Interior
Odată cu trecerea la o generație nouă, Hyundai Kona a primit un interior simplificat, dar în același timp mai digitalizat. Chiar dacă majoritatea funcțiilor au fost preluate de ecranul central al sistemului multimedia, mai regăsim destul de multe butoane fizice în partea inferioară a display-ului. Ceea ce nu este un lucru deloc rău.
Ele sunt, de fapt, scurtături către sistemul de navigație, dar te și ajută să interacționezi mai ușor cu sistemul multimedia (schimbi postul radio, modifici volumul, etc.).
Mai apoi, cu sistemul de climatizare interacționezi tot prin intermediul unor butoane fizice.
În partea din față a tunelului central (pentru a putea fi accesate mai ușor) regăsim două prize Type-C, o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, butonul de selectare a modului de rulare și, nu în ultimul rând, butoanele pentru încălzirea în scaune și în volan.
Spațiul de depozitare din consola centrală este acum mai generos, în mare parte datorită faptului că selectorul transmisiei automate a fost mutat pe coloana de direcție. Deja nu mai putem spune "a la Mercedes-Benz", pentru că majoritatea producătorilor de automobile au preluat această modă.
Volanul a fost, la rândul său, modificat, iar acum vine cu o teșitură în partea inferioară.
În ceea ce privește materialele regăsite în habitaclu, acestea sunt calitative, plăcute la atingere, în special inserția metalică de la nivelul consolei centrale, care are un aer premium. Mai toate mașinile au în partea inferioară a habitaclului plastic tare, iar Hyundai Kona nu face excepție. Dar nu ajungi prea des acolo cu mâinile, așa că nu este foarte deranjant. Devine deranjant însă plasticul tare care îmbracă portierele spate.
Scaunele sunt destul de confortabile, iar asiaticii au fost ceva mai atenți la antifonare. Chiar și așa, la viteze de autostradă, tot mai ai puțin zgomot de fond.
Pentru că interiorul este finisat în nuanțe de gri și negru (cel puțin în cazul mașinii conduse de noi), ai la dispoziție un sistem de iluminare ambientală, care mai sparge puțin monotonia în condiții de lumină slabă.
Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 407 litri. Mai puțin decât cei 451 de litri ai lui Kia Niro. Cu 411 litri, Ford Kuga nu este foarte departe de Kona din acest punct de vedere.
A hidos cu fața aia bulbucată, spatele ăla de remorcă și interiorul ăla anost. Absolut hidos...