Punctul Critic
Războiul ce se prefigura între producătorii auto acum 2 ani, cu privire la cea mai bună metodă de a aborda electrificarea, pare să se fi încheiat înainte să înceapă.
Inițial, anumiți producători pretindeau că pot folosi și platforme create pentru mașini cu motoare termice pentru a dezvolta modelele electrice. Timpul ne-a arătat că această idee nu a fost chiar cea mai potrivită.
Tot mai mulți producători au renunțat la planurile inițiale și au decis să creeze de la zero platforme noi, dedicate. Unul dintre grupurile spre care s-au uitat foarte mulți clienți a fost Hyundai-Kia. Asta și pentru că au convins rapid, cu mașini precum Soul EV și Kona EV.
Acum vine o nouă generație de mașini electrice, a căror platformă a fost dezvăluită la finalul anului 2020, sub acronimul E-GMP (Eletric-Global Modular Platform). Ea va fi baza pe care se vor construi primele eforturi serioase în acest sens ale celor doi producători: Kia și Hyundai.
La începutul lui 2021 am primit și primele modele construite pe această platformă: Kia EV6 și Hyundai Ioniq 5, ambele stârnind curiozitatea clienților odată ce datele tehnice au fost făcute publice.
Reacția era, de altfel, previzibilă. Kia EV6 vine cu o arhitectură de 800 de volți, are cea mai nouă tehnologie pentru baterii, cele mai avansate sisteme de siguranță oferite vreodată de companie precum și tehnologie V2L ce poate să îți alimenteze electrocasnicele cu energie, în caz de urgență.
Așadar, pretențiile sunt mari, iar noi am decis să testăm în amănunt dacă mașina coreeană se ridică la înălțimea produselor cu motoare termice.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Jeshua, miercuri, 05.01.2022 07:29
UAU ! Ce mizerie, 300 km autonomie cu "numeroase pauze de 1-2 ore, ce au necesitat recondiționarea bateriei de fiecare dată". Cum poate cineva justifica achizitia acestei masini ?
-
Moldovean, miercuri, 05.01.2022 09:44
Așadar, cu bateria de 58 kwh abia dacă rezistă 200 km pe autostradă. Iar cu cea de 77 kwh probabil 300 km chinuiți, dar și prețul de achiziție e mare. Autostrăzile oferă 2 mari beneficii: siguranță și timp câștigat. Cu impunerea mașinilor electrice pierdem timp. Măcar rămânem cu siguranța... De fapt, asta ne confirmă din nou și din nou că electricele nu sunt mașini de autostrăzi, ci de oraș și alea cu baterie mai mare de DN-uri.
-
ds, miercuri, 05.01.2022 09:51
Producătorul sud coreean va trece ca rapidul prin haltă pe lânga mulți producători și pe partea de motorizări clasice și pe partea de electrice. AM, ce garanție are EV6
-
Moldovean, miercuri, 05.01.2022 10:08
De ce se insistă atât de mult cu mașinile electrice pe baterii? Când bateriile necesită resurse naturale care sunt limitate? De ce nu se investește în siguranța hidrogenului? Mai mult, de ce nu se investește în cercetarea combustibililor sintetici care să nu polueze și cu care să funcționeze motoarele cu ardere internă? De ce insistă toți atât cu bateriile și par să înăbușe orice altă alternativă? De ce la aproape 10 ani de când au început să devină mainstream mașinile electrice continuă să fie extrem de scumpe și greu accesibile omului de rând? Și cum să nu devină oamenii suspicioși când văd toate astea? Cum să nu se gândească că scopul real e acela ca tot mai puțini oameni să aibă mașină ca mișcările lor să fie mai ușor de controlat? În toată această nebunie cu electrificarea mașinilor, nu văd deloc un real interes ca ele să devină accesibile populației de rând. De fapt, dacă privim atent, în toată lumea UE este entitatea care caută cel mai mult să controleze și să reglementeze viețile cetățenilor după China care e campioană la acest capitol. Nici măcar în dictaturile africane cetățenii nu sunt așa controlați și reglementați.
