Tinuta de drum

4.0

Numele Jeep invocă aproape instantaneu și automat silueta clasicului Willys în memoria vizuală a oricărui pasionat. E lesne de înțeles, având în vedere pedigree-ul companiei americane. Cu toate acestea, brandul vrea să fie cât mai versatil zilele acestea și se adaptează la trenduri.

Majoritatea clienților cumpără SUV-uri și crossovere în ziua de azi, dar nu în mod necesar pentru calitățile lor în off-road. Altele sunt motivele: o gardă la sol mai înaltă, o poziție la volan ridicată, precum și o suspensie ceva mai confortabilă. Jeep Compass se achită de toate aceste atribuții aproape exemplar.

Suspensia a fost unul din punctele forte evidențiate de experiența mea la volanul noului Compass. Avem de-a face cu o echipare McPherson pe față și multi-link pe spate, ambele axe absorbind foarte bine imperfecțiunile din asfalt, fără niciun sunet suspect, chiar și la viteze mai mari și peste gropi mai adânci. Suspensia este fermă, dar nu neapărat rigidă, ofering un mix bun per total.

Sistemul de tracțiune integrală a lipsit de pe modelul nostru de test și, așa cum menționam deja, dacă ți-l dorești cu adevărat, va trebui să alegi o variantă 4xe PHEV. Nu aprindeți torțele deja pentru că, în acest moment, majoritatea mașinilor din acest segment folosesc aceeași abordare. Practic, trendul e așa: doar dacă vrei neapărat tracțiune integrală o vei obține, contra cost, pe majoritatea mașinilor din segment. Deci Jeep nu face notă discordantă aici.

Pe de altă parte, în majoritatea timpului nici nu vei avea nevoie de așa ceva. Foarte puțini clienți își vor conduce mașina în zone accidentate și chiar mai puțini dintre aceștia vor avea nevoie de tracțiune integrală cu adevărat. Garda la sol de 198 mm este cea mai mare din segment și, dacă adaugi și un set de anvelope de iarnă pe roțile de 19 inch, sigur nu vei avea probleme iarna în România.

Astfel, pe asfalt, mașina are un comportament rutier previzibil și e ușor de condus. Antifonarea e decentă, chiar și la viteze de peste 100 km/h, în timp ce servodirecția asistată electronic va ajuta manevrabilitatea. Sigur, aici avem de-a face și cu un dezavantaj, din moment ce aceeași servodirecție se va dovedi lipsită de feedback atunci când vrei să mergi mai sportiv.

Cu toate acestea, nu cred ca se așteaptă cineva ca Jeep Compass să fie un atlet desăvârșit. Condu-l ceva mai agresiv și vei observa imediat cum acea gardă la sol ridicată aduce cu ea ruliu pronunțat, precum și o tendință subviratoare.

  • Edikkk, luni, 04.10.2021 22:11

    Varză.... Epoca dinozaurilor a trecut... Rivian R1T are câte un motor pe fiecare roată. Şi ce forţă instantanee are. Ăla da off road 4x4. https://youtu.be/KGqexebCcUo

    GabiA, marţi, 05.10.2021 18:54

    @Edikkk, iar avioanele au cate o elice pe fiecare aripa. Ce relevanta are comparatia cu o masina electrica care de abia se produce si costa de doua-trei ori mai mult? Sau crezi ca Polo-ul tau diesel e avion?

  • joe, luni, 04.10.2021 23:15

    Eu nu stiu de ce nu puneti si garantia oferita,motor,vopsea,interval revizii eventual cheluieli medii pe revizie.Nu zic de masurarea zgomotului,metri franare la viteza X.Si distributia service in tara!.Oricum Jeep nu prea a stat prea bine cu fiabilitatea,cel putin pana sa ajunga pe mana italienilor,

  • adi_10, marţi, 05.10.2021 09:49

    in general nu sunt niste masini recunoscute in a fi fiabile, daca mai pui ca nici ca design nu exceleaza la nimic iar pretul, la fel ca toate masinile din ziua de azi, nu e deloc mic, putem intelege de ce exista o cerere extrem de mica pe piata din Romania si nu numai. nu mai pun la socoteala si problemele pe care le are cu cutia de viteze ca...

