Jaguar E-Pace

2.0 Diesel Biturbo (D240) 240CP 4x4 Aut9 R-Dynamic S

Motor / Transmisie

4.0

Ca să fie sigur că zgârie corespunzător concurența germană, Jaguar și-a echipat noua odraslă cu o gamă largă de motorizări, unele dintre ele atât de puternice încât abia își găsesc un rival în segment. Cam așa s-a întâmplat și cu motorizarea testată de mine în Corsica, adică cel mai puternic diesel de pe E-Pace, unitatea de 2.0 litri și 240 de cai putere.

Ca și versiunile de 150 și 180 de cai diesel, și aici vorbim tot despre patru cilindri și despre un agregat din noua familie Ingenium. Motorul vine la pachet cu un cuplu extrem de generos, care însumează 500 de Nm, livrați încă de pe la 1500 de rotații. E foarte bine că primești atât de mult cuplu atât de timpuriu, însă parcă plaja de moment motor maxim se gâtuiește prea repede.

Nu mă înțelegeți greșit, sunt resurse suficiente pentru a face din E-Pace o mașină vioaie, cu poftă de depășiri sau excese pe autostradă. Însă, parcă lipsește explozia și entuziasmul motorului la turații înalte și la viteze ceva mai mari.

Asta poate și pentru că mașina este destul de grea. Are 1.9 tone, deși folosește multe componente din aluminiu, inclusiv capota motorului, hayonul și acoperișul. Masa destul de ridicată își pune amprenta și asupra eficienței, dar și asupra performanțelor, după cum vom vedea mai încolo.

Motorul diesel este asociat unei transmisii automate cu nouă rapoarte. Nu e nimic special, este un ZF de generație nouă, care schimbă liniar și alternează corespunzător treptele de viteză. Răspunsul său este ușor întârziat, iar în modul de rulare Dynamic, adică cel în care ar trebui să păstreze o turație ceva mai ridicată a motorului, are momente în care se simte înlemnită. În cadrul testului din Corsica au fost câteva situații în care am sacrificat inutil ieșirea din viraj pentru că modul automat nu a retrogradat în timp util. Din fericire există și un set de padele din aluminiu în spatele volanului.

Antifonarea dieselului este destul de bună la relanti, însă începe să pălească în fața spiritului gutural al dieselului când turometrul ajunge pe la 2500 de rotații.

  • Adrian C, joi, 01.02.2018 13:47

    Masina arata mult mai bine fata de concurenta nemteasca si chiar si XC40 care nu prea ai ce sa ii reprosezi. Asta pana o sa apara Macan junior. SI Porsche au anuntat in corossover compact care cu siguranta il va zgaria grav pe JAG cand se va lansa pe piata... sincer imi place mai mult locatia decat masina :))

  • Kirotractor, joi, 01.02.2018 14:38

    Hai să-ncep cu laturile OK ale *Baby-Jag*-ului - care, în ciuda criticilor mele de la precedentul articol dedicat lui, nu-mi pare totuși un rateu total al JLR... dacă ar fi ceva mai ieftin cred însă asta. Cu echiparea digi-comm-tech stă bine deci, ba și cu sistemele 4x4... că-s două (aici era locul pentru informații în plus din partea AM - mai exact, versiunile 4x4 cu puteri *normale* dispun de un Haldex, iar cele de top de GKN-ul mai capabil, cu două mecanisme tip pseudo-ambreiaj cu lamele situate pe laturile diferențialului-spate, aflate de altfel și-n echiparea lui Ford Focus RS.) Pe capitolul *stil* nu insist, gusturile fiind din start discutabile - mie de ex. îmi lasă impresii cumva dezlînate, :-) fiind dinamic privit din unele unghiuri și prea *umflat* din altele. Asta, trecînd cu vederea asemănarea dubioasă cu un anume f. modest Suzuki Swift - din față. Ori jantele/roțile mult prea mari raportat la dimensiuni/ampatament - în fine, poate-i doar părerea mea și asta. Marele lui minus e însă... un plus - la greutate. Normal cumva, platforma fiind împrumutată de la Evoque, cu mici modificări (ex.: sub-cadrul pe care stă motorul e prins acum rigid și nu elastic de caroserie, în scopul optimizării preciziei direcției - target atins ce-i drept.) Consecința inevitabilă totuși: în versiune HSE, E-Pace e cu 124 kg (!!) mai greu decît un F-Pace mai mare, identic motorizat... Multora le va plăcea însă puiuțul ăsta cam obez :-) (poate nu doar unor badge-geeks), așa că sigur e... vînare de vînt prezenta mini-analiză.

