai unde sa-ti incarci masina in momentul in care numarul lor creste. Vom vedea, dar bateriile raman marea problema a electricelor.

  • Kirotractor, vineri, 27.07.2018 09:57

    @drogon: Prețul real e în comentariul de deasupra ta, dar ce rost are să citești toate aiurelile? :-) Mai exact, Long Range-ul Premium e disponibil începînd cu 45.600 euro-n Germania, Trend-ul cu bateria mică fiind cu 11K mai ieftin, dar deloc accesibil la modul absolut nici el: https://www.motor-talk.de/news/elektro-kona-ab-34-600-euro-t6374982.html @coco: Subscriu - hibridele-s veriga intermediară valabilă. @PMC: De acord apropo de limitările producției bateriilor și-a dificultății extinderii punctelor de încărcare, plus a producției efective de curent în ipoteza generalizării EV-urilor. ...Dar nu și apropo de consumul specific REAL kWh/100 km (care-i la un E-Ioniq de ex. jumate din ce scrii - cca. 12 kWh/100 km adică.) Strict ontopic, E-Kona e f. reușit și confirmă progresele coreenilor la capitolul *electrice* (nu degeaba s-a asociat Audi cu ei ;-)). Concurența lui va fi mai ales internă (Niro-EV, Ioniq), dar nici Nissan Leaf nu-i de neglijat - deși are probleme cu managementul răcirii bateriilor la încărcări rapide. Sora... romboidală Zoe a lui Nissan la fel, plus că rămîne cred prea scumpă pt segmentul mic de care aparține. Tesla Model 3 ar fi și ea pe listă, da-i cam *vaporware* deocamdată pt. europeni, iar versiunea de bază relativ ieftină - și pt americani. BMW i3 rămîne prea lifestyle-scump, E-Golful ar avea nevoie d-un plus la autonomie... și cu asta e cam gata E-defilarea. Totuși, un Kona 4x4 1.6 T-GDI de 177 CP ar fi preferatul meu versus electricul de 204 CP (cu echipare și dinamică aprox. egală, dar fără tracțiune integrală.) ...De ce? Simplu - plusul de preț al EV-ului (încă apreciabil și după eco-bonusul românesc baban) s-ar amortiza după f. mulți km, iar după 7-8 ani ar trebui să-i schimb doar bateria aia de 12 volți...

  • ACE - Craiova, vineri, 27.07.2018 10:08

    Despre preturi: Până în prezent, în afara Coreei de Sud, prețul s-a anunţat doar în: - Norvegia (prețul de bază pentru versiunea de 64 kWh este de 325.900 NOK (39.813 USD) şi - Marea Britanie (prețul de bază pentru versiunea de 39 kWh este 29.495 de lire sterline (39.090 USD) kWh iar pentru versiunea de 64 kWh este de 36.295 de lire sterline (48.100 USD). https://insideevs.com/hyundai-canada-accepting-kona-electric-pre-orders-california-is-not/

  • LLL, vineri, 27.07.2018 14:35

    "La acest capitol am o veste bună și una proastă. Vestea bună este că Hyundai Kona electric se va vinde și pe piața din România. Vestea proastă este că nu avem un orizont de timp pentru asta. Nu știm când va debuta versiunea cu zero emisii pe piața de la noi din țară, însă cel mai optimist scenariu vorbește despre prima parte a anului viitor. Domnule Mirica, imi pare rau sa va contrazic, dar scenariu optimist nu exista in Romania. Personal, ma obosesc inutil de aproape 2 ani sa achizitionez un Ioniq electric, iar cel apropiat termen, raspuns primit de la Hyundai Ro: " masina va veni cand va dori importatorul sa o aduca" - adica cel mai devreme in primavara anului 2019, cu mult optimism. Despre Kona electric, dupa mine, cel mai optimist scenariu ar fi ca masina sa ajunga in RO dupa anul 2020 sau cand "va dori importatorul"....

