Jeep Compass

2.0 Diesel Turbo (Multijet II) 170CP 4x4 Aut9 Limited

Tinuta de drum

4.0

Când spui Jeep, te gândești automat la off-road. Numele brandului este sinonim cu escapadele, cu aventura, cu noroiul, cu plăcerea de a te murdări, de a încerca, de a evada din zona de confort. Iar Jeep Compass nu se abate de la această cale. Este echipat cu un sistem de tracțiune integrală Jeep Active Drive, disponibil cu patru moduri de rulare: Auto, Snow, Mud și Sand. În funcție de ce alegeți, tracțiunea integrală permite o patinare mai mare a roților și blocarea diferențialului.

Este unul din sistemele de tracțiune integrală cu cel mai bun răspuns de pe piață. Păcat că performanțele off-road sunt penalizate de un aspect la care mulți clienți nu vor fi atenți: unghiul de atac, extrem de redus pentru versiunile care nu poartă însemnele Trailhawk. Doar alături de nivelul de echipare Trailhawk poți să te bucuri de adevăratul potențial al mașinii în off-road. Păcat, pentru că garda la sol de 21.5 centimetri este una dintre cele mai generoase din segment.

Și capacitatea de traversare a vadului este destul de mică pentru un model aparținând brandului american: doar 40 de centimetri.

Jeep Compass nu înseamnă însă doar ieșiri în off-road. Marea majoritate a clienților îl vor conduce mai mult pe asfalt, rareori în afara lui. Prin urmare, trebuie să cântărim bine și comportamentul în această situație. Vorbim despre o suspensie setată pentru confort.

În mediul urban, la viteze reduse, suspensia poate părea ușor zgomotoasă și nu atât de impasibilă la trecerile peste gropi adânci. Cu toate acestea, pe măsură ce crește viteza, crește și capacitatea mașinii de a absorbi mai bine neregularitățile șoselei.

Direcția nu este extrem de precisă, dar are avantajul că este destul de asistată și nu face manevrele urbane un coșmar.

  • Cyrus, marţi, 20.03.2018 12:29

    Codas la toate capitolele

  • adi, marţi, 20.03.2018 13:23

    nu-mi place masina. nu este deloc atractiva ca aspect. acum depinde si ce te intereseaza, dar sunt de acord cu automarket. prea scump pt ce ofera

  • Scump?, marţi, 20.03.2018 15:54

    Nu prea. La aceeasi bani de la VW ai doar un T-Roc 4x2 de 150 cp intr-o echipare asemanatoare. Modelul VW e suv de clasa mica in timp ce cel Jeep e suv compact. Nu e codas, insa e undeva la mijlocul plutonului. CX-5 ramane cea mai buna optiune in clasa respectiva, urmat de Qashai, Tiguan si 3008(nu neaparat in ordinea asta), modelul francez fiind pentru cine nu are nevoie de 4x4. Asteptam si testul cu noul CR-V, cel mai vandut suv compact la nivel mondial.

  • unu, marţi, 20.03.2018 16:07

    E plin de Hyundai Tucson , Compass asta e raritate prin romania.

  • Coco, marţi, 20.03.2018 17:55

    Printre codașe la majoritatea capitolelor care contează în analizarea unui SUV. Mai bine zis avem în față un Fiat rebrenduit cu o singură calitate... imagine de marcă cu tradiție 4x4 ( Jeep ).

  • Gabi, marţi, 20.03.2018 20:48

    @Scump?, dupa ce iei la puricat oferta japonezilor, constanti ca CX-5 nu e cea mai buna optiune, ci printre cele mai proaste: are un sistem de infotainment slab, motoare depasite si diferite probleme cu sistemele de asistenta. Dovada o arata si vanzarile, unde CX-5 este printre codase. In opinia mea, cele mai bune suvurile compacte sunt: 1. VW Tiguan 2. Skoda Karoq 3. Sportage/Tucson 4. Seat Ateca 5. Nissan Qashqai

  • Green_Alex, miercuri, 21.03.2018 09:13

    Piata suv-urilor compacte este acum in plin avant si prin urmare exista o plaja foarte larga de optiuni/oferte. Aici fiecare are clasificarea lui interna in functie de criteriile proprii, dar sincer tot nu pot intelege cum scoate Automarket Tiguanul ca fiind una dintre optiunile mai ieftine. Si ontopic si mie mi se pare ca acest Compass este prea scump pentru ce ofera. Pare sa vrea sa se bata (prin versiunea Trailhawk) cu Foresterul pe nisa celor care vor offroad si nu-i intereseaza pretul.

  • zet, joi, 22.03.2018 18:05

    @Gabi: Karoq si Ateca niciodata nu intra in topul ala. e RUSINOS ca sa ai inca BARA DE TORSIUNE pe suspensia spate la pretul ala chiar daca nu e versiunea 4x4. absolut RUSINOS. in rest sunt de acord, pret/calitate Sportage/Tucson, Tiguan e bun - dar la dotari similare un Sportage e cu cateva mii de euro mai ieftin. Qashqai e mai mic, mai spre crossover, dar merge.