Motor / Transmisie
Ca și în cazul lui Proceed GT, infuzia de sportivitate vine de la un motor pe benzină de 1.6 litri turbo, capabil să dezvolte 204 cai putere. Nu e mult. E cam ce oferea Volkswagen Golf GTI generația trecută. N-aș spune că e o valoare demnă de un hot hatch, de aceea tind să-l văd pe Ceed GT drept un pseudo hot hatch sau o compactă sportivă.
Resursele sunt bune și vor pune un zâmbete pe fața multora. Cuplul motor de 265 Nm, livrat de pe la 1500 de rotații, face din Ceed GT o mașină agilă, cu mult elan, mai ales în oraș. Cei patru cilindri continuă să dea tot ce-i mai bun pe o plajă generoasă de turații, care se termină undeva pe la 4500 rpm. Asta face din Ceed GT o mașină care se simte bine mai tot timpul, oferind o elasticitate de invidiat.
Resursele de sub capotă ridică pulsul celui de la volan, dar nu garantează o explozie, un râs necontrolat, asemeni unor hot hatch-uri adevărate, cum sunt Renault Megane RS sau Honda Civic Type R. E genul acela de compactă, motorizată mai bine decât media segmentului, gata să-ți ofere reprize bune de accelerare atât pe drumuri naționale, cât și pe autostradă.
Motorul de 1.6 litri poate fi asociat și unei cutii automate cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj. Eu am testat însă un Ceed GT cu transmisie manuală cu șase trepte. E o transmisie etajată destul de scurt în primele rapoarte, cu o timonerie decentă și o precizie bună.
Pe circuit mi-am schimbat puțin părerea, pentru că s-a întâmplat de multe ori să simt o ușoară confuzie a levierului atunci când căutam treapta ideală. Din fericire, plaja mare de turații pe care se simt resursele și despre care vorbeam mai devreme, îți permite să folosești mai tot timpul treapta a doua și destul de rar a treia. În cazul testului meu vorbesc despre un circuit destul de tehnic, aflat lângă Barcelona.
Exploatarea resurselor se poate face în două moduri: Normal și Sport. Acesta din urmă îți oferă o accelerație mult mai sensibilă la apăsările tale, dar și o tonalitate extrem de plăcută a evacuării.
masina ii mai dezirabila decat multe produse similare ale unor marci de renume ,numai consumul de carburant ii un aspect care poate genera frisoane doar pentru cei care is prea entuziasti cu pedala de acceleratie iar cei 7 ani garantie is dovada clara a increderii pe care kia o are in produsele sale @razvan mirica la seat leon motorul 1.8tsi 180cp-250nm nu mai ii disponibil ,o fost inlocuit cu 2.0tsi 190cp-320nm