Jeep Grand Cherokee Trackhawk

6.2 Benzina (V8 Supercharged) 710CP Aut8

Tinuta de drum

4.0

Grand Cherokee Trackhawk este o mașinărie monstruoasă atunci când vorbim de performanțe și de sunetele generate. Ne-am lămurit deja în legătură cu asta în capitolele anterioare. 

"Monstrul" este însă ceva mai puțin adaptat la circuite și la rularea pe șosele pline de viraje. Sau, mai exact, ceva mai puțin adaptat decât te-ai aștepta de la un model al cărui nume este Trackhawk. Apropo, în gama Jeep există și Trailhawk, o versiune concentrată pe performanțe în off-road. Nu e tocmai inspirat să le confundați.

Așadar, Trackhawk este aproape imbatabil când vine vorba de sprint în linie dreaptă. Când luăm însă direcția în brațe și începem să croșetăm viraje, Trackhawk își arată limitele impuse mai ales de masa imensă (peste 2500 de kilograme) și de faptul că direcția este artificială și departe de sentimentul medical de bisturiu pe care îl poți găsi în SUV-urile sportive concurente.

Nu mă înțelegeți greșit: mașina stă mult mai bine pe șosea decât 95% dintre SUV-urile planetei. Însă așteptările pe care le ai de la o "armă" de 710 CP nu sunt acoperite îndeajuns de apăsat de ceea ce găsești în realitate pe acest model. În limitele decente ale unui șofer care se adaptează la șoselele românești, de exemplu, mașina se va menține la fel de decent pe viraje cu ajutorul sistemelor montate pe mașină. Dar aruncă-te cu avânt și curiozitate pe o succesiune de viraje și senzația de subvirare va fi evidentă după un anumit punct. Frânele Brembo altfel imense (400 de mm pe față, 350 de mm pe spate) pot să rezolve orice problemă cotidiană, dar sunt chinuite când mașinăria pe care trebuie s-o oprească încearcă să se bată cu legile fizicii. 

Trebuie menționat sistemul Selec-Track (parte a sistemului de tracțiune integrală Selec-Terrain), care îți permite să jonglezi între diferite moduri de rulare cu ajutorul unui selector central. Vei jonga în special între Auto și Sport, pentru că modul Track (care permite ca 70% din resurse să meargă spre puntea spate) e destinat circuitului. Mai ai la dispoziție și Snow sau Tow, moduri pe care le vei folosi on demand doar la nevoie.

  • zarnesteanu, luni, 28.10.2019 10:37

    Ca de obicei, Mercedes Benz lipseste strategic din articol desi are cel putin doua modele care concureaza direct cu Trackhawk, off road sau pe sosea :) G 63 AMG (+ G65 AMG) sau GLE 63 AMG. Dar e bine si asa :) Faptul ca sunt ignorati, poate sa insemne "dispret" sau ... "teama". Legat de Jeep, jos palaria. Au reusit sa joace in liga profesionista la performante si sa tina pretul cel mai jos fata de concurenta. Fiind o masina bazata pe un SUV de serie mare, interiorul a fost oarecum penalizat. Nu e Bentley dar nici n-a fost gandit de la inceput pentru asa ceva. Consumul, e absolut dezastruos, chiar si pentru cineva pentru care banii exista doar ca notiune abstracta. Sau pentru cineva care are capacitatea sa-i ignore complet din viata de zi cu zi. Dar cred ca aici comparatia cu Tesla Model X devine brutala. Nu doar ca Model X e mai rapid, dar emisiile in timpul rularii sunt zero. Tesla reuseste o acceleratie mai rapida, (cu 0.1 sec), are putere mai mare si repet, consum zero daca ai access la superchargers. Nu cred ca mai e nevoie sa adaug ceva. Atata doar ca nu vreau sa fiu nazistul eco, pentru ca nu sunt, si nici nu vreau sa stric petrecerea petrolistilor. Dar masinile electrice sunt doar la inceput de drum, si totusi reusesc sa stea in fata apogeului motoarelor cu combustie interna. Daca motoarele cu combustie interna si-au atins limitele, cele electrice sunt abia la inceput.

