Design

4.5

Atunci când a fost lansat faceliftul lui Jeep Wrangler, compania americană dădea dovadă de curaj, devenind prima din industrie care a renunțat la inscripționarea logo-ului său pe partea frontală a mașinii. Practic, designerii Jeep au spus că grila clasică a radiatorului, cu cele șapte fante verticale, este atât de cunoscută, încât nu mai e nevoie de altă introducere pentru cei care se uită la mașină. Aceeași soluție a fost aplicată și pe Gladiator.

Iar designerii au avut, bineînțeles, dreptate. Cu toate acestea, pe Gladiator vei găsi, în spate, numele companiei scris cu litere de-o șchioapă, acesta fiind al doilea lucru de care eu, personal, aș scăpa imediat după achiziție.

Primele care ar fi schimbate ar fi roțile. Pe Gladiator primești jante de 18 inch în standard, la pachet cu anvelope all-season, care nu fac cinste unui off-roader adevărat ca acesta. Așadar, un set de jante mai mari, cu anvelope A/T, cărnoase, ar trebui să fie prima mutare a oricărui proprietar, dacă vrea să fie luat în serios.

În rest, partea frontală rămâne dominată de grila tradițională Jeep și de farurile rotunde de pe laterale, precum și de capota care poate fi deschisă de oricine trece pe stradă, prin intermediul prinderilor laterale.

Desigur, Gladiator își poate schimba aspectul dramatic, atunci când începi să desfaci din panourile mașinii. Poți transforma modelul într-unul decapotabil, fără uși. Mai mult, poți chiar să rabatezi parbrizul extrem de ușor, prin intermediul a două șuruburi.

Iar asta înseamnă că, dacă vrei să profiți la maxim de toate atuurile lui Gladiator, ar fi bine să găsești un loc de stocare pentru toate aceste elemente demontabile și să folosești „Jeepul” la potențialul său maxim.

  • DanG, luni, 03.10.2022 20:23

    Mare lucru nu e de adaugat fata de ce scrie in articol, acest jeep e de aproape doua ori mai scump decat o toyota, cred ca modelul din poze va fi unicat in romania. In incheiere, am o gluma de facut cu numele modelului, pe langa clasicele titluri de filme gen In Diana Jones, One Night in Paris sau Inspect Her Gadget, era si un film cu numele Glad He Ate Her :-))

  • @DanG, marţi, 04.10.2022 08:27

    Unde trebuie să mă scarpin ca să râd?

  • ^^^, marţi, 04.10.2022 10:06

    La creier scarpina-te.

  • @DanG, miercuri, 05.10.2022 14:30

    ochiometric, ca AM nu s-a mai obosit sa puna tabelul cu datele tehnice, ampatamentul interminabil anuleaza o parte din garda la sol respectabila. si iti dau dreptate ca va ramane unicat. pai de 2 ori mai scump decat hilux, de 10 x mai putin fiabil si probabil vede doar praful ridicat de hilux pe offroad si in sarcinile curente in care sunt folosite astfel de masini...cine e nebun deci sa isi dea foc la bani?

  • Andrei, miercuri, 05.10.2022 18:12

    Singurul lucru bun la masina asta e cutia aia de viteze ZF, o automata legendara.

  • DanG, joi, 06.10.2022 14:40

    @DanG Ma gandesc ca mai sunt oameni de afaceri excentrici care au o varsta si au visat la un Jeep in copilarie si vor o masina cu care sa mearga la vanatoare sau pe la ferma. Cam cum as vedea un client de Hummer in Romania. Altfel, pe santiere sau pe post de cal de povara, o japoneza all the way.