Kia e-Soul
Cu un pas înainte
În vreme ce unii producători premium abia lansează primele lor modele electrice, Kia se poate lăuda deja cu un model electric aflat la a doua generație. Sud-coreenii s-au grăbit să aducă pe piață Soul electric în anul 2014. Unii au considerat că e o mișcare pripită, însă, acum, la cinci ani distanță, Kia culege roadele curajului său: a vândut în Europa mai multe Soul-uri electrice decât benzină și diesel la un loc.
Și asta nu e singura veste bună. Marca a reușit să acumuleze multă experiență și să propună acum o nouă generație Soul cu o autonomie impresionantă, gata să-i vindece și pe cei mai sceptici. Succesul de care s-a bucurat vechiul Soul electric, generat și de faptul că nu prea erau multe opțiuni de acest tip în segment, i-a determinat pe cei de la Kia să ofere noua generație Soul doar în versiunea cu zero emisii.
Am testat-o la Frankfurt, acolo unde Kia și-a stabilit de mulți ani baza pentru operațiunile sale din Europa și centrul de design.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
alex, joi, 18.04.2019 10:18
La capitolul Pret de achizitie cred ca va referiti, in ultimul paragraf, la BMW i3 S, nu i8, oricat de bine ar suna un i8 la 41.000.
-
Eu, joi, 18.04.2019 10:31
Asta-i marea problema, disponibilitatea in Romania. Din pacate la Hyundai e doar fictiune pentru moment, asa ca ramane speranta in Kia. Haideti baieti ca puteti!
-
M, joi, 18.04.2019 10:41
Personal, pot sa spun ca designul exterior mi-a placut dintotdeauna, dar bordul este urat si nu-i pentru 2019. In plus, AM a evidentiat calitatea slaba a unor materiale la interior. Toate acestea le punctez pentru ca in acel habitaclu va sta posesorul tot timpul cat va folosi masina si cred ca este un aspect foarte important, in comparatie cu aspectul exterior, care se reflecta mai mult in ochii altora. Pretul in sine este destul de mare, dar cine isi permite o va cumpara oricum.
-
Kirotractor, joi, 18.04.2019 10:44
Toate bune și frumoase (inclusiv stilul original al e-coreencei îmi place), dar rămân la părerea că-i prea scumpă încă - și nu doar pt subțirica clasă medie autohtonă, ci și pt. majoritatea vesticilor *normalos*. ...Chiar și luând în calcul eco-bonusul f. generos d-aici, raportat la francezi ori italieni (până la 6K €) sau nemți (4K). Flotele unor firme cu interes PR de a fi percepute drept *eco* vor continua să fie însă promotorii EV-urilor în faza asta delicată de tranziție a mobilității urbane. Care dă Doamne să țină cât mai mult, fiindcă finalul înclin să cred că va fi cel al... dispariției mobilității individuale.
-
eu, joi, 18.04.2019 10:54
Bine ca astia de la Hyundai-KIA inca sunt cu picioarele pe pamant si lanseaza un model electric care este destul de normal. Cand te uiti la ceilalti care vin cu modele electrice si au sute de cai si fac suta in 4 sec dar autonomie tot de 450 km desi bateria este cu mult mai mare. Acum cand toti vor sa treaca pe bateri si se stie ca nu fac fata sa fie livrate, mai bine un model normal decat o racheta la care ii golesti "rezervorul" in 3 liniute si te bati cu caramida in piept ca esti eco. Ma rog, as scris cam mult dar cred ca ati prins ideea...
-
pipo, joi, 18.04.2019 12:24
Conform celor mai recente informatii pretul pe kw este tot de aprox. 270 euro ca si acum 2-3 ani ( si nici nu cred ca va scadea in urmatorii 10 ani), deci bateria in acest caz costa vreo 17.000 euro . Nu inteleg ce anume platesti de restul vreo 23-25.000 euro !? Atata costa un Soul model nou nout termic , cu motor termic, cu turbine si nspe' mii de piese si angrenaje adiacente unui motor termic, cu galerie de evacuare, cu evacuare, cu catalizator, cu ...etc .
