Motor / Transmisie
Ca să fie sigur că zgârie corespunzător concurența germană, Jaguar și-a echipat noua odraslă cu o gamă largă de motorizări, unele dintre ele atât de puternice încât abia își găsesc un rival în segment. Cam așa s-a întâmplat și cu motorizarea testată de mine în Corsica, adică cel mai puternic diesel de pe E-Pace, unitatea de 2.0 litri și 240 de cai putere.
Ca și versiunile de 150 și 180 de cai diesel, și aici vorbim tot despre patru cilindri și despre un agregat din noua familie Ingenium. Motorul vine la pachet cu un cuplu extrem de generos, care însumează 500 de Nm, livrați încă de pe la 1500 de rotații. E foarte bine că primești atât de mult cuplu atât de timpuriu, însă parcă plaja de moment motor maxim se gâtuiește prea repede.
Nu mă înțelegeți greșit, sunt resurse suficiente pentru a face din E-Pace o mașină vioaie, cu poftă de depășiri sau excese pe autostradă. Însă, parcă lipsește explozia și entuziasmul motorului la turații înalte și la viteze ceva mai mari.
Asta poate și pentru că mașina este destul de grea. Are 1.9 tone, deși folosește multe componente din aluminiu, inclusiv capota motorului, hayonul și acoperișul. Masa destul de ridicată își pune amprenta și asupra eficienței, dar și asupra performanțelor, după cum vom vedea mai încolo.
Motorul diesel este asociat unei transmisii automate cu nouă rapoarte. Nu e nimic special, este un ZF de generație nouă, care schimbă liniar și alternează corespunzător treptele de viteză. Răspunsul său este ușor întârziat, iar în modul de rulare Dynamic, adică cel în care ar trebui să păstreze o turație ceva mai ridicată a motorului, are momente în care se simte înlemnită. În cadrul testului din Corsica au fost câteva situații în care am sacrificat inutil ieșirea din viraj pentru că modul automat nu a retrogradat în timp util. Din fericire există și un set de padele din aluminiu în spatele volanului.
Antifonarea dieselului este destul de bună la relanti, însă începe să pălească în fața spiritului gutural al dieselului când turometrul ajunge pe la 2500 de rotații.
Masina arata mult mai bine fata de concurenta nemteasca si chiar si XC40 care nu prea ai ce sa ii reprosezi. Asta pana o sa apara Macan junior. SI Porsche au anuntat in corossover compact care cu siguranta il va zgaria grav pe JAG cand se va lansa pe piata... sincer imi place mai mult locatia decat masina :))