Motor / Transmisie
Sub capota lui Jeep Compass miroase a rucola și parmezan. Nici nu e de mirare, având în vedere că Fiat le-a furnizat americanilor toate motorizările. Inclusiv cele pe benzină. Blasfemie pentru un model american.
Pe lângă MultiAir-ul de 1.4 litri cu 140 și 170 de cai putere, există și două motoare diesel Multijet de generația a doua. Unul de 1.6 litri și cel de 2.0 litri (cu două versiuni de putere), testat și de mine. Am avut sub capotă versiunea mai potentă a motorului cu patru cilindri: 170 de cai putere și 380 de Nm.
Pe hârtie, resursele sunt generoase și croite pe măsura unui SUV care cântărește puțin peste 1600 de kilograme. În realitate, Jeep Compass se descurcă între decent și onorabil cu bagajul de putere. Nu se simte întotdeauna că ai la îndemână cel mai potent Compass disponibil pe piața din România.
Cuplul este livrat devreme, încă de pe la 1750 de rotații, ceea ce îl face destul de vioi în oraș. În extraurban, socotelile se schimbă și Compass se străduie să facă față cerințelor unui drum solicitant, în care mai ai de făcut și depășiri nu tocmai ușoare. Cred că împerecherea cu transmisia automată cu 9 rapoarte este responsabilă de modul în care se simte motorizarea. Pare că aceasta nu exploatează la maxim resursele. Poate și pentru că are un răspuns ușor întârziat la retrogradare. Din fericire, la o rulare normală, cutia este liniară și etajată corect.
O altă problemă pe care aș dori să o semnalizez este antifonarea motorului diesel. Peste 2500 de rotații el devine extrem de prezent în habitaclu. Este o problemă a cărei rezolvare pare că se amână la nesfârșit.
Codas la toate capitolele