Motor / Transmisie
Am avut noroc. De ce? Pentru că am primit pe mână cheile unui Proceed GT, adică versiunea de top a noului Shooting Brake. Un pseudo hot hatch, echipat cu un pachet de resurse extrem de generos și demn de o caroserie atât de elegantă.
Este vorba despre un motor de 1.6 litri turbo, capabil să dezvolte 204 cai putere. Este același propulsor ca pe Kia Ceed GT. Dispune de un rafinament bun, evitând foarte bine vibrațiile și sunetul neplăcut. Ba chiar plusează la acest capitol cu o evacuare extrem de supărată. Este suficient să apeși butonul Sport de pe consola centrală și nota evacuării se schimbă. Devine chiar mai nervoasă decât cea a unor hot hatch-uri cu și mai mulți cai putere.
În interior, sunetul motorului este ajutat puțin și de sistemul audio, însă afară e cât se poate de natural și plăcut. Bineînțeles, modul Sport nu aduce doar o notă diferită evacuării, ci și o livrare mai bună a resurselor, accelerația fiind mult mai receptivă la stimulii externi, adică la piciorul tău drept. Există și reversul medaliei, adică modul Normal de rulare, care face din Proceed GT o mașină absolut banală. Cutia se grăbește să schimbe și caută treptele superioare, livrarea resurselor este ceva mai molcomă. Chiar e o diferență simțitoare între cele două moduri.
Ziua a fost bună și pentru că, pe lângă motorul cu patru cilindri, am primit și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Dacă în modul Normal vă spuneam că se grăbește să schimbe repede de dragul consumului, și o face destul de liniar, în modul Sport ea permite turometrului să ajungă până pe la 6000 de rotații. Nu are un răspuns excelent în modul Normal, iar în modul Sport pare uneori debusolată. E nevoie de padele pentru a o face să devină ceva mai intuitivă. Este o transmisie dezvoltată de Kia în regim propriu, așa că n-am putut să nu mă întreb de ce nu au cumpărat una de la un furnizor cu renume.
Pentru cei care nu vor să deguste din plăcerile versiunii de top și visează la un Shooting Brake ceva mai accesibil, Kia Proceed oferă și motoare pământești. Adică un 1.0 turbo de 120 de cai putere, un 1.4 turbo de 140 de cai putere și un diesel de 1.6 litri și 136 de cai putere.
la minusuri ati trecut calitatea unor materiale la interior. eu din poze vad exact invers, sunt surprins cat de bine arata bordul si scaunele. si ma mai surprinde portbagajul, unde poti baga un cal linistit:))...nu e o masina pe stilul meu dar arata interesant, desi este cam scumpa trebuie sa precizez