  • Edikkk, marţi, 05.10.2021 09:52

    Pentru cei care au votat negativ, uite aşa de oftică https://youtu.be/Yeth5v_5dPM

  • ds, marţi, 05.10.2021 09:58

    Este sub Kia Sportage & Hyundai Tucson sau Mazda CX5 cam din toate punctele de vedere. Comparând consumul, ziceți că: "Comparativ cu rivalii săi de volum, Jeep Compass nu se ridică peste medie din acest punct de vedere. Hyundai Tucson, Kia Sportage și Mazda CX-5 au toate numere mai bune, conform acelorași teste efectuate după standardul WLTP." Da, dar Sportage, spre exemplu, are motor de 1.6! Fără să mai luăm în calcul și niște căluți în plus. și preț un pic mai mic. Tot la minusuri față de concurență ar fi garanția mai mică. Una peste alta eu aș zice pas. P.S. Era să uit, oare cum vine treaba asta cu "Portierele pot ACOMODA sticle de apă înalte"???

  • DanG, marţi, 05.10.2021 10:35

    32000 Euro pentru un motoras de 1.3 cu consum de 7,5 in afara orasului pus pe un Jeep. Ce a ajuns si industria auto incredibil. Preturi tot mai mari si pacaleala cu downsisingul.

  • zen, marţi, 05.10.2021 10:41

    S-a dus draq si Jeep-ul prin motoarele de drujba cum s-a dus draq si masculinitatea barbatului cu gleznele goale, pensat si epilat...

  • KciDe, marţi, 05.10.2021 11:21

    @e-Dick Îți dăm toți voturi negative pentru că știm ce spui în toate comentariile tale. E suficient să-ți vedem numele ca să ne apuce greața. P.S. e-Dick, ador pseudonimul tău. Te definește.

  • Bergerac, marţi, 05.10.2021 12:16

    Cea mai frumoasa masina din segment. Nu are sens si nu e de bun simt sa o comparati cu Mazda, Hyundai etc pentru ca nu e in aceeasi clasa, Jeep-ul a fost mereu intre marcile de volum si premium. Lasati pozele si mai vedeti si in realitatea masina, e foarte placuta.Cat despre motoare, "de drujba", "1.3 , Hyundai are 1.6 " samd, acestea sunt comtemporane vremurilor si orice alte comentari nu isi au rostul, cei ramasi in vremurile trecute vor avea parte doar de amareala daca nu revin cu picioarele pe pamant si vad realitatile actuale.

  • ds, marţi, 05.10.2021 12:50

    @Bergerac, eu fiind o persoană analitică prefer să compar mere cu mere și pere cu pere. Altfel spus, fiind o mașina pentru Europa, pentru corectitudinea comparației mi se pare normal să fie comparat cu echivalentele comercializate în Europa, iar modelul acesta nu este de volum, că de premium nici vorbă. Cât despre motoare... știu că asta este noua tendință, însă ideea era că se face comparația consumului între două mărci. Dar se trece cu vederea că au capacități diferite.

  • Edikkk, marţi, 05.10.2021 19:11

    @GabiA mai bine tăceai Tesla Cyber truck o să fie la acelaşi preţ cu Jeep-ul ăsta Şi atunci? Stai tu cu maşina termică, acolo... şi caută pretexte

    GabiA, marţi, 05.10.2021 21:18

    @Edikkk, n-o sa fie la acelasi pret. In state, Compass porneste de la 23k$, iar Cybertruck se zice ca va porni de la 40k$. Se zice, ca inca nici nu se produce.

  • Seriff, miercuri, 06.10.2021 16:39

    Da si in Europa va fi de la 50.000 in sus, Edikk tot viseaza ca va face Tesla masini la pret de Sandero chel, o sa ajunga la 90 de ani si tot nu o sa aibe Tesla, nici de sh nu are bani, vai de capul lui.

  • Liviu, duminică, 08.05.2022 22:44

    Am citit toate comentariile si ma mir ca oamenii comenteaza despre masini pe care nici nu le au vazut macar de aproape. Doar in poze. Eu mi am luat de o luna aceasta masina si pot spune ca sunt fff incantat de ea. Numai daca te urci in ea si rulezi un pic iti poti da seama de cum este aceasta masina. Nu din poze! In ceea ce priveste motoarele termice....socoteala e simpla. Un hibrid plug in este cu cel putin 10k eur peste. Pai de 10k eur....pun la benzina frateeee. Mai precis in jur de 6500 L. Cu asta poti rula aprox 80.000 km. Concluzia este ca motorul termic este mai economic pentru moment. Ce va fi? Vom vedea!