-
Flavius, joi, 18.04.2019 13:07
@pipo Spunea cineva intr- o postare ca ar trebui asteaptam sa dispara subventiile ca sa scada pretul bateriilor . Inclin sa-i dau dreptate. Tesla face deja celulele cu 100$/kwh respectiv bateriile(care pe langa celule mai includ sistemul de racire) cu pana la 140$. Restul e profit.Suma de mai sus , 270 E/kwh am intalnit-o zilele trecute mentionata intr-un articol in care se spunea ca in ultimii cinci aniu pretul a scazut cu 30%.Serios? Cam putin.O alta statistica, din alt site(american)dadea valta evolutie: 1000$/kwh in 2010 , 200$/kwh in 2017.
-
andrei, joi, 18.04.2019 13:16
deci cand nu sunt electrice cu autonomie buna tipati ca nu sunt. cand apar, ca sunt prea scumpe. dar simultan laudati tesla. care tesla e scumpa. ok, cine o mai intelege ceva. :) nu o sa dau in veci zeci de mii de euro in plus ca sa fiu eco, ca la cei 5-7000km anuali si aia in afara localitatilor, economia prin electric e fix pix. si cum am mers atatia ani pe diesel/benzina pot sa mai merg multi inca ca nu sughit. ma bucur insa ca apar astfel de modele ca incet-incet tehnologia va deveni standard. dar mai avem pana acolo.
-
Kirotractor, joi, 18.04.2019 14:38
@Flavius: Da, eu presupuneam involuția prețului bateriilor- artificial crescut acum - odată cu tăierea eco-bonusurilor. Dar niște experți în domeniu susțineau că profitul e exagerat la producătorii de BEV-uri. Și au dreptate din simplul motiv că vin cu cifre concrete (114 $/kWh era de ex. prețul plătit de GM pt bateriile lui Chevy Bolt acum un an, iar 150-160 €/kWh e prețul *european* maxim actual inclusiv sist. răcire, chiar mai mic dacă-i de la LG-Chem Polonia.) Dovadă (indirectă): diferența de preț între e-Kona / e-Niro cu baterie mare / mică (39 / 64 kWh) e de doar 4.000 €. Nedumerirea stimabilului @pipo rămâne însă-n picioare - nu mai revin nici eu la socoteala după care un Zoe de ex., după eliminarea bateriilor din preț, rămâne *coajă* la cca. 18.000 € - cât un Megane cu motor, cutie, turbo, catalizator etc.
-
@, joi, 18.04.2019 17:24
daca ar fi ieftine s-ar putea sa nu faca fata cererii, iar pe langa faptul ca probabil productia de baterii n-ar face fata, ar fi si probleme de infrastructura insuficient dezvoltata. Ce-ar fi daca pe langa faptul ca dureaza o incarcare 40 min., ar mai trebui sa stai si la coada?
