Jeep Cherokee facelift

2.2 Diesel Turbo (Multijet) 194CP Aut9 4x4 Limited

Tinuta de drum

4.0

La capitolul ținută de drum, Jeep Cherokee păstrează caracterul unei mașini de familie cu gardă la sol generoasă. Adică este foarte confortabil și a reușit să mă separe destul de bine de suprafața de rulare, pe alocuri dezastruoasă, din sudul Siciliei. Antifonarea suspensiei este bună și nu apar zgomote neplăcute la interior. Puntea spate mai are uneori tendința de a fi puțin nerafinată, dar numai la contactul cu limitatoarele de viteză.

Despre veleități sportive nici nu poate fi vorba. SUV-ul păstrează un ruliu pronunțat și-ți sugerează că ar fi bine s-o lași mai ușor cu exagerările pe viraje periculoase. Chiar și pe frânările puternice se observă un balans al caroseriei. Direcția nu ajută nici ea foarte mult. Nu transmite informații despre suprafața de rulare și nici nu este foarte precisă. Asta, deși are o cursă ușor greoaie, pe care o simți chiar și la viteză mică, atunci când ai de făcut manevre în zona urbană.

Pentru că vorbim despre un Jeep nu pot să nu amintesc despre capacitățile sale off-road. Deși, dacă ar fi să mă refer la varianta testată, ele nu sunt neapărat impresionante. Spun asta pentru că, asemeni fraților Renegade și Compass, doar varianta Trailhawk este cea care poate duce lucrurile la extrem.

Jeep Compass Trailhawk poate oferi unghiuri de traversare mult mai bune, o gardă la sol ușor mai mare și o tracțiune integrală adevărată, cu trei diferențiale și protecțiile potrivite pentru dedesubturi. Din păcate, Trailhawk ajunge pe piața europeană abia anul viitor.

Până atunci puteți să vă mulțumiți doar cu câteva ieșiri modeste în off-road, așa cum am făcut-o și eu în cadrul testului din Sicilia. Garda la sol de 20.5 centimetri permite trasee moderate, însă unghiul de atac de 18 grade este destul de restrictiv.

Exceptând sistemul de tracțiune integrală disponibil pe Trailhawk, Jeep mai oferă alte două soluții de învârtire a celor patru roți. Sistemul de bază se numește Active Drive I și este un sistem 4x4 permanent, care calculează singur modul în care sunt distribuite resursele. În situații de utilizare normală, el transmite totul către puntea față. În condiții dificile, alternează livrarea cuplului între cele două axe.

Sistemul de tracțiune integrală Active Drive II vine în plus cu o funcție care simulează prezența unui reductor și garantează o primă treaptă de viteză ceva mai lungă. Asta îmbunătățește aderența și capacitățile de cățărare. În plus, cei care optează pentru sistemul Active Drive II primesc și un asistent la coborâre: Hill Descent Control.

  • PMC, luni, 29.10.2018 10:11

    Arata bine masina la exterior. Bordul insa e pur si simplu urat. Mare pacat.

  • adi_10, luni, 29.10.2018 11:54

    1. Avand in vedere ca motorul depaseste 2000cm impozitul este un pic mai mare. 2. Nu inteleg totusi de ce i-ati dat 3 stele la consum in conditiile in care consumul afisat a fost de 7.5 - 8. Pentru o masina de gabaritul asta si fiind 4x4 mi se pare un consum mai mult decat ok. 3. Imi place foarte mult exteriorul masinii. 4. Nu imi place bordul, seamana un pic cu Fiat Tipo care are un bord complet nereusit parerea mea. 5. Daca facem o comparatie cu alte masini mi se pare pretul un pic cam piperat pentru ceea ce ofera masina.

  • inexorabil, luni, 29.10.2018 12:08

    Bogdan, după părerea mea, eşti corifeul prezentatorilor de emisiuni TV auto din România! Te-am studiat bine pe “sticlă” şi nu mă înşel în estimare, la cât de exigent sunt…Pur şi simplu eşti născut să fii ceea ce eşti. Mult succes în continuare…”la volan” ;) – şi nu numai. Despre subiect…mă voi pronunţa mai pe seară. Îl aştept şi pe @mip, eternul pofticios de Jeep :)

  • Tatraurs, luni, 29.10.2018 13:57

    Acelasi motor de 2.2 care a echipat Mercedesurile. Il.mai gasim la Jeep,Alfa Romeo. E construit de VM Motori. Asta asa,sa nu creada lumea ca Mercedesul e specialist in motoare. Le ia de la italieni si francezi si doar isi pune steaua pe ele si le mai modifica pe ici pe colo,alte injectoare,alte pompe...