  • mircea, luni, 28.10.2019 10:48

    @zarnesteanu Noul GLE tocmai s-a lansat și nu există încă în versiunea asta (avem doar GLE 53 AMG, care are "doar" 457 de cai și sare de 5.0 secunde pentru 0-100), iar G-ul n-are nicio legătură cu modelul Jeep. Poate cu un viitor Wrangler Trackhawk, dacă o exista vreodată așa ceva. Also, n-ai citit până la capăt: "Poate doar în gama Mercedes-Benz să găsești unele modele care se bat de la egal la egal pe aceleași calități cu modelul celor de la Jeep la acest capitol".

  • zarnesteanu, luni, 28.10.2019 11:39

    @Mircea, "vechiul" GLE 63 AMG e inca in oferta si face 100 la ora in 4.2 sec. Am citit pe nerasuflate de la cap la coada, dar daca tot ai mentionat la inceput X5M, SVR, cred ca merita si Benz niste litere aruncate pe-acolo :) E ok, promit ca data viitoare nu mai zic nimic.

  • ovidiu_c, luni, 28.10.2019 11:49

    La tinuta de drum - "departe de sentimentul medical de bisturiu pe care îl poți găsi în SUV-urile sportive concurente" - asta insemna ca e mai 'precar' decat toti? Si decat Range Rover SRV sau Bentayga Speed? Intreb de curiozitate, nu cred ca voi avea vreodata dilema de a alege ce SUV de 150k de euroi m-ar satisface :-)

  • mircea, luni, 28.10.2019 11:58

    @ovidiu_c Afirmativ. @zarnesteanu Ba să zici :)

  • GBD, luni, 28.10.2019 13:19

    Monstruoasa masinarie. Am vazut pe net niste poze spion cu un trackhawk camuflat,probabil cei de la jeep vor sa "dea la bataie" o versiune si mai nebuna decat aceasta.

  • Niggapls, luni, 28.10.2019 18:21

    @zarneseanu Foarte bune observatiile tale, de specialist,la fel ca si cele ale persoanei care a scris/tradus articolul. A da, mai aveti un lucru in comun: Niciunul dintre voi nu se va urca vreodata la volanul masinilor pomenite in text. De unde parerile atat de puternice atunci?

  • mip, luni, 28.10.2019 23:34

    "masina ba, nu jucarie !", asa zice un coleg de munca ... @AM ... pe cind un test cu F 150 Shelby ??? ala e cu vreo 45 CP mai vinjos ! pt Jeep ... respect ! atit ca vind cam prea scump cam tot ce au la taraba ... chiar daca anumite modele sunt legende parca nu ar trebui exagerat chiar asa ... parerea mea ... drumuri bune s-aveti !

  • Kirotractor, marţi, 29.10.2019 10:51

    @mip: You lucky bastards! :-) -- invidie pozitivă, fiindcă p-acolo pe la voi vă puteți da la fel de ușor ca stimabilul M.Meșter cu monstruleți din ăștia. ...Scumpi la modul absolut (parcă-i 88K $ fără taxe-n USA Trackhawkul MY 2020), dar par ieftinache comparativ cu hiper-taxata Europă. (n.b. Din pură curiozitate, am calculat prețul logic-normal-comercial cu toate taxele la noi -- adică 10% vamă de import UE, 19% TVA plus transport/asigurare peste Marea Băltoacă -- și mi-a ieșit vreo 103K €.... dar nicidecum 124.500... prea lacomi FCA ăștia, cred că n-au bani pentru parastasurile lu Marchionne :-))) Ceva mai serios, nu credeam să trăiesc în orice caz ziua-n care capitolul *fascinație* al unei reviste/website auto va fi susținută de un... Jeep în definitiv. Care rămâne totuși o inutilitate flagrantă (aici vorbește P1 = prima din personalitățile mele multiple -- aia rațională. :-P) Și totuși, FCA vinde 5-600 exemplare lunar (nu doar în USA, clar). Probabil însă că la noi doar 5-6... anual (aș fi curios de-o statistică), fiindcă AMG-urile sau X-urile M bavareze, deși mult mai scumpe, au magnetismul lor targetat pe cei (era să zic parveniții :-)) cărora nu le pasă de consum, anvelope, RCA sau impozit (hmm, V8 de 6,2 litri?! - egal +12.000 lei sau vreo 3.000 $ doar impozitul anual...) Strict ontopic, mai remarc că, dacă cea mai forțoasă versiune a primei generații Grand Cherokee avea 220 CP, acum cea mai anemică are 290 CP... *Cui prodest* așadar ?! (zic asta în cunoștință de cauză... chiar dacă relativă, având ocazia să testez *doar* un V8 Hemi SRT8 de 6,1 l și 420 CP din fosta generație, a treia adică -- și, drept concluzie: mașină absurd de puternică și aproape necontrolabilă la limită, în ciuda AWD.) OK, ar trebui să ne amintim totuși că scopul principal al mașinilor de genul ăsta e de fapt... să fie scumpe. :-) Și să dea apă la moară unora victorioși mai ales în *pub braggings*. P.S.1 - Spre la vară om lua și legătura -- chiar mi-ar face plăcere să stăm și la taclale efective, în cvartet poate :-) (acu văzui propunerea ta mai veche.) Drumuri bune să ai / aveți până atunci !!! P.S.2 (ontopic indirect): Azi am avut timp de povești fiind iar cu treburi, dar oarecum liber în vârf de munte -- n.b., ajuns aici la-ntâlnirea cu vechea mea prietenă ursoaica la volanul unui alt gen de 4x4. Mai precis, o Lada Niva monstruoasă și ea... dar ajunsă la o monstruozitate a eficienței prin simplitate aproape primitivă. Și mai ales la un preț redus spre mai nimic. :-) (Nu, nu-s rusofil și nici rusofon, dar, pur obiectiv vorbind, bate Jimny-ul în offroad dificil... spre imposibil.)

  • unu, marţi, 29.10.2019 10:57

    @mip: fata de concurenta amintita in articol, pretul exemplarului testat putem zice ca e chiar chilipir. Luate separat, ai dreptate, Jeep-urile sunt scumpe pt ce ofera, mai ales ca tot continua sa foloseasca tabla aia ordinara, potrivita mai degraba pentru conservele de peste, decat pt caroserii auto. Oricum, niciodata eu personal nu ma voi vedea in acest gen de masina. Urasc ce simbolizeaza si cui i se adreseaza, nu partea tehnica in sine, care n-are nicio vina saraca, desi daca e sa fim cinstiti si-a cam trait si ea traiu' si si-a mancat malaiu'.

  • adi_10, marţi, 29.10.2019 11:30

    as face un drum lung cu masina asta, cred ca este extaz. Dar in nici un caz nu mi-as cumpara o masina care consuma 31% :)))) ca o parere personala, nu a fost facuta masina asta pt a avea vanzari mari, ci doar pe principiul "cine scoate mai multi cai"

  • zarnesteanu, miercuri, 30.10.2019 04:44

    @Kiro, te asteptam :)

  • mip, miercuri, 30.10.2019 23:26

    @unu ... ehei ... ma refeream la preturile lor in general, nu la acest caz particular ... in cazul asta e adevarat e se zice in articol ... adica si eu sunt de acord. cele mai supra-evaluate modele ale lor sunt Wrangler; astea sunt marcile/modelele care se depreciaza cel mai putin pe piata nord-amerikna, apoi vine Grand Cheerooke ... drumuri bune sa ai !

  • mip, joi, 31.10.2019 00:41

    @k-tractor ... "blea" ca sa zic ca rusii ... ladoanta aia a ta e in stare de multe ghidusii ! am vazut multe pe net ... ce sa-ti spui, ca au ajuns si pe-aci, pe la noi prin catune !!! atit ca iernile astea le cam sifoneaza camesile ... JGC ... mi s-a pus pata pe ele dinainte sa vin incoace ... mai bine de 19 ani deja !!! (blea !); era unu la mine-n sat cu un Cherooke ... nu stiu de ce mi-a placut asa mult; imi plac si acum GC pt sunt mult mai elegante si confortabile decit Wrangler, se pot si ele modifica pt off-road extrem chiar ... mi-a placut generatia 1999-2004 ca erau cu garda la sol mai generoasa ... un vecin are un JGC din 2011 ... zice ca e super multumit, chiar daca a avut oarece cheltuieli; oricum pina la aprox. 180.000 km nu a schimbat nici un rulment sau rotule, frinele originale l-au tinut pina la 91.000 km ... uzura cauciucurilor uniforma ... au motoare pentastar ... zic astia din presa ca pina prin 2014 au fost ceva bube la motoare ... d-apoi eu am vazut multe de vinzare cu 350-400 mii km !!! V8-urile cele de 4.7L erau so-so ... astea de 5.7 sunt mai fiabile ... cele de peste 6 L sunt prea fortate si sa pare ca au avut/produs neplaceri ... motoare f bune au fost cele de 4.0L, 6 cil. in linie ... ma bucur ca -in sfirsit- ai zis ceva de apropo-ul ce ti l-am lansat cu ceva timp in urma ... semn bun pt tine ca nu te-a cautat inca tanti (scle)Roza !!! daca intri si tu in echipa, ar fi cvintet, nu cvartet ... deja suntem 4 muschetari ... si ... cu totii te apreciem si dorim sa ni te alaturi, cit mai degraba, daca s-ar putea in perioada Sfintelor Sarbatori, cind vom avea mai mult liber de la munca ... macar in domeniul virtual, via "skype/what's up" ca asa ne putem gasi mai usor si muuult mai ieftin :) !!! cit despre o intrevedere fata-in-fata, pe viu, mda ... la vara, daca oi veni prin Patrie, am putea sa incercam o intilnire probabil in 3 ... sau 4 daca se nimere' si @zarne' pe-acasa ... daca am condus cu oarice ocazii pentastar-ul sa sti ca de variantele alea "turbo-te" n-am apucat inca sa ma ating ... dar nu e chiar imposibil, as putea inchiria una pt citeva ore/zile, depinde de pret ... PS: despre simplitatea masinilor rusesti ... te-ai cascat pe net dupa UAZ ? si capabile si simple si flamindeee !!! modelul Hunter e cel mai fain dupa parerea mea ... cam mic, da' hmm! m-am uitat pe net daca nu cumva le aduc rusii pe-aci pe la noi ... am dat de o firma ce zicea ca ar aduce, din State erau afaceristii ... si in Mexic ... acolo pare ca au chiar o afacere bine inchegata; am configurat una si m-am spariet de pret : peste 45.000 $ ..... !!!!! daca mai pun si vama si alte cheltuieli ... trec de 50.000 $ pt un "Aro" rusesc ... cam prea mult ! drumuri bune tuturor !

  • inexorabil, joi, 31.10.2019 03:26

    Cvintet...Mirabilă perspectivă :) Eu sunt mezinul grupului, recte cel mic și neștiutor de nimic (jubilați, voi, acei "prieteni" ai mei :P). Cert este că nu mă pricep la "cifre". Mi-aduc aminte de o emisiune memorabilă a defunctului post TV "Tele 7 abc", în care Florin Piersic a exclamat la un moment dat, uitându-se năuc la Dem Rădulescu și Romulus Vulpescu: "Mă, ce le mai suciți, ce le mai învârtiți, ce le mai filosofați voi!". Aceeași senzație mă cuprinde și pe mine parcurgând dialogul spumos de mai sus... De fapt, oricâte "bube" tehnice i s-ar găsi (pe bună dreptate) lui Jeep, în optica mea incurabil "americanistă" rămâne nr. 1 la SUV-uri (că produce și CUV-uri...eh, pădure fără uscături...știți domniile voastre). Iar rivalitatea emblematică nu se poate desfășura decât în tandem cu Land Rover. Bine, Zărne ar obiecta că trebuie inclus și MB în ecuație. Da, indiscutabil (cuvânt care nu admite niciodată conjuncții adversative după dânsul, DAR..."americana" și "englezoaica" sunt născute pentru a se afirma/duela în domeniu). Dar japele? Păi, sunt femei de treabă, de casă, de caracter și nu te lasă la greu, dar (fir-ar să fie de conjuncție dizarmonică :D) eu, unul, prefer să mă întorc pe partea cealaltă dacă aș dormi cu vreuna dintre ele... Cine poate să înțeleagă, să înțeleagă! @mip, eu tot încerc să uit de bestia hipnotică Shelby F-150 755 HP Supercharged [care (pro)vine de pe altă planetă, clar] și tu răsucești cuțitul în rana mea :) Așa ceva aș fura (la propriu) fără să preget, scuturându-mă de orice "balast" moral. Numai că sticleții m-ar repera imediat, că doar n-aș răpi o picătură din vastul ocean rutier de zi cu zi. Serios acum, dacă aș avea porcăriile (așa am poreclit eu...banii), m-aș dota cu bijuteria lui Ford în doi timpi și trei mișcări. Totuși, în acele momente, nu m-aș putea abține să nu lansez niște torpile (verbale) către...RenCen (alias Turnul Lenei și Prostiei --- ordinea enumerării acestor două "calități" nu este aleatorie). O mențiune favorabilă (și) pentru Wrangler, versiunea Rubicon. Pur și simplu arată a univers off-road. Și pur și simplu americanilor nu le poți contesta abilitățile în abordarea terenurilor ostile. Drumuri bune să aveți (@mip, îți voi trimite niște porcării în cont, ca plată pentru drepturi de autor), inclusiv către...marea întâlnire ;)

  • mip, joi, 31.10.2019 04:03

    @inexo ... ba-frate-ba, nici nu-mi aduc aminte de cind nu am cetit un comentariu de-al tau sa ma unga ase la inimioara !!! simplu si concis ... deh, respectind standardele "inexorabile" nu altele ... bleah !!! ps: esti tu mezinu' hal mareee ... daca ne luam dupa alt criteriu ! bleah !!! drumuri bune sa ai !

  • zarnesteanu, duminică, 03.11.2019 11:18

    @mip, era un tip care imediat dupa revolutie si-a pornit o firma de transport si in scurt timp a devenit milionar. Una din primele lui masini a fost un Cherokee cu un motor enorm, mai ales pentru vremurile alea. Era mai corpolent, si la un moment dat a zis ca i-a dat o talpa de s-a rupt scaunul cu el :):):) @inexorabil, toti suntem cei mai mici sau cei mai mari, fiecare cu ce i-a fost dat. Important este sa stim ca toti avem locul nostru pe pamant si fara oricare din noi, lumea n-ar fi completa. In alta ordine de idei, Mercedes e o firma superba, dar cu siguranta nu perfecta. Si eu sunt primul care sa admita asa ceva. Nici o firma nu e. Dar frumusetea consta in a gasi ceea ce ti se potriveste cel mai mult si sa inchizi ochii la lucrurile minore pe care le vezi perfectibile. Exact ca intr-o relatie. Sau in viata de zi cu zi.

  • Eu, luni, 04.11.2019 15:52

    Iar KIROTRACTOR, ba tu n-ai de lucru? Scrii si prost.