-
pipo, joi, 18.04.2019 18:40
@Kiro/Flavius : pai si atunci de ce astia de la Nissan zic ca pretul actual este 270 euro/ kw si imi aduc aminte clar ca acu vreo 2-3 ani parca si nemtii si alti europeni spuneau tot de ceva peste 250 euro . Oricum , atunci daca e sa ma iau dupa preturile de care spuneti voi atunci nedumerirea mea e si mai mare ,pretul ramas dupa ce scadem bateria fiind unul si mai mare. O sa faca munti de bani producatorii auto si cei de baterii pe spatele clientilor si va asigur ca o sa aiba grija ca preturile sa nu scada cel putin 10 ani de aici incolo. Asa cum mai spuneam , deocamdata suntem in faza de experimente pe banii clientilor potenti financiar atata timp cat cererea e mai mare decat oferta. Eu unul sunt din ce in ce mai sceptic ca imi voi lua o electrica prea curand. Este pt. mine o nebuloasa totala aceasta "electrificare" dupa care alearga toti producatorii disperati ,iar aceasta disperare duce de obicei la atingerea scopului prin orice mijloace ,ceea ce nu e de dorit. Mai astept, sper sa ajung la momentul in care sa pot sa fac eu alegerea in deplina cunostinta de cauza si de informatii reale. Sper sa ajung de exemplu intr-un viitor nu chiar indepartat sa-mi aleg eu bateria (producator, tip celule, putere, etc) dupa o analiza atenta a pietei daca tot va fi un element atat de important al masinii si sa asigurat prin contract direct cu producatorul de elemente esentiale , adica cum si in ce conditii a fost produsa, care este "amprenta toxica", cum si in ce conditii va fi reciclata , etc. Ca de fapt despre asta este vorba daca tot facem sacrificii pentru un mediu mai "ecofriendly" ,nu ? De ce as lasa asta pe mana unui producator auto care nu are nici-o treaba cu producerea bateriilor si pt. care va fi doar un subansamblu care-l va ajuta la aducerea unui profit cat mai substantial . Un producator ca ..nu stiu.. Mercedes ( e doar un exemplu)...o sa-ti vanda bateria cu 350 euro/kw cel mai probabil chiar daca aceeasi baterie (acelasi producator, aceeasi tehnologie ,poate doar cu o alta forma fizica) si care poate o sa coste 100 euro/kw pe o ..sa zicem Dacia ! Sper ca producatorii de baterii sa ia decizia corecta cat mai curand si sa faca baterii "generice" , pe "socluri" comune sau in ce fel or vrea ei sa le categoriseasaca , dar sa o faca cat mai curand cat ii au la mana pe producatorii auto. Fiindca altfel treaba o sa se complice prea mult in viitor si nici ca vom mai afla vreodata cat anume a costat bateria din masina noastra. Nu stiu, eu asa vad lucrurile deocamdata , nu zic ca asta-i solutia absoluta si cea mai buna.
-
Kirotractor, joi, 18.04.2019 19:14
@pipo: Le zici bine apropo de calculul tuturor factorilor pro/contra cumpărării unui anume model de EV. Cât despre prețul bateriilor, repet: cei 25 kWh în plus (64-39) îi costă pe coreeni 4K €, deci 160 €/kWh. Iar asta, incluzând cei 10% vamă import UE și TVA, plus profitul indubitabil al producătorului. Nu mai zic că suma rezervată bateriilor e mai mică de fapt, și alte componente fiind mai scumpe la versiunile de 204 CP / 64 kWh vs. 136 CP / 39 kWh (magneți motoare, .ESC-uri = controllere, cabluri Cu pt amperaje mărite, pompe răcire majorate etc.)
-
nume, joi, 18.04.2019 20:19
1. ... un cuplu uriaș, de 395 Nm. Deși pe hârtie nu pare mult... 2. ... aceeași valoare impresionantă de cuplu... Mama lui de cuplu: e urias, impresionant sau nu pare mult?
-
ACE - Craiova, vineri, 19.04.2019 08:20
Siguranta de 5 stele EURONCAP ar fi ceva important..... Din pacate acest model este dezavantajat MULT de: 1) bordul batranicios; 2) volumul portbagajului de numai 315 litri. GARDA LA SOL ar fi 15,2 cm conform site-ului: https://www.autoevolution.com/cars/kia-soul-ev-2018.html#aeng_kia-soul-ev-2018-ev-201-hp-150-kw
-
Flavius, vineri, 19.04.2019 08:34
@pipo Nu exista nici o cotradictie intre ce zicem noi si ce zici tu si anume faptul ca autoturismele electrice sumt mult mai scumpe decat costa sa le faca. E capitalismul , tata. Singura legatura dintre pretul de vanzare si costul de productie este aceea ca daca pretul scade sub cost , firma da faliment! Pretul e facut de raportul cerere-oferta si este intotdeauna deformat artificial cand pe traseu mai apar si subventiile, eco-bonusurile fiind si ele subventii.
