Tinuta de drum
Numele Jeep invocă aproape instantaneu și automat silueta clasicului Willys în memoria vizuală a oricărui pasionat. E lesne de înțeles, având în vedere pedigree-ul companiei americane. Cu toate acestea, brandul vrea să fie cât mai versatil zilele acestea și se adaptează la trenduri.
Majoritatea clienților cumpără SUV-uri și crossovere în ziua de azi, dar nu în mod necesar pentru calitățile lor în off-road. Altele sunt motivele: o gardă la sol mai înaltă, o poziție la volan ridicată, precum și o suspensie ceva mai confortabilă. Jeep Compass se achită de toate aceste atribuții aproape exemplar.
Suspensia a fost unul din punctele forte evidențiate de experiența mea la volanul noului Compass. Avem de-a face cu o echipare McPherson pe față și multi-link pe spate, ambele axe absorbind foarte bine imperfecțiunile din asfalt, fără niciun sunet suspect, chiar și la viteze mai mari și peste gropi mai adânci. Suspensia este fermă, dar nu neapărat rigidă, ofering un mix bun per total.
Sistemul de tracțiune integrală a lipsit de pe modelul nostru de test și, așa cum menționam deja, dacă ți-l dorești cu adevărat, va trebui să alegi o variantă 4xe PHEV. Nu aprindeți torțele deja pentru că, în acest moment, majoritatea mașinilor din acest segment folosesc aceeași abordare. Practic, trendul e așa: doar dacă vrei neapărat tracțiune integrală o vei obține, contra cost, pe majoritatea mașinilor din segment. Deci Jeep nu face notă discordantă aici.
Pe de altă parte, în majoritatea timpului nici nu vei avea nevoie de așa ceva. Foarte puțini clienți își vor conduce mașina în zone accidentate și chiar mai puțini dintre aceștia vor avea nevoie de tracțiune integrală cu adevărat. Garda la sol de 198 mm este cea mai mare din segment și, dacă adaugi și un set de anvelope de iarnă pe roțile de 19 inch, sigur nu vei avea probleme iarna în România.
Astfel, pe asfalt, mașina are un comportament rutier previzibil și e ușor de condus. Antifonarea e decentă, chiar și la viteze de peste 100 km/h, în timp ce servodirecția asistată electronic va ajuta manevrabilitatea. Sigur, aici avem de-a face și cu un dezavantaj, din moment ce aceeași servodirecție se va dovedi lipsită de feedback atunci când vrei să mergi mai sportiv.
Cu toate acestea, nu cred ca se așteaptă cineva ca Jeep Compass să fie un atlet desăvârșit. Condu-l ceva mai agresiv și vei observa imediat cum acea gardă la sol ridicată aduce cu ea ruliu pronunțat, precum și o tendință subviratoare.
Varză.... Epoca dinozaurilor a trecut... Rivian R1T are câte un motor pe fiecare roată. Şi ce forţă instantanee are. Ăla da off road 4x4. https://youtu.be/KGqexebCcUo