Interior
Paradoxul mașinilor în general și al lui Sportage în special este faptul că, pe măsură ce a adunat fire albe în păr și a schimbat generațiile, SUV-ul sud-coreean a devenit mai tânăr și mai prietenos cu utilizatorii săi. Iar odată cu a patra generație, care circulă de ceva vreme pe străzile românești, interiorul a primit la rândul său tușe de vitalitate care-l aliniază la cerințele contemporane tehnologice, de calitate și de confort.
Planșa de bord este dominată de un display central integrat între două aeratoare. Calitatea sa grafică este decentă, în timp ce un al doilea ecran - cu o rezoluție mai bună, dar de dimensiuni mai mici - îți oferă ajutor informațional între cele două cadrane ale instrumentarului. Acestea sunt principalele centre de comandă ale mașinii, iar poziționarea lor e corectă.
Dacă ești fanul comenzilor fizice pe mașină, grila de butoane de sub display-ul central te va face să te simți ca acasă într-un moment în care cei mai mulți concurenți încearcă să-și digitalizeze mașinile cât mai mult posibil. Și cei de la Kia ar fi putut să facă asta, mai ales că butoanele sistemului de climatizare puteau fi ușor transformate în rotative suplimentare. Dacă ești însă ahtiat după tehnologia de ultimă oră și de telefoanele cu ecrane cât mai mari, probabil că prezența celor peste 20 de butoane în centrul planșei de bord ți se părea arhaică. E o chestiune de gusturi, până la urmă.
Ambele categorii de clienți vor concluziona însă că marca sud-coreeană a făcut pași masivi în față la capitolul calitate percepută, pentru că materialele utilizate și liniile generale ale interiorului sunt peste unii concurenți care se prezintă la prețuri mai mari. Vezi levierul schimbătorului de viteze sau materialele de pe bord. Există însă și scăpări tehnice la nivel de design. De exemplu, chiar dacă designerii au încercat să ofere o abordare simetrică a planșei de bord, cei foarte atenți la detalii vor observa imediat că display-ul central e ușor defazat spre dreapta față de linia mediană a peisajului interior.
La nivelul poziției de condus, nicio surpriză: stai sus, scaunele oferă confortul necesar pentru drumuri medii și lungi, iar locurile din spate pot găzdui fără probleme patru adulți. Aș îndrăzni să spun chiar că indiferent de înălțimea acestora. Sau bagajele lor, pentru că scaunele se pot plia și rabata pentru a prelungi podeaua portbagajului.
Cu 503 litri, portbagajul configurabil pe două niveluri al lui Sportage se află în media unui segment condus cu autoritate de Skoda Kodiaq și al său "sac fără fund" de 650 de litri. Ford Kuga oferă însă doar 450 de litri, de exemplu.
De notat că, deși nu este cazul mașinii de test din fotografii, versiunea superioară de echipare GT Line aduce cu sine nu doar un exterior mai bun (vom vorbi despre asta la capitolul Design), ci și un interior cu elemente diferite față de restul gamei. Volanul e schimbat cu unul de formă diferită și acoperit cu piele perforată, pedalierul din aluminiu înlocuiește pedalele clasice, iar materialele de pe bord se modifică și ele.
Motorizare diesel... iar nu am mai citit articolul.