-
Flavius, vineri, 19.04.2019 08:45
@pipo Mercedes nu vinde cu 350E/KWh.Am un Smart forfour si bateria e undeva in jur de 240E/Kwh,incluzand aici si sistemul de racire. Cat despre faptul ca aceeasi piesa este vanduta la preturi foarte diferite de firme diferite , nu e nimic nou sub soare. Iti dau un exemplu din curtea Dacia: am avut o Solenza diese. Cand a trebuit sa ilocuiesc bujiile incandescente am constatat ca bujiile din cutiile pe care scria Dacia erau Beru , fabricate in Irlanda si costau 1500.000 bucata(150 in banii de azi) De curios am cautat sa iau aceleasi bujii , cu acelasi cod , fabricate in aceeasi fabrica din Irlanda evident de acelasi producator ambalate in ambalajul producatoprului , Beru. Cat crezi ca au costat?FIX JUMATATE , 750.000 (75 de lei de azi)!
-
Kirotractor, vineri, 19.04.2019 10:18
@Flavius: Aham, ești deci în temă și d.p.d.v. practic... Îndrăznesc atunci să te-ntreb (offtopic, clar): reușești să faci 100 km cu e-Forfour-ul tău iarna? Zic asta fiindcă nu demult mă bătea și pe mine gândul să iau unu strict pt. oraș (de fapt pt. nevastă-mea, dar nu vreau să recunosc asta :-))... însă, după un test-drive + ceva search-uri pe forumuri m-am sucit. În ciuda prețului relativ convenabil - cu eco-bonus, clar, adică la juma de preț-listă aprox., că altfel ar fi invandabil. Nu-i totuși o mașină rea - să nu fiu înțeles greșit. Dar cine vrea să-l folosească și la scurte escapade extra-urbane nu-l va lua niciodată cu autonomia actuală. Cazul soției de fapt, care ar fi vrut să ajungă cu el - uneori și pe frig - la o casă aflată la 105 km de oraș, drumul incluzând și ceva... mai multe :-) serpentine (zona Siriu-Bz.) Nicio șansă deci. ...Poate, cu promisa viitoare baterie mai mărișoară (de cca. 24 kWh.) Când însă (tot poate...) eco-bonusul va fi redus. Sau anulat, mai știi?! Și să nu uit apropo de preț - tot la vreo 18K € ar rămâne *coaja* e-Smart-ului chelit de baterii. Fie și la prețul umflat declarat de Merc. pt cei vreo 17 kWh actuali parcă.
-
@pipo, vineri, 19.04.2019 10:41
Asta e gogorita cu bateriile de 17.000 euro ... cel mult 8000 euro... Aici il puteti asculta pe responsabilul de e-mobilitate de la VW, cel mare si gras din dreapta...spune clar: "masinile electrice de la VW vor fi la acelasi nivel de pret cu dieselurile" Aici video: https://www.youtube.com/watch?v=q2Tqw9LX3QE&feature=youtu.be Din ultimul numar autobild: urmatoarea generatie e-tron va pleca de la 40.000 euro fata de 80.000 euro in prezent. Economia va veni din utilizarea noii platforme VW pentru masini electrice. din ce declara ei, este foarte costisitor sa faci o masina electrica pe platforma de conventionale!