  • inexorabil, luni, 29.10.2018 15:48

    Interesant concept…Dacă eu sunt @inexorabil, “automat” trebuie să-mi iau ouă roşii în devlă. Nu contează ce scriu, ba chiar pot apărea şi cu un “blank”, că tot acelaşi rezultat s-ar obţine. Este mirifică viaţa pe pământ – nu scap niciun prilej de a afirma răspicat şi entuziast. PS. N-am încotro decât să mă împac cu statutul conturat de unii “amici” : eu sunt “Dragnea de pe AM”. Tunurile, deci, pe mine, indiferent dacă există sau nu motiv.

  • hazard, luni, 29.10.2018 16:01

    Americano vero adica Fiat vero AAAAAAAAHAHAHAHAHAAHA

  • VJ, luni, 29.10.2018 19:00

    Mie nu mi se pare atat de urat la interior. Insa gusturile nu se discuta... Poate altora li se pare urat la interior, dar eu consider ca este acceptabila. Interiorul noului Touareg mi se pare mai urat, chiar mult mai urat.

  • octav71, luni, 29.10.2018 19:06

    Sincer, nu imi place. O fi premium, ca de aia se compara cu Q5 si X3. La performante insa sunt introduse in comparatie Mazda CX-5 si Tucson. fata de toate cele de mai sus are minim 250Kg in plus. Ceea ce nu e bine.

  • Kotegaeshi, luni, 29.10.2018 19:34

    comentariu editat @octav71, nu-i nimic premium la (...) astea de ;la jeep, chrisler sau jeep. Lucrez cu ele si pot sa spun fara nici o jena: calitatea este (...). Alfa Romeo este alta mancare de peste..Acolo ai calitate. Ar trebui sa vedeti cate recalls au masinile astea.

  • Kotegaeshi, luni, 29.10.2018 19:36

    E Chrysler, stiu!

  • kim_vl, luni, 29.10.2018 21:58

    Mai interesant ar fi fost un test cu motorul de 2.0 benzina si vreo 270 CP (prezent si pe Stelvio).

  • bogdanm, marţi, 30.10.2018 01:01

    @inexorabil Mulțumesc mult pentru apreciere. Mă bucur să primesc feedback. Sper că și aici, pe Automarket, reușesc să facă față cerințelor voastre. Numai bine!

  • inexorabil, marţi, 30.10.2018 08:29

    Aş putea invoca, de la bun început, certitudinea că fiecare opinie este “dinamitată” de subiectivism, dar sunt sigur că @Kotegaeshi nu vorbeşte în necunoştinţă de cauză. Mai ales că, într-adevăr, prestează pe frontul mecanicii. Totuşi, de unde a pornit Jeep – vehicul de recunoaştere pentru armata americană – şi unde a ajuns astăzi…Bine, să admitem că misiunile militare au ieşit de pe orbita lui Jeep, dar oare această marcă (exceptând Wrangler şi nivelul de echipare Trailhawk) se adresează agricultorilor, pădurarilor sau pescarilor? Sau vizează cu brio “fauna” de oraş şi, implicit, de mall, adică îşi ia în serios rolul de “salvator” pentru FCA? Eh, “pentru că piaţa” (dă-mă în judecată, vianu, pentru încălcarea drepturilor de autor).

  • Steff, marţi, 30.10.2018 10:21

    Pozele cu portbagajul sunt de la modele diferite? Difera podeaua de la o poza la alta si, cred ca la pozele unde banchetele sunt rabatate, pozele sunt de la ceva versiune cu 7 locuri. Legat de masina... cam greu sa compari Jeep cu ceva cu Audi (Q5) si BMW (X3). Cred ca o sa aiba viata grea pe piata europeana, chiar si cu imbunatatirile aduse de facelift.

  • Tembelus Rex, marţi, 30.10.2018 15:39

    @inexorabil....daca domnul Mirica este corifeul prezentatorilor Robert Adam ce este? Mi se pare mai tare Robert Adam.....vine cu mai multe lucruri in plus.......chestie de gusturi.....