-
mog, miercuri, 05.01.2022 11:17
@Moldovean in tarile civilizate n ai nevoie asa des de masina la drumuri lungi, pt ca ai o infrastructura feroviara impecabila plus optiuni multe de zbor, masina o folosesti doar in oras sau distante scurte. nu e nici o conspiratie globala...
-
Kirotractor, miercuri, 05.01.2022 11:29
Nu-i rea mașina (cu limitările inerente electrocaznicelor), dar coreenii cred că se hazardează deja cu prețurile astea umflate. Chiar dacă se adresează eco-freaks-ilor cu bănet pentru o a doua mașină de salvat planetă în pauzele de sufocat ursuleții cu prima. Fiindcă un BMW i4 eDrive40 de 340 CP, cu 84 kWh și 590 km autonomie WLTP costă cam la fel, adică pornește de la 53K € -- fără e-pomană. @Moldovean: Subscriu 100% da-s pe fugă acum, poate revin să dezvolt și de ce coșmarul abia începe.
-
Moldovean, miercuri, 05.01.2022 11:38
@mog Trenul și orice altceva în afară de mașină și, eventual, o motocicletă, nu-ți oferă libertatea de mișcare pe care ți-o oferă mașina. Ca să nu mai vorbim de preț pentru că un bilet la trenurile de viteză costă aproape cât un bilet de avion. Și când pleci cu familia, plătești bilet pentru fiecare, pe când cu mașina diferența de combustibil nu e mare dacă e încărcată cu bagaje și 5 persoane. O să-ți dau un exemplu de la noi unde deși trenurile sunt varză, au prețuri mai accesibile. București - Cluj - 91 lei/persoană la clasa a doua. 2 pers = 182 lei doar dus. Dacă ai copil care nu e elev, 47 lei (am verificat mai devreme). Dacă e elev e 0 lei. Deci, dacă ai 2 copii care nu sunt elevi mai adaugi 94 lei. Iese 276 lei dus pentru toți. Cu întors ajungi la 552 lei. Cu o mașină diesel la consum mediu de 5,5 (am luat consum mai mare; să zicem că ai și 250-300 km de autostradă în funcție dacă ieși la Turda sau mergi până la Gilău/Nădășelu, în fine) la o distanță de 440 km ies 24,2 litri de motorină. Cu un preț de 6,20 pe litru (MOL, OMV, la Petrom e mai ieftin) iese 150 lei călătoria pentru TOȚI. Așadar, 300 lei dus-întors față de 552 la tren sau 364 lei la tren dacă copiii sunt elevi și nu plătesc. În oricare caz ieși mai ieftin cu mașina, ajungi și mai repede și ai și mai multă libertate de mișcare. Și asta la noi unde trenurile sunt vai de ele și mai ieftine. În țările cu infrastructură feroviară dezvoltată, diferența de preț dintre călătoria cu mașina și trenul pentru o familie e mult mai mare. La avioane e asemănător dacă nu prinzi o mega ofertă. Plus că avionul poluează de rupe, mai ales pe rute interne destul de scurte.
-
andrei, miercuri, 05.01.2022 11:42
pai se investeste si in hidrogen. nu se sta degeaba, dar dureaza. plus ca dupa ce cu chiu cu vai au scos electrice nu arde nimeni de nerabdare sa scoata pe hidrogen maine. dar poti sa o faci tu, ca de vorbit de pe margine e super usor. ai alta infrastructura de incarcare, alte tehnologii etc. asa, de dorit ne dorim toti multe. si la hidrogen sunt dezavantaje, nu e nimic perfect pe lumea asta.
-
vali42, miercuri, 05.01.2022 12:14
@Moldovean iar la calatoria cu trenul nu ai luat in calcul si costul deplasarii catre gara de plecare si de la gara de destinatie pana la punctul de sosire.
