Interior
Interiorul noului Kia Ceed a crescut din punct de vedere al calității percepute. Lucrurile s-au mai înmuiat, în mare parte plasticul. Iar asta e bine. Pentru că pe planșa de bord avem acum un plastic moale și prietenos. Aspectul său pare în continuare auster, din cauza texturii ușor depășite de vreme.
Kia parcă a simțit asta și a condimentat totul cu mult plastic negru lucios și cu multe inserții cromate. S-a schimbat și aspectul butoanelor, un detaliu mărunt, dar important când vrei să înviorezi ambianța din interior.
Într-o lume auto obsedată de ecrane tactile, Ceed păstrează în continuare butoanele și nu caută să renunțe la ele, așa cum se întâmplă în cazul altor mărci. Tocmai asta face ca ergonomia să fie exemplară, mai ales în dreptul climatizării. Butoanele sunt ușor de citit și pe volan și pe planșa de bord. Cu toate astea, și eu și restul jurnaliștilor români prezenți la eveniment am observat un detaliu destul de enervant: iluminarea butoanelor de climatizare care indică gradele Celsius este abia perceptibilă pe timp de zi.
Scaunele au o susținere laterală bună și pot fi îmbrăcate în stofă, piele sintetică și piele naturală. Volanul și levierul vin, de asemenea, îmbrăcate în piele.
Spațiile de depozitare s-au înmulțit și ele, clienții beneficiind acum de o zonă dedicată telefoanelor mobile chiar la baza planșei de bord. Tot aici există și un raft special pentru încărcarea prin inducție a telefoanelor mobile. Consola centrală are spațiu generos pentru sticle, cotiera este adâncă, iar în portiere încap sticle destul de mari.
Spațiul pasagerilor este și el îmbunătățit. Kia susține că, pe bancheta spate, noul Ceed oferă cel mai mare spațiu din segment la nivelul umerilor. N-am probat asta, dar pot să vă spun că la nivelul picioarelor Ceed încă nu se apropie de Golf. E o diferență perceptibilă chiar și vizual.
Cu toate acestea, spre deosebire de Golf, tunelul central este coborât și nu incomodează un al treilea pasager așezat pe locul din mijloc. Spațiul la nivelul capului este și el generos.
În portbagaj, Kia Ceed promite cu 15 litri mai mult decât vechiul model. Cei 395 de litri sunt generoși, fiind peste ce oferă în acest moment Volkswagen Golf. Nu poate depăși însă rivali ca Peugeot 308 și Honda Civic.
N-am uitat nici de antifonarea habitaclului. E ceva mai bună, s-au făcut multe modificări, dar tot există un zgomot de vânt la 110 de km/h. Kia susține că la 110 km/h zgomotul perceput la interior a fost redus cu un decibel. Am ciulit urechile, dar e greu să depistezi decibelul ăla lipsă. Zgomotul la rulare vine însă și din partea anvelopelor sportive, instalate pe jantele de 17 inch.
@automarket la ce ar fi utile niste jante mai mari de 17 inch pe o masina compacta?