  • Kirotractor, marţi, 30.10.2018 19:46

    @T-Rex: Poate zic o prostie (nu mi-e greu deloc :-)) dar n-avem cum fi altfel decît subiectivi. Eu nu gust(ibus :-)) de exemplu nota de bășcălie ieftină în care se transformă cele mai multe tentative de-a fi spirituali ale majorității auto-teleaștilor băștinași. Care, evident, rîd singuri de glumele lor. Pe de altă parte, nu dă bine nici ariditatea absolută a unor clipuri kilometrice invadate de imaginea unui bord cu ...turații(.ro) și-n rest conținînd doar cîteva minute relevante. Bogdan Mirică-n schimb cred că reușește un mix echilibrat între informare esențială și umor discret-relaxat -- combinație nu tocmai ușoară, limitat fiind și de factorul timp de emisie. OK, nimeni nu-i perfect și-l ajută-n plus lucrul în echipă cu buni profesioniști (montaj-operatori pro), da pîn-la urmă doar el e responsabil de ce scoate pe gură. ;-) Strict ontopic: toate SUV-urile măricele spre mari îmi par cam la fel - ochiometric vorbind, clar - așa că, dac-aș fi pus în situația de-a alege vreunul (după vreo expunere la radiații gamma poate :-)) l-aș lua p-ăl mai fiabil, dar nu diesel și deloc premioumm. Un RAV4 de exemplu.

  • inexorabil, marţi, 30.10.2018 23:31

    Chiar dacă ai fi un lingvist dotat cu bagheta magică a spontaneității inepuizabile și a improvizației pure, tot n-ai reuși să operezi pe cordul deschis al textelor domnului…Kirotractor. Fiindcă literalmente nu poți găsi cuvinte cu care să le ȋnlocuiești pe cele originare/originale. Corola de minuni…

  • mip, miercuri, 31.10.2018 04:12

    @inexorabileee ... iar ma provoci !!! am vazut ieri articolul dar nu am apucat sa il citesc, daramite sa il comentez !!! ca sa citez pe un vecin, proprietar de Grand Cherooke: Jeep e o "Legenda" !!! a scos pe nemti din Europa de Vest ... etc, etc ... bla-bla ... de la ce a fost s-a schimbat f. mult ... @kotegaeshi cunoaste mai bine marca asta decit - cred - 90 % dintre cititorii acestei publicatii ... nu vreau sa il contrazic ... parerea mea ??? ... personal am vazut masina, m-am urcat in ea, nu am condus-o ... mi-a placut faptul ca au imbunatatit calitatea materialelor din interior, e practic pt ca are multe spatii de depozitare (inclusiv loc de bere in portbagaj, vorba altui amic cu care am fost la salonul auto respectiv). nu e perfecta, dar fata de generatia precedenta e o imbunatatire vizibila in special la interior. motorizarile de aci nu includ motorina ... la exterior o gasesc mult mai reusita decit cea dinainte, la care ma enervau in special farurile alea subtiri ... capacitatile off-road sint in mod clar indiscutabile ... comparatia cu X3/Q5 nu mi se pare cea mai inspirata ... e vorba de grupa de pret in care e vinduta ... dar nu as considera marca Jeep ca fiind premium ... sub nici o forma, nici un model, nici chiar Grand Cheroooke ! FCA ... practic e tinut in spinare de Jeep si Ram ... Lumea stie ca-s masini cu probleme si totusi se vinde ... atit de bine ca nu au prea multe rabaturi, iar daca le au, sint mai mult pe hirtie, praf in ochi, gen finantare cu 0% pe 7 ani ... dar pretul e umflat cu citeva miare ... in plus isi tin f bine valoarea in timp, comparabil cu cele japoneze !!! inainte sa vin incoace (in urma cu vreo 20 de ani) peste ocean, era un tip cu un cherooke ... si imi placea mult, mult ... cind am venit aci imi placeau grand cherooke generatia anilor 2000 ... si nu mi-am luat pina acuma nici unul ... din diverse motive ... in special de teama fiabilitatii precare, dat fiind ca am avut ca prima masina un produs chrysler care m-a cam tinut ocupat, ... prin service ... intre timp aspectul jeep-urilor cherooke si grand cherooke a evoluat dar ... ma deranjeaza ca au coborit mult prea mult "bumper-ul" din fata si chiar daca masina are o garda la sol mai generoasa, cu bara din fata ai sanse sa atingi borduri sau - iarna - bulgari de gheata ... da, dragilor, aci iarna e iarna !!! cu temperaturi de -25 gr C si mai jos, cu furtuni de zapada si tot "tacimul" ... @kotegaeshi si @inexorabil le stiu ca le-am aratat in direct ... una peste alta ... jeep nu mai e o masina ieftina !!! ba e chiar cam prea scumpa !!! dar are sarmul ei, farmecul ei, calitatile ei, legenda ei ... si - din pacate - nu e la ora actuala o alta marca sa ofere ceva asemanator. sa vedem cu ce vine ford bronco ... drumuri bune sa aveti, indiferent ce conduceti !