-
Flavius, vineri, 19.04.2019 11:49
@Kilotractor 17.6 mai exact. Salut! Ramane de vazut. Abia am luat-o. Azi s-a facut o luna si am 1560 km deja facuti. Ce pot sa-ti zic ca am obtinut pana acum, 130-160km in urban , in functie de cat de rau am calcat-o pe coada ; 170km extraurban mers in coloana , 70-75 km/h ; 130km extraurban mers cu 110 in umbra aerodinamica a unui camion cu prelata pe autostrada , 110km mers cu 100/h fara nimic in fata l 125-135km mers pe sosea cu aproximativ 90/h , fara minic in fata. Sunt multumit,mie imi vine ca o manusa. Fac cca.12.000 Km pe an exclusiv urban plus 5-6.000 pe drumuri extraurbane scurte , de pana in 50-60 km.Pentru restul de 4-5000 pe care ii fac pe trasee mai lungi decat autonomia lui am alta masina , vechiul meu Peugeot 308 1.6HDi
-
Flavius, vineri, 19.04.2019 12:00
@Kirotractor Ca pret e suprconvenabil dar DOAR luand in calcul subventia.Am luat-o in leasing fara sa dau nici o rabla la schimb (ar mai fi scazut pretul si in primul rand avansul de la 4200 cat am dat la 3250) Rata e de 220+50casco dar nu mai consum motorina de cca800-850lei/luna. Practic ma costa avansul +50E/luna Casco+ cam 80E/luna diferenta intre banii dati si banii economisiti.
-
Flavius, vineri, 19.04.2019 12:02
Maxim 80
-
Flavius, vineri, 19.04.2019 12:27
@kirotractor Mai era cineva din Bucuresti cu Smart p-aici, un Fortwo pe care il are de anul trecut dar nu l-am mai vazut sa posteze nimic de vreo jumatate de an. Matrixx . El ar fi putut sa ne lamureasca cum e cu Smartu' iarna
-
Kirotractor, vineri, 19.04.2019 12:34
@Flavius: Mulțumesc pt informațiile concrete -- care pot fi utile și altora. Se pare că: - ori ai avut noroc de o baterie neasamblată pe vapor, :-) - sau ai un stil de condus mai fluid, - ori au mai progresat Smarții :-p la consumul specific kWh/km. Findcă autonomia obținută de tine e cu 6-8% mai bună decât a altora (am făcut o medie statistică de pe forumuri.) Oricum, eu aștept tot versiunea viitoare de 24 kWh. Mulți km fără hibe îți urez cu a ta !
-
Kirotractor, vineri, 19.04.2019 12:41
p.s.: Da, @Matrix a... scăpat totuși o valoare demoralizantă :-) de autonomie pt e-FourTwo - n.b., iarna prin Buc. (80-90 km -- culmea că urban, dacă-mi amintesc bine.) Acu tot stilul de conducere primează, dar sigur și cât de friguros e fiecare. Fiindcă statul la semafoare cu încălzirea la max. nu cred că face bine sănătății bateriilor. :-P
-
Flavius, vineri, 19.04.2019 12:49
Nu locuiesc in Bucuresti. Aici semefoarele sunt sincronizate aproape toate si de cele mai multe ori pot face cate 2-3 km fara oprire , mergand constant cu 50/h , viteza la care sunt sincronizate. Cu siguranta asta influenteaza autonomia.Mai sunt si cronometrele de langa semafoare care imi permit sa anticipez cand nu prind verde si in loc sa pun frana las in frana de motor-regenerare baterie
-
Kirotractor, vineri, 19.04.2019 12:50
Erată: era vb. de e-ForTwo, nu e-FourTwo.-ul lui @Matrix. În fine, dacă tot am reintrat p-aici: mă gândesc acum că și faptul că am probat astă-toamnă e-Smartul abia dat jos de pe Swift Sportul meu mi-o fi ...alterat senzațiile. :-) Chiar dacă, până la 50-60 km/h, accelerațiile piticaniei mi s-au părut neașteptat de vioaie. Kia e-Soul (64 kWh) poate părea deci o fuzee comparativ, iar de autonomie ce să mai zicem?! Probabil că ai atinge cu ea 500 km.
Desi datele tehnice suna bine, mai degraba as lua eNiro, dar nu acum ci cand o sa apara faceliftul peste vreo 2 ani. Poate atunci va costa mai putin si se vor produce mai multe baterii ca sa ajunga si pentru Romania.