  • Green_Alex, joi, 01.02.2018 14:49

    Cum naiba au scos ei 1900kg? E mai greu decat X3 si xc60 care sunt o clasa mai sus. Tare sunt curios ce este atat de greu.

  • MuresMures, joi, 01.02.2018 15:12

    Nu intodeauna o masa mare e un dezavantaj.... daca iei suv pt. siguranta orcand as lua CEA MAI GREA masina posibila...

  • adrian, joi, 01.02.2018 15:54

    Nu ma lamuresc ce-i cu articolul asta....e test-drive de Jaguar E-Pace sau reclama BMW? BMW nu sint masinile pe care le ingropa pina-n usi Clarckson la teste?sau care nu puteau pleca de pe iarba uda?

  • Kirotractor, joi, 01.02.2018 17:30

    @Green_Alex: Păi taman evoq-am :-) ceva mai sus de ce-i așa greucean - carapacea-i nouă, dar platforma-i veche. În plus echiparea e și ea mai bogată decît a lui RR Evoque, egal alte kile-n plus. @MuresMures: Fiecare cu părerile, ba chiar cu fixurile lui. Trendul eco-favorabil al reducerii masei proprii e în orice caz pe nedrept neglijat de mulți producători. Or ști ei totuși ce nu știm noi - de ex. că-s mai mulți fani SUV cu sonde de petrol în curte decît credem. Sau mai multe clone de Huidu. Eu rămîn însă la preferințele mele mai de... găinușă. :-) D-aia aștept cu nerăbdare lansarea noului Swift Sport 1.4 Boosterjet (*doar* 140 CP, dar numai 970 kg cu șofer și benzină), în plus și cu destule airbaguri pentru eventuale bușeli.

  • MARIUS, joi, 01.02.2018 18:48

    Pentru cine a urcat in aceasta masina cred ca este clar ca materialele care se vor premium nu sunt deloc premium...din ce in ce mai multe marci mizeaza pe un design placut ochiului , la preturi pe masura dar din pacate nu asa devine o masina premium , doar prin design .Am fost total dezamagit de calitatea asamblarii si a materialelor chiar si la fratii mai mari ai puiutului

  • bogdanm, joi, 01.02.2018 19:20

    @Kirotractor Mulțumesc pentru comentarii și pentru mini analiză. Am decis să nu intru foarte tare în analiza sistemului 4x4 și să nu vorbesc de Standard Driveline de pe versiunile ceva mai modeste pentru că, în acest caz, capitolul Ținută de drum, și așa foarte lung, ajungea cât jumătate din test. O să vorbesc despre Haldex în cazul versiunilor pe care le voi testa la noi în țară. Din ce am înțeles, în parcul de presă a ajuns deja un exemplar echipat cu motorul diesel de 180 CP. Mă bucur că există cititori ca tine, care intră atât de mult în amănunte tehnice. Personal, o consider o motivație pentru noi, redactorii. Sunt însă și unii care își doresc o analiză ceva mai pe înțelesul tuturor. Și, cumva, trebuie să împăcăm pe toată lumea. Numai bine.

  • nume, joi, 01.02.2018 20:02

    Inca un test profi. Te plangi de vizibilitate, da' dai patru stele. Din cinci.

  • Kirotractor, vineri, 02.02.2018 10:06

    @nume: Cam ai dreptate, chiar dacă per total testul merită calificativul *profi* pe bune (cu minusurile deja tocate p-aici de noi-chibiții = lipsa unor măsurători efective gen decibeli, timpi reprize, distanțe frînare etc.) @bogdanm: Înțeleg constrîngerile virtualului în epoca asta a conciziei cam (prea) grăbite, dar o cale de compromis merită încercată. Toate bune și ție deci - și bagă mare-n continuare, că sînteți (tu + Mircea mai ales) peste media... mediei de profil românești. Ăsta-i de fapt și motivul - idealist, recunosc - pt care vă mai și corectez uneori: și noi românii cred că merităm măcar presă auto mai bună, dacă nu și mașini asemenea. P.S. Dacă tot intrai p-aici (și s-o întîmpla să mai citești), transmite-i salutări lui Tibi Troia, rămas *forever young* văz la TV (știe el de la cine dacă-i zici că-s cumpărătorul unui Fazer 600 nou de la el în 98 pe cînd vindea Yamăhi, :-) cu care s-a reintersectat din 2004 spre 2010 la Motorpresse / Univers Moto, unde mai scria și el cînd și cînd - și-ncă f. bine.)