  • pipo, vineri, 27.07.2018 15:14

    @LLL : pai nici eu nu as aduce modele electrice in RO daca as fi in locul oricarui importator . Presupun ca decizia lor are mare legatura cu faptul ca infrastructura de alimentare a acestor modele este ca si inexistenta la noi si nici nu cred ca au prea multe motive sa aiba incredere in promisiunile factorilor de decizie in dezvoltarea acestei infrastructuri.

  • joe, duminică, 29.07.2018 12:35

    Abia asteapta autoritatile "invazia" de electrice in Ro.Va fi kw atul cat un litru de benzina!))

  • dan, miercuri, 01.08.2018 00:11

    Cu parere de rau, aceasta masina este deja depasita. De la anul vor incepe productia de acumulatori li-ion + supercapacitori. Deci pana ajunge la noi, cu astfel de preturi astronomice deja este depasite moral. Grupul vag scoate pe banda rulanta impreuna cu skoda si seat peste 5 modele de masini numai in 2019 cu astfel de tehnologii care vor marii autonomia, timpul de incarcare scazut si greutatea masinii mult diminuate. Preturile nu se cunosc dar daca ei continua cu modele consacrate plus super capacitorii pentru demaraj o sa fie cred, mult mai ieftine ca cele pe acumulatorii clasici. Avantajele vor fii mult mai mari deoarece supercondenastorii rezista bine si 10 ani de full rulaj fara sa-si diminuieze din potential. Un lucru interesant, nu v-a scadea mult pretul de revanzare deoarece supercondensatorii nu sunt asa usor de omorat in ciclurile de incarcare. Atentia marita pe modelele koreene nu se justifica din moment ce opel vine si el cu noi modele tot super performante de la anul. Tot de la anul cei de la volvo,renault si mercedez vor venii cu noi tehnologii cu autonomii de peste 600-800km parcursi la un singur ciclu de incarcare. Nu va grabiti cu tehnologia aceasta de tranzit. Au baietii in sertare altele mult mai destepte, urmeaza si acelea.

  • dan, miercuri, 01.08.2018 00:21

    Toyota vrea insistent sa bage pilele de combustie cu ajutorul Volvo si Ford. Nenea cu Tesla deja se gandeste sa rupa parteneriatul cu Thosiba si sa implementeze fuioare de supercondensatori hibrizi cu lithium ion care deja le testeaza in Florida. Toate acestea sunt cu un singur scop gandite, sa diminuieze costul de fabricatie. Noi in schimb ne vom bucura la ce vand Koreeni masini depasite moral care dupa 5 ani trebuie sa scapi de ele altfel vei platii inca o masina ca sa schimbi grupul de acumulatori.

  • dan, miercuri, 01.08.2018 00:30

    Cautati inventiile lui Iustin Capra care arata ce autonomie trebuie sa aibe o masina electrica ( peste 1.000 km ) daca este hibridizata si ce cost ar trebui sa aibe astfel de masina full dotata cu optiuni - max 16.000 euro. Pe el nu-l baga nimeni in seama?! Pana la 45.000 euro ce contine masina koreeana? Este din platina sau aur?

  • Seth, miercuri, 01.08.2018 09:36

    @dan, pe pietele din vest un Kona EV full option e mai ieftin decat un E-Golf chel in ciuda faptului ca are bateria cu capacitate aproape dubla.

  • ACE - Craiova, marţi, 21.08.2018 13:16

    Preturi HYUNDAI Kona EV - www.meinauto.de 21.08.2018 Modelul constructiv 39,2 kWh 60 kWh Varianta TREND 34.600 EURO 39.000 EURO Varianta STYLE 38.100 EURO 42.500 EURO Varianta PREMIUM - 45.600 EURO https://konfigurator.meinauto.de/hyundai/neuwagen/kona/angebote/kona-elektro/konfigurator/#!/ausstattungslinie/style/72636/20,25/private/63573-279-165183/3033/5b7bddab54238