-
Gabriel.Nica, miercuri, 05.01.2022 13:25
@Moldovean Ai cateva probleme la acel calcul: 1. Consumul ala de 5.5 e cam optimist. 2. Nu ai inclus costul masinii. Sau plecam de la ideea ca oricum, oricine are o masina diesel pe acasa, care consuma 5.5 l/100 km pe autostrada, si care poate decide sa o foloseasca sau nu? Daca nu treci pretul de achizitie in calcul, poti sa treci costul cu inchierea unei masini si tot ajungi mai scump decat cu trenul. Mai vorbim si de celelalte costuri cu o masina? RCA, rovinieta?
-
PMC, miercuri, 05.01.2022 13:40
Am intrat pe la dumneavoastra doar ca sa ma straduiesc, atat cat pot eu, sa pun lucrurile in perspectiva. Domniile voastre, capete luminate: ia uitati cam ce utilaj se poate lua cu suma platita pentru minunea cu baterii din articol: https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2022-c-class/1600x1200/wallpaper_06.htm Ma grabesc sa adaug ca la 60k Eur, masinutza pe care o propun eu va fi dotata cam cu de toate. Inclusiv trapa electrica si piele napa. Piele de-aia incorecta politic, de pe spinarea unui animal de care nu le pasa extremistilor de dreapta decadenti si fara suflet :) Acum, dupa ce m-am racorit, ma duc sa-mi continui viata mea mizerabila de hater troglodit, neanderthal iubitor de Trump si prietenii sai. O zi buna! :) PS: bestiale comentariile! Bravo!
-
Moldovean, miercuri, 05.01.2022 13:43
@GabrielNica 5.5 e încă mult pentru un diesel. La 130 pe autostradă îmi ia în jur de 5.3, dar am zis să pun mai mult. Apoi, cum zicea cineva, la tren ai pus costurile până la gară și înapoi? Plus că varianta voastră e ok doar pentru cineva care nu prea iese din oraș. Dar cum ajung eu cu trenul la Cuca Măcăii? Aaa, trebuie să iau trenul până la cel mai apropiat oraș, apoi eventual să caut vreun autobuz/microbuz. Plus timpul pierdut că cine știe la câte ore distanță e următorul microbuz. Timpul înseamnă bani. Auziți, dar unuia ca mine care face 30.000 km pe an (și multora ca mine) tot trenul ne recomandați?
-
Seriff, miercuri, 05.01.2022 13:47
@PMC, ai dreptate, cu banii aia iti iei un C Klasse diesel cu tot ce vrei pe el inclusiv piele, orice masina scumpa ar trebui sa aibe piele. Cu un C Klasse te duci fara stres si griji oriunde, oricum, oricand, legat de masina din articol, e aceeasi poveste ca si pana acum, pret gigantic, aceeasi autonomie de aproximativ 300 km,baterii care se incarca greu, nimic nou sub soare, a ajuns o kia sa coste cat un Mercedes, penibil.
