Motor / Transmisie
Atunci când am primit cheile Stonic-ului de test am aflat și că mașina vine cu „cel mai potrivit motor” din gama Kia. Mi-am zis în sinea mea că „asta rămâne de văzut” și am răsucit cheile în contactul agregatului cu trei cilindri 1.0 T-GDI. După câțiva kilometri prin București am recunoscut motorul vioi pe care îl apreciasem și pe fratele de concern Hyundai Kona, testat în octombrie la Barcelona.
TEST DRIVE: Hyundai Kona - „Educație europeană”
Un motor pe benzină aliniat trendului de downsizing, cu 120 de cai putere, turbo și un cuplu generos pentru capacitatea lui. Sunt 172 de Nm livrați pe o plajă de turații lungă ca litoralul românesc, cuprinsă între 1500 și 4000 de rotații. Asta înseamnă că ai o senzație constantă de exploatare corectă a resurselor și nu simți nevoia de mai mult atunci când te afli în oraș.
Mașina este vioaie, alertă, răspunde bine la comenzi și chiar poate mârâi amuzant atunci când motorul cu trei cilindri ajunge pe la 4000 de rotații. Nu este un sunet bărbătesc, cum aveau odată motoarele aspirate, ci mai degrabă unul adolescentin, care sugerează încordarea de sub capotă. Tipic acestor noi motoare introduse de mai toți constructorii.
Unitatea, ale cărui vibrații se resimt ușor, este asociată unei transmisii manuale cu șase rapoarte. Cea de-a șasea treaptă de viteză este un avantaj al celor de la Kia în fața multor rivali. Sunt concurenți cu același nivel de putere care oferă doar cutii cu cinci rapoarte. E drept că în cazul acestei configurații, treptele sunt ceva mai scurte pentru a favoriza accelerația. Așa ajungi să ai 2000 de rpm în treapta a șasea la 90 de km/h.
Rapoartele sunt destul de precise, iar levierul nu agață, deși întâmpină o oarecare rezistență. Timoneria este și ea destul de plăcută și tipică unui model care se vrea a fi condus mai mult în oraș.
mi-a placut stonic de la prima vedere. pacat insa ca nu are un motor benzina in jur de 140-150 cai. cel de 1.4 de pe I30 ar fi ideal, parerea mea. iar cu preturile afisate, cam ia fata concurentei din import