Tinuta de drum
Când spui Jeep, te gândești automat la off-road. Numele brandului este sinonim cu escapadele, cu aventura, cu noroiul, cu plăcerea de a te murdări, de a încerca, de a evada din zona de confort. Iar Jeep Compass nu se abate de la această cale. Este echipat cu un sistem de tracțiune integrală Jeep Active Drive, disponibil cu patru moduri de rulare: Auto, Snow, Mud și Sand. În funcție de ce alegeți, tracțiunea integrală permite o patinare mai mare a roților și blocarea diferențialului.
Este unul din sistemele de tracțiune integrală cu cel mai bun răspuns de pe piață. Păcat că performanțele off-road sunt penalizate de un aspect la care mulți clienți nu vor fi atenți: unghiul de atac, extrem de redus pentru versiunile care nu poartă însemnele Trailhawk. Doar alături de nivelul de echipare Trailhawk poți să te bucuri de adevăratul potențial al mașinii în off-road. Păcat, pentru că garda la sol de 21.5 centimetri este una dintre cele mai generoase din segment.
Și capacitatea de traversare a vadului este destul de mică pentru un model aparținând brandului american: doar 40 de centimetri.
Jeep Compass nu înseamnă însă doar ieșiri în off-road. Marea majoritate a clienților îl vor conduce mai mult pe asfalt, rareori în afara lui. Prin urmare, trebuie să cântărim bine și comportamentul în această situație. Vorbim despre o suspensie setată pentru confort.
În mediul urban, la viteze reduse, suspensia poate părea ușor zgomotoasă și nu atât de impasibilă la trecerile peste gropi adânci. Cu toate acestea, pe măsură ce crește viteza, crește și capacitatea mașinii de a absorbi mai bine neregularitățile șoselei.
Direcția nu este extrem de precisă, dar are avantajul că este destul de asistată și nu face manevrele urbane un coșmar.
Codas la toate capitolele