-
eu, miercuri, 05.01.2022 14:59
in subreda si nepotrivita comparatie cost tren-cost masina, proponentul "uita" , pentru a-i inclina rezultatul in sensul dorit de el, de multe costuri ale masinii: pe langa costul de achizitie, cauciucuri, revizii, taxe, in tarile normale, cand ajungi intr-un anumit oras civilizat, platesti si parcarea, oricat de anapoda ar suna pentru romanache bombardea. apoi, nu mergi cu masina cand vrei si cum vrei tu, ci mergi cam cand vor si cum vor celelalte sute si mii de soferi care merg pe aceeasi ruta cu tine. digi24 a facut un experiment, acum in perioada aglomerata a vacantei de iarna, pe traseul buc-valea prahovei, unde cu masina a facut exact dublul timpului fata de tren. si asta se intampla nu doar in vacante, ci cam in fiecare weekend de peste an. doar in zilele lucratoare e cat de cat circulabil, pentru ca desi sunt mai multe masini de marfa, sunt cu mult mai putine autoturisme. si stii cum e ...cand e aglomeratie mare, inevitabil apar si accidente... chiar daca nu esti tu cel implicat, tot te impacteaza cu timp pierdut aiurea. daca ai si norocul sa se intample intr-un loc gen valea oltului, te-ai scos... eu pe v.o. am stat odata blocat in coloana 3 ore din cauza ca un accident blocase total circulatia. sa mai zic si de relaxarea din tren, unde poti dormi/citi/sta la vag restaurant si te delectezi cu ceva si te doare la basca de tot vs oboseala acumulata la volan la un drum lung, unde pe langa concentrarea normala pe care o ai cand conduci mai ai si stresul indus de toti gibonii cu permis si zero abilitati de sofat (cum bine zicea unul...conduci bine cu adevarat abia cand stii si poti sa te feresti de prosti pe sosea)? aaa...dupa un astfel de drum lung, vei trece si pe la spalatorie, fara indoiala, chiar daca nu a plouat pe traseu. si din nou check-in la spalatorie la intoarcere... timp irosit. fiecare mijloc de transport are avantajele si dezavantajele lui, putem dezbate pana in 2023. spre deosebire de epoci frumoase demult apuse, astazi, cand drumurile arata precum niste trasee de furnici, avantajul si libertatea oferita de masina nu prea mai exista.
-
alin, miercuri, 05.01.2022 16:23
costurile la o masina sunt de 2 tipuri: - fixe - amortizare anuala, RCA, impozit local, rovigneta, taxe parcare, respectiv schimburi consumabile / an, depozitare anvelope,Casco - daca ne intindem - variabile - cost combustibil, cost anvelope, cost consumabile - daca se depaseste nr km recomandat intr un an, pentru primul caz, costurile le ai, ca folosesti masina ca nu o folosesti; pentru al doilea caz le raportezi exact la un parcurs, calculezi combustibilul, si daca ai "grija" adaugi o prorata / % din valoarea celorlalte, raportat la durata lor de viata. ex. drum bucuresti - 1000 km dus intors x 5.5 l/100 km x 6 lei / l = 330 lei - suma care o identifici imediat la asta se adauga - cost 4 cauciucuri x 500 / buc = 2000 lei X (1000 km/ 20000 km estimare uzura) la asta se adauga cost RCA - 500 / lei / nr estimat de km la asta se adauga depreciere/ amortizare - cumparat cu suma de 50.000 lei, estimez o folosinta de 5 ani, urmeaza sa o vand cu 25.000, diferenta o impart la nr. de km samd samd o masina din clasa economic ajunge sa te coste anula, fara sa o folosesti de loc: - 500 lei RCA - 150 lei impozit local - 100 lei (?) rovigneta - 300 lei schimb ulei/consumabile - - - - x lei depreciere anuala in putine cuvinte astea sunt cheltuielile detineri unei masini, electric sau nu, oameni merg cu avionul, trenul sau masina in baza unor factori obiectivi - financiari, si mai apoi subiectivi - confort/oboseala just my two cents
-
@Jeshua, miercuri, 05.01.2022 19:26
multi citesc, putin inteleg si totusi nu ezita sa arunce cu noroi... hai sa incerc sa te ajut: pauzele acelea numeroase de 1-2 ore au fost facute ca asa a vrut soferul, nu au fost facute in scopul reconditionarii bateriei. apoi dupa fiecare pauza, atat bateria cat si interiorul masinii s-au racit si a fost nevoie de fiecare data de un consum suplimentar de energie pentru a readuce interiorul la 21 grade, iar bateria la temperatura optima care sa permita autonomia maxima. daca facea dintr-o bucata parcursul respectiv, nici interiorul si nici bateria nu se raceau si nu mai era nevoie de reconditionare. nu stiu cum e la aceasta kia, dar la alte masini reconditionarea nu e obligatorie, poti pleca cu ea imediat, doar ca nu isi atinge range-ul maxim potential. in multe cazuri, zic eu, nici nu merita sa faci reconditionarea. daca faci doar un drum local de cativa km 4-5-6 km acolo, nu cred ca se justifica dpdv energetic aducerea bateriei la parametri optimi. probabil la kia ev6, care e ultimul racnet in materie de management energetic/termic nu poti sari etapa de reconditionare.
-
Dan, miercuri, 05.01.2022 20:00
Toate bune si frumoase. Sunt convins ca ce scoate KIA si HYUNDAI sunt produse excelente si din ce in ce mai bune de la generatie la generatie. E un concern exceptional de hotarat si care face masini (termice sau electrice) ce deja rivalizeaza cu oricare din segmentul de volum. Si le prevad un viitor de exceptie. O singura nemultumire am. De ce s-a renuntat la caroseria de SUV / Crossover? Fiindca EV6 (ca si ioniq 5) sau, din alta categorie: Sorento sau Santa Fe sunt mai degraba BREAK-uri, nu SUV-uri, nu Crossovere. Au o garda la sol mai mica decat break-urile de odinioara. Eu sunt iubitor de SUV-uri. Si cand imi prezinti drept SUV sau Crossover o masina care se taraie cu burta pe asfalt, ma apuca nervii....
-
Joshua, miercuri, 05.01.2022 23:16
Scrie undeva in articol ca asa a vrut soferul sa faca pauze la o ora doua ? Masina este scumpa, MARE pentru un oras ca Bucurestiul si mai ales cu autonomie mica.Iti recomand sa te duci la statiile de plug in dupa ora 18:00 sa vezi ca toate sunt pline si nici una nu-ti ofera incarcare la puterea maxima suportatata de automobil ? Sa mai remarc mizerile de marketing precum am folosit materiale reciclate din 100 de sticle ? Pai cumpar o conceptie care in nici un caz nu este future proof la un pret de garsoniera ? Revin la intrebarea initiala cum poti justifica achizitia masinii ? Prin parcare gratuita si impozit mic ? Sau e vorba de amprenta de carbon ? Pai daca e asta atunci mai bine nu mai facem copii si incepem usor, usor sa ne sinucidem asistat si gata vaca e multumita ca nu mai ajunge pe scaunul meu
-
@Joshua, joi, 06.01.2022 09:27
"Scrie undeva in articol ca asa a vrut soferul sa faca pauze la o ora doua ?" Acele pauze sunt amintite la testul prin oras, unde se presupune ca omul si-a vazut de treaba in ziua aia si nu a facut uber, de nu a fost nevoie sa opreasca mai mult timp de 5 ore.
-
Steff, joi, 06.01.2022 11:10
48000e pt varianta de 170cp si 58kWh, cheala (si fara pompa de caldura) mi se pare ridicol in conditiile in care BMW i4 cu 340cp si 83kWh (pompa de caldura inclusa + dotari suficiente in standard) costa 53000e. Nu mai vorbesc de diferenta de calitate, vorbind totusi de clase mid vs premium. Cred ca cei de la Kia si Hyundai vor sa recupereze profiturile de pe anii trecuti, cand mergeau cam pe minus doar ca sa se impuna pe piata europeana. depinde de noi daca punem botu'
-
gerula, joi, 06.01.2022 21:12
e iarna. Lumea merge la ski, bagaje, copii, statiune (Muntele Mic, Straja, Borsa, etc). unde ma, mergi la ski cu trenul in Romania? E vara, pleci in Halkidiki sau poate Split, Dubrovnik.. etc , ca tot omul...Te opresti pe drum - o zi la Cazane, o zi Nis; ... Unde ma pleci in Grecia cu trenul? Vreau sa-mi vad parinti, la tara - Cuca Macai.... unde ma mergi la Cuca macaii cu trenul? Masina personala iti confera libertate si independenta. Nu voi renunta niciodata la ea;
-
idic, sâmbătă, 15.01.2022 16:06
Încă un model fără ștergător spate?
Kia si Hyundai zici ca sunt intr-un concurs de desenat cele mai urate masini.