Jeep Wrangler Unlimited

2.2 Diesel Turbo 200CP 4x4 Aut8 Rubicon

Motor / Transmisie

4.0

Odată cu noua generație, Jeep Wrangler a început să miroasă ușor italienește. Nu e de mirare, având în vedere apartenența brandului Jeep la Grupul FCA. Aroma de paste și pizza vine de sub capotă, acolo unde clienții vor descoperi un nou motor diesel, de 2.2 litri, Multijet, gata să suplinească absența vechiului motor de 2.8 litri, căruia nu-i vom duce lipsa având în vedere cilindreea ridicată și taxele aferente. Sau mă grăbesc să spun asta?

Dintr-un anumit punct de vedere sigur nu-i vom duce lipsa: rafinamentul. Vechiul agregat făcea din Wrangler o adevărată piftie, cu vibrații deranjante, transmise chiar și în levierul transmisiei manuale. Noul motor rezolvă această problemă, fiind ceva mai bine antifonat și cu vibrații considerabil reduse. Nu vă gândiți că Jeep a făcut vreo minune și Multijet-ul tace mâlc. El se aude destul de mult în habitaclu, chiar de pe la 2000 de rotații, însă zgomotul este fără îndoială mai mic decât în cazul vechiului model.

Am scăpat și de partea cu vibrațiile, întrucât cei patru cilindri sunt asociați acum unei cutii automate cu opt trepte. Nu excelează la capitolul răspuns prompt, dar măcar se descurcă în alternarea corectă a rapoartelor, reușind să o facă destul de liniar.

Motorul de 2.2 litri oferă 200 de cai putere și un cuplu de 450 de Nm. Este o valoare decentă, însă nu atât de generoasă dacă faceți cum am făcut și eu: adică alegeți varianta cu cinci uși Wrangler Unlimited, care cântărește 2.2 tone.

Momentul motor este oferit pe la 2000 de rotații, iarăși un prag pe care mi l-aș fi dorit ceva mai devreme. Dar, una peste alta, Wrangler se descurcă cu resursele astea și pe asfalt și în afara lui.

În plus, Jeep ne asigură că alături de acest motor de 2.2 litri, Wrangler Unlimited poate tracta până la 2500 de kilograme, o valoare importantă pentru cei care vor să se înhame la misiuni de salvare.

  • rotila, luni, 16.07.2018 12:39

    profanii( ca ai adus vorba)sustin ca modelul cu patru usi este mai lung decat 4334 mm cumscrietii voi. n-are importanta.multi stiu putini cunosc. puteti sa stergeti postarea fara remuscari.

  • fritz, luni, 16.07.2018 13:17

    G-ul este mult mai luxos,adevarat,dar in off-road nu cred ca este atat de capabil precum un wrangler rubicon.

  • dan_grc, luni, 16.07.2018 13:51

    Unghiul de bracare este 12 metri, ceea ce este super, doar că unghiurile nu se măsoară în metri. În sfârsit, un model adevărat de teren tip "Jeep ".

  • Corocsenie Adrian, luni, 16.07.2018 16:24

    @fritz Cred ca glumesti ! Nu ai idee ce tehnologie 4x4 e pe G class.

  • bogdanm, luni, 16.07.2018 17:13

    @rotila Multumim de sesizare. S-a strecurat o greseala in selectarea versiunii.

  • joe, luni, 16.07.2018 18:47

    Banuiesc ca e motorul de Iveco,inbunatatiti.Acelasi de pe Alfa Romeo Stevlio. Nu degeaba inca mai razbat utilitarele Iveco prin Elvetia,Germania..(inca).

  • scamel, marţi, 17.07.2018 15:40

    @ joe motorul este stravechiul 2,2D de la mercedes .

  • dany, marţi, 17.07.2018 23:00

    daca masina asta e facuta pt autostrada inseamna ca ori eu ori autorul articolului are o perceptie gresita a notiunii... e ca si cum ai merge pe autostrada cu un panou PVC in bot... apropo, de ce nu scrieti niciodata coeficientul aerodinamic? ce CX are masina asta?

  • Laurentiu29, duminică, 05.08.2018 08:59

    Motorul este produs de VN Motori.....italian ca si cel de 2.8 de pe modelul anterior, initial 177 CP.....VM echipeaza diverse marci, inclusiv americane - Dogde, Chevrolet.....si nu de ieri de azi

  • costy, sâmbătă, 11.08.2018 12:52

    o marca legendara care pastreaza partea frontala si aparatorile de noroi de la miticul jeep din al doilea razboi mondial